2011-03-02, 19:33
Medlem
turkbygges avatar
jag köpte en dator med w7 på sedan bytte jag några delar och installerade xp på burken. Nu vill jag ha w7 igen och jag har en cd-key men ingen skiva. Hur kan jag lösa det?
Citera
2011-03-02, 19:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du en licens till den så kontaktar Microsoft. Man kan då skicka ut en skiva. Det är trots allt licensen man betalar och ej skivan så att säga.
Citera
2011-03-02, 19:39
Medlem
avgns avatar
Ladda bara ner filerna från tex ThePirateBay och sen skriver du bara in din genuina cd-key
Citera
2011-03-02, 19:43
Medlem
Skalbamses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
jag köpte en dator med w7 på sedan bytte jag några delar och installerade xp på burken. Nu vill jag ha w7 igen och jag har en cd-key men ingen skiva. Hur kan jag lösa det?

Det du gör är att skicka koden till mig via PM så ska jag med glädje förklara för dig

Nej, men du kontaktar microsoft så ska dom säkert ordna det
Citera
2011-03-02, 20:19
Medlem
du gör så här

( 1 ) går in på the pirate bay och söker efter windows 7 svensk

( 2 ) se till så det är en helt ren kopia direkt från en windows 7 skiva någon köpt och lagt upp direkt utan några ändringar

( 3 ) ladda ner den och när du laddat klart den så bränner du den till en skiva med power iso eller liknande program

( 4 ) instalera windows 7 med äkta cd-key

( 5 ) klart med instalationen av windows 7 och då instalerar du nod 32 eller avg och instalerar uppdateringar så är du klar sen

skika pm till mig om du vill ha hjälp med letandet....lycka till
Citera
2011-03-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalbamse
Det du gör är att skicka koden till mig via PM så ska jag med glädje förklara för dig

Nej, men du kontaktar microsoft så ska dom säkert ordna det

har du köpt datorn med förinstallerat windows så får du ingen support av microsoft då skall du vända dig till den du köpt datorn av

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in