2011-03-02, 21:33
Bannlyst
Nu inför BF3 täntke jag rigga upp lite med 2st GTX 260, just nu kör jag på ett Gigabyte Geforce GTX 260 SOC.
Och tänkte köpa ett Leadtek GeForce GTX 260 extreme+ 896MB

Tror ni dem två kommer fungera tillsammans?
Och kommer min klockfrekvens på mitt nuvarande grafikkort att finnas kvar?
Citera
2011-03-02, 21:43
Medlem
Dust0rs avatar
Det är över ett halvår kvar tills BF3 släpps. Jag skulle väntat och köpt ett single kort istället som är bättre än den prestanda du får via SLI med 260.
Citera
2011-03-02, 21:51
Medlem
Ska du köpa grafikkort till ett spel som släpps tidigast i höst (antagligen kring jul eller t.o.m. 2012)?
Verkar väldigt dumt med tanke på att om du skulle de 750kr + typ 100kr i månaden så skulle du antagligen få ett bättre kort än 2st 260 (eller så köper du ett till för kanske 3-400kr i höst).

Anyway, korten kommer köras i de sämsta kortets hastighet (en kedja är inte starkare än dess svagaste länk), i det här fallet leadtek-kortet du är inne på.

Antar att du har ett moderkort med stöd för SLI och ett nätaggregat på minst 650W (lite lägre om det är extremt bra kvalité, 80+ silver/gold eller liknande).
Korten utvecklar mycket värme så ett välventilerat chassi är ett måste.

Lite synd också om det visar sig att BF inte kommer stödja SLI (nu är dock chansen för det väldigt liten skulle jag tro).
Citera
2011-03-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Ska du köpa grafikkort till ett spel som släpps tidigast i höst (antagligen kring jul eller t.o.m. 2012)?
Verkar väldigt dumt med tanke på att om du skulle de 750kr + typ 100kr i månaden så skulle du antagligen få ett bättre kort än 2st 260 (eller så köper du ett till för kanske 3-400kr i höst).

Anyway, korten kommer köras i de sämsta kortets hastighet (en kedja är inte starkare än dess svagaste länk), i det här fallet leadtek-kortet du är inne på.

Antar att du har ett moderkort med stöd för SLI och ett nätaggregat på minst 650W (lite lägre om det är extremt bra kvalité, 80+ silver/gold eller liknande).
Korten utvecklar mycket värme så ett välventilerat chassi är ett måste.

Lite synd också om det visar sig att BF inte kommer stödja SLI (nu är dock chansen för det väldigt liten skulle jag tro).

Tackar för ditt långa svar! Jag har ett bra chassi med bra luft flöde, och jag har Moderkort som stöder SLI. Och jag har svårt att tro att BF inte kommer stödja SLI. Men jag gör nog som ni sa, väntar när vi närmar oss release. Kanske blir ett singlekort som kommer fram över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in