2011-03-02, 23:24
Medlem
Capiscees avatar
Jag är sugen på att köpa en iphone och känner inte att priset i sverige lockar speciellt för en student som mig. Så jag tänkte höra om ni vet några bra hemsidor med billigare priset eller om man vågar köpa en iphone via ebay? (finns det isf med svensk meny tro?)

Och samma med ipad. Nån bra rekomendering på billiga hemsidor?
Citera
2011-03-02, 23:29
Medlem
Skippa iphone! En ipad är bättre och billigare (3.4k i sverige) Kolla pricerunner
Citera
2011-03-03, 00:17
Bannlyst
Ska du köpa en via Ebay så rekommenderar jag dig att kolla omdömen!
Speciellt när det handlar om så mycket pengar.
Har han många omdömen och är 99-100%ig så är det bara att köra!
Citera
2011-03-03, 01:22
Medlem
Du är medveten om att du kan åka på att betala tull och moms på din iphone va?
Och om det händer så tjänar du knappast särskillt mycket på att köpa den från ebay.
Citera
2011-03-06, 14:23
Medlem
Capiscees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Du är medveten om att du kan åka på att betala tull och moms på din iphone va?
Och om det händer så tjänar du knappast särskillt mycket på att köpa den från ebay.

ja precis. jag köper den i sverige ist lättare och som du sa så tjänar man knappast på att köpa på ebay
Citera
2011-07-05, 14:00
Medlem
Bazulas avatar
Kanske inte det bästa fyndet. Moms, tull och frakt tror jag nog höjer priset en slant. Handla på ebay.co.uk istället eller köp på blocket.
Citera
2011-07-05, 16:26
Medlem
Broncofans avatar
Jag har beställt många saker på ebay och aldrig behövt betala någon extra tull. Varför vet jag inte.
Citera
2011-07-05, 21:24
Medlem
Tips: Vänta ett par månader och köp iPhone 4 hos nån teknikvaruhus. Priserna på iPhone 4 lär gå ner när iPhone 5 kommer ut.
Citera
2011-07-05, 22:12
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broncofan
Jag har beställt många saker på ebay och aldrig behövt betala någon extra tull. Varför vet jag inte.
Det är slumpmässigt om man åker på tull eller ej.
Jag beställer mycke saker från utlandet, och det händer då o då att de frågar vad jag har i paketet
Citera
2011-07-05, 22:17
Medlem
Lita ej på omdömmet alltför mycket bara. Se istället vad andra har skrivit om försäljaren ifråga... Det är lättare att fake:a ett gott omdömme än att fuska till sig massvis med goda kommentarer...

Har f.ö. köpt mina 3 senaste mobiler via E-bay eller motsvarande site
Citera
2011-07-06, 18:44
Medlem
ang. språk så kör Apple med samma SKU i hela regioner. dvs. en tysk, brittisk, fransk, svensk, norsk etc. iPhone har samma språk installerade på alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in