2011-03-03, 03:50
Medlem
Som rubriken lyder så har jag som sagt ont i både hals å käken, samt att det även gör lite små ont i ena örat -.- Har haft det sedan i Måndags å det blir typ bara värre, det började då med att jag bara hade ont i halsen, sen gick det vidare till att högersida av käken svullnade upp så att jag nu knappt kan äta eller tugga. Har vart hos läkarn 2ggr under veckan men dom har inte kunnat konstatera vad som är fel på mig. Jag är ett öron/hals barn, å detta är första gången jag har haft så här jävla ont -.-
Någon som har haft liknande symptom som kan komma med en bra lösning på mitt lilla bekymmer?

MVH
Citera
2011-03-03, 05:22
Medlem
Kalle.v1.1s avatar
tandvärk?
låter som symptom på en havererad tandrot.
Citera
2011-03-03, 07:18
Medlem
Hmm, nä inte direkt, det gör typ ont bakom tandraden.. som att svullnaden trycker fram hela tandraden så att jag biter på något konstigt sätt.. men det gör typ bara ont i tänderna när jag äter något eller försöker öppna munnen.. Men råder du en att gå till tandläkarn? ifs, var ju ganska länge sen man var där så jag svarade precis på det själv :P haha
Tack för tipset! eller hinten iaf ^^ haha
Citera
2011-03-03, 11:58
Medlem
digglings avatar
Hm jag tycker också att det låter som tandvärk, sambom råkade ut för något liknande förra året, käken svullnade upp deluxe, med halsont osv.

Men det kan också sitta i örat, brorsan fick galet ont i käken och halsen av att han hade lyckats få nån infektion i örat.
Citera
2011-03-03, 12:06
Medlem
Knacka lite lätt på tänderna med skaftet av en kniv. Om en tandrot är infekterad kommer det att kännas när du kommer till den tanden.
Bara lätta knack, behövs inte mycket!
Citera
2011-03-03, 17:54
Medlem
Tupelo80s avatar
låter snarare som pericoronit. Gå till din tandläkare och kontrollera..

Urspolning och ev Pc om det är pericoronit.

Är det en infektion i en tand blir det rotfyllning eller att ta bort tanden.
Citera
2011-03-03, 18:45
Medlem
Stryops avatar
Spotkörtelinflammation?
Citera
2011-03-03, 22:16
Medlem
Det låter precis som mig när jag börjar/är förkyld.
Vad som händer är att ifall man har större sköldkörtlar svullnar dem upp tackvare att de skyddar dig. De trycker dock bak på tänderna och givetvis lite på halsen, samt känns det som någon trycker på hörselgången.

Tar ca 5 dagar så har de lagt sig rätt bra och det försvinner. Tackvare dessa är jag nästan aldrig sjuk men kan vara småförkyld som max.

Min läkare har sagt att detta är bra, även om det är jobbigt.
Citera
2011-03-04, 10:56
Medlem
This is why I <3 Flashback!
Tack för alla svar!
Men det visade sig iaf att det var en visdomstan som spökade! Kronan på tanden hade inte kommit igenom tandköttet riktigt vilket orsakade denna vidriga värk och svullnad! Kan förövrigt meddela att 2st alvedon 500mg, 2st burana 500mg och 2st bruscitadon 500mg hjälper mot denna smärta!

Tack så mkt återigen!
Citera
2011-03-04, 12:25
Medlem
Tupelo80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bachman87
This is why I <3 Flashback!
Tack för alla svar!
Men det visade sig iaf att det var en visdomstan som spökade! Kronan på tanden hade inte kommit igenom tandköttet riktigt vilket orsakade denna vidriga värk och svullnad! Kan förövrigt meddela att 2st alvedon 500mg, 2st burana 500mg och 2st bruscitadon 500mg hjälper mot denna smärta!

Tack så mkt återigen!

Som jag antog oftast är det det på unga människor med en annars normal munhygien. Dom satte ingen tamponad eller spolade ur????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in