2007-07-04, 16:04
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Betvivlar inte att killen är genomsnäll. Han ger i alla fall inte intrycket av att vara en taskig jävel. Det enda jag stör mig på är väl att hans musik är så extremt dålig. Man skäms lite för hans skull när man hör låtarna. Han är väl förövrigt den enda artist vi har här i landet som gör musik för barn och förknippar sommar, sol och strandliv med starköl, starksprit och kopiösa mängder vin. I alla fall om man får utgå från den senaste barnlåten de plågas oss med på radion idag. Det är ett vackert budskap han levererar till barnen i alla fall.

Han vet vad som säljer och han lyckas med det. Genialt!

Har för mig att han uttalat sig om att hans publik blivit äldre och hans musik måste följa med, är väl därför det är sprit i låtarna numera...
Citera
2007-07-04, 16:13
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han vet vad som säljer och han lyckas med det. Genialt!

Har för mig att han uttalat sig om att hans publik blivit äldre och hans musik måste följa med, är väl därför det är sprit i låtarna numera...

Även om det må vara sprit i låtarna så är språkbruket gjort för 10-åringar fortfarande. Musiken är lika enkel som då Ace of Base slog igenom bland småglinen på 90-talet. Så jag har svårt att se hans musik och texter vara skapade för äldre. Han hoppas kanske det?
Citera
2007-07-04, 20:30
Bannlyst
Har aldrig träffat honom, men han gör onekligen ett sympatiskt intryck. När han dessutom gjort Dr Mugg ihop med Plexus (Johan Oldenmark) så ter det sig självklart att han e en go grabb då Plexus är genuint snäll, speciellt mot barn.

Heja Marko
Citera
2007-07-04, 22:46
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Även jag har fått intrycket av att han är en schysst snubbe.

Stämmer förresten anekdoten om att han "upptäcktes" när han satt full på en nattbuss, sjungandes?
Citera
2007-07-04, 22:52
Medlem
Vagabondens avatar
Att han var bråkig som ung är ju ganska irrelevant, han är ju trots allt finsk.
Intressant att han inte bråkat mer, just med tanke på att han är finsk. Nej, Markoolio verkar skön.
Citera
2007-07-04, 23:18
Medlem
coshs avatar
Bussanekdoten stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Stämmer förresten anekdoten om att han "upptäcktes" när han satt full på en nattbuss, sjungandes?

Ja, åtminstone enligt hans egen hemsida och wikipedia. Men han verkade vara på G in i nöjesbranschen ändå, men genombrottet påskyndades väl.

http://www.markoolio.com/?sid=article&pid=read&id=768

http://sv.wikipedia.org/wiki/Markoolio
Citera
2007-07-05, 09:46
Medlem
GoEks avatar
Finns en intressant röd tråd här som kan förklara mycket av varför vissa kändisar hamnar i trubbel med allmänheten:

"Vi söp hela natten, han e skittrevlig", "Han lekte 3 timmar med mina ungar, skittrevlig". Varför antar alla att bara för man är kändis måste man vara som en gammal skolkompis med folk man aldrig träffat för att betraktas som "trevlig", dom har väl ett jobb att sköta som alla andra. Vad skulle DU tycka om att så fort du satte foten utanför hemmet så måste du skriva autografer, supa och gulla med ungar för att inte bli betraktad som "stöddig"? Blir nog förbannat tröttsamt efter ett tag.
Citera
2007-11-21, 00:31
Medlem
jagazinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Nja, jag vet* fler och värre saker. Inget jag vill prata om under detta konto dock. Men det du säger är väl typ det han sa i intervjuvn, men det var helt andra saker det gällde i verkligheten. Typ misshandel och annat.

Han var i lag med ett antal ganska så busiga pojkar och gjorde en del saker som om det kom ut skulle strida helt och hållet mot den han är nu så att säga.

Men jag vet att man kan ändra sig, och det gjorde verkligen han. Det jag undrar över är hur det kommer sig att ingen rotat reda på det och skrivit om det. Det brukar ju alltid komma fram...

Vill inte smutskasta honom, men måste ju skriva det jag skriver för att kunna ställa min frågeställning. Till hans försvar får jag väl säga att han aldrig var nån av de drivande i gänget vad jag vet*..

--
* hörsägen
--

Det är bara snack att det skulle varit så speciellt hemska saker som skedde under några år i tonåren, precis som alla andra dracks det en del och ibland var det väl struligt men inte mer än hyggligt normalt, och det var nog inga som var direkt "drivande" utan alla flöt som i en fin ström.. så sluta snacka en massa skit som det inte finns grund för, han har större hjärta än dom flesta som skriver härinne..
Citera
2007-11-21, 02:04
Medlem
Gerras avatar
Bah.
Orminge är huvudstadens Småland (fast mer innebandy); Fullt av långfingrigt white trash som lever på tjack och hemstöpta haschkakor.
Ingen har råd med preventivmedel där, och undantagen som bekräftar den regeln är för lågutbildade och bakfulla för att begripa sig på sådant. Skogsfinnar parar sig med ziggisar, neurosedynnyllen knullar crackbarn, och ensamstående tjockismödrar har hasande gubbsex med sinnessjuka uteliggare och husalkisar. Sen kuperar de och fortsätter att avla på den genomsnittliga Orminge-invånaren, som redan på BB förses med fotboja snarare än med vanlig id-bricka.

Sen kör alla omkring på trimmade mopeder och stulna supermotarder, alltid tankade med smitbensin. I åtminstone var tionde källarlokal bereds det GHB eller bedrivs methfabrik. Ingen ormingebo har någonsin avslutat mellanstadiet utan att bli grundligt dubbelmackad av både läraren och rektorn, och ingen har klarat högstadiet utan att ha blivit knivhuggen i lungan minst en gång. Ingen från Orminge har någonsin släppts in på en gymnasieskola.

Alltså; Alla förutsätter att Marcoolio har ställt till med en del skit, men om han inte har passerat Orminge-standard så finns det inget som helst nyhetsvärde i det. Han kan vifta med yxa nätterna igenom, festa på kokain veckans alla dagar, fylleköra SUV till och från dagis, och sätta på avdäckade fjortisar helt fritt. Nyhet värdig svensk press blir det först om han skulle få för sig att knivmörda en utrikesminister eller nåt annat sällsynt grovt ofog i samma stil.

Observera nu att jag inte har någon koll på Marcoolios eventuella illdåd; Han kanske bara är en vanlig skogsfinne med knivslagsmål och sånt, men att han är från Orminge är förklaringen till att det inte skrivs om honom
Citera
2007-11-21, 02:29
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Blablabalblabllabl

du verkar ju ha koll på världen. *sarkastisk*
Citera
2007-11-21, 02:42
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
du verkar ju ha koll på världen. *sarkastisk*
Jag har stenkoll. Bl.a. vet jag att du kallar en bit av Stenportsgatan (den strax söder om Vänern) för Gågatan. *Seriös*

Lita på mig om Orminge nu
Citera
2007-11-21, 08:40
Medlem
lebbs avatar
gerra,kommer du från orminge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem