2011-03-03, 08:51
Medlem
Fick igår hem min nya HP Pavilion dv6-3135. Mycket nöjd med datorn i sig MEN jag är/blir inte riktigt vän med HP musplattan (http://www.waybeta.com/uploads/img/2...4092000291.jpg)

Mitt största "bekymmer" är att så fort jag lägger tummen på knappen, så rör sig musen (pga att knappen ingår i musplattan och hela plattan är tydligen avsedd för rörelser). Någon som vet hur jag ställer om detta (dvs. justera rörelseområdet på plattan) i Synaptics.

Diverse inställningar, tips & tricks för att bli vän med HP musplatta mottages gärna.
Citera
2011-03-03, 08:57
Medlem
Draedons avatar
Jag lyckades aldrig bli vän med den, jag tycker den suger oerhört hårt. Speciellt när man har haft ett par Macbooks. Upplevde samma sak som du att om man råkade nudda den minsta lilla med t.ex. tummen så for pekaren iväg. Nej den får bottenbetyg av mig...
Citera
2011-03-03, 09:35
Medlem
Har du en röd ikon i aktivitetsfältet (längst ned till höger)?
Om du har det, högerklicka och avbocka "Slag för att klicka" (eller liknande).

Den funktionen är för att man ska kunna dubbelklicka på t.ex. en mapp eller en länk istället för att använda den avsedda 'mus'knappen för det (vänsterklick).
Citera
2011-03-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Har du en röd ikon i aktivitetsfältet (längst ned till höger)?
Om du har det, högerklicka och avbocka "Slag för att klicka" (eller liknande).

Den funktionen är för att man ska kunna dubbelklicka på t.ex. en mapp eller en länk istället för att använda den avsedda 'mus'knappen för det (vänsterklick).
Jodå, "Tap to Click" är borta. Men det är inte riktigt det som är bekymret. Bekymret är att den är väldigt känslig och vid minsta nudd av fingrarna så flyttas musen (speciellt jobbigt då jag brukar vilja vila med tummen på vänster-knappen).
Senast redigerad av GreenTurtle 2011-03-03 kl. 09:47.
Citera
2011-03-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag lyckades aldrig bli vän med den, jag tycker den suger oerhört hårt. Speciellt när man har haft ett par Macbooks. Upplevde samma sak som du att om man råkade nudda den minsta lilla med t.ex. tummen så for pekaren iväg. Nej den får bottenbetyg av mig...
Känns ju lite surt om man ska behöva ta till en extern mus varenda gång för att inte tappa tålamodet fullständigt....
Har nu tittat runt lite och denna musplatta verkar vara standard på alla HP´s Pavilion maskiner
Citera
2011-03-03, 09:48
Medlem
Om man tittar på min bild jag bifogade i första inlägget, hur får jag bort att innanför "T-et" så ska inte musen röra sig alls? Någon?
Citera
2011-03-03, 10:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-03-03, 10:17
Medlem
TheGamers avatar
Har du ingen knapp eller något över din mousepad? Min har en knapp över som jag bara klickar ner och så stängs den av. Och jag har en HP pavilion. 1236 något sånt.

Annars borde du ju kunna gå in i inställningar på kontrollpanelen och stänga av mousepaden?

Vet inte om det var detta du vill ha svar på, men kändes som det när jag läste.

// TheGamer
Citera
2011-03-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Har du ingen knapp eller något över din mousepad? Min har en knapp över som jag bara klickar ner och så stängs den av. Och jag har en HP pavilion. 1236 något sånt.

Annars borde du ju kunna gå in i inställningar på kontrollpanelen och stänga av mousepaden?

Vet inte om det var detta du vill ha svar på, men kändes som det när jag läste.

// TheGamer
Om du ser på bilden jag bifogade, T-et symboliserar 2 knappar och mycket riktigt så kan man klicka ner dem (precis som på en vanlig mus). Dock så rörs även musen om man håller tummen på vänster knappen.

Stänga av mousepaden?! Vadå menar du, jag "måste" ju kunna röra musen (det finns alltså ingen styrkula i tangentbordet om det var det du syftade till).
Citera
2011-03-03, 11:23
Medlem
Verkar inte tyvärr som att man är ensam, http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-N...33/td-p/355785

Någon som vet hur det fungerar med att lämna tillbaka en dator (reklamation, återköp)?
Citera
2011-03-03, 11:31
Medlem
Jag fick göra ett ångerköp på skiten, inga bekymmer. Case closed!

Konsensus, köp aldrig en dator med HP Touchpad
Citera
2011-03-03, 20:48
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTurtle
Om du ser på bilden jag bifogade, T-et symboliserar 2 knappar och mycket riktigt så kan man klicka ner dem (precis som på en vanlig mus). Dock så rörs även musen om man håller tummen på vänster knappen.

Stänga av mousepaden?! Vadå menar du, jag "måste" ju kunna röra musen (det finns alltså ingen styrkula i tangentbordet om det var det du syftade till).

Förlåt, jag missa poängen. Trodde du ville stänga av mousepaden, för att du har extern mus, var trött när jag skrev förut så missuppfatta frågan.

// TheGamer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in