2011-04-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Bra avsnitt idag från Kristianstad. En man går ut med sin hund och blir då helt oprovocerat överfallen av fem gärningsmän med invandrarursprung. Ett typexempel på en helt vanlig kväll i Sverige idag.

Jajamen! Åker de dit får de ändå inga straff i detta landet. Konstigt att de inte censurerar att han säger "blattar".
Kul att de blurrar hunden också lol. Tycker hunden borde få skyddad identitet också!
Citera
2011-04-10, 17:31
Medlem
Tycker de ska visa ansiktena på alla brottslingar också! (De kan väl stå upp/ta ansvar för det de gör/deras sjuka beteende så folk vet om det.)
Citera
2011-04-10, 17:33
Medlem
De får ju inga straff i detta landet så då kan de åtminstone visa deras ansikten.
Citera
2011-04-10, 18:32
Medlem
Jernvantes avatar

+1
Synd att dom förstörde en bra chans att visa det ordinära polisarbetet ovinklat och objektivt, men istället blev det en "Dansbanan i Täfteå".

Citat:
Ursprungligen postat av MrLunafied
Tycker de ska visa ansiktena på alla brottslingar också! (De kan väl stå upp/ta ansvar för det de gör/deras sjuka beteende så folk vet om det.)

Märker du inte i din upprördhet att det finns en "Ändra" knapp där nere under ditt inlägg? Eller varför inte fundera en stund innan du postar ett inlägg så att du får med det du vill och om det inte lyckas, använd ändra knappen istället för att skicka en rad korta ordbajs inlägg?
Senast redigerad av Jernvante 2011-04-10 kl. 18:36.
Citera
2011-04-10, 20:04
Medlem
ska det inte vara 12 delar men dom har ju bara visat 9 vart är resten då? har dom slutat sända eller?
Citera
2011-04-10, 20:59
Medlem
Det går ju bara måndag till onsdag, så resten kommer väl nu till veckan.
Citera
2011-04-12, 20:14
Medlem
Ettan^s avatar
Inte så jäkla kul att se polisen springa runt och vara trevliga mot stora suddiga moln med robotröster.

"Det gör väl inte ont när jag håller i din arm såhär?"

Roligt att invandrarbrytningarna skiner igenom röstmanipulatorn ändå.
Citera
2011-04-12, 21:27
Medlem
När jag var på Västerås - Hammarby i bandyelitserien under vintern så hade polisen med sig ett TV-team som kom från 112 Poliser. Har det varit med något inslag från matchen?
Citera
2011-04-12, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Bara jag som tycker de verkar vara lite extra trevliga när kameran är med? Jag har lite blandade upplevelser av snuten de få gånger de varit aktuellt. Alla fyllor är precis anledningen varför jag aldrig skulle vilja va snut, fan och hålla på med kaxiga jävlar hela tiden, varenda krogkväll...

Det är klart att kameran påverkar väldigt mycket vad de säger och gör. Ibland tycker jag att det skiner igenom, att man tydligt ser på dem att det är inte sådär de brukar uppföra sig normalt på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Men ingen slår Thomas från Gävle!! Fan att han inte fick vara med i "112 Poliser" utan bara "112 På Liv Och Död"...

Den gaphalsen var ju bara pinsam, såna som han som ger kåren ett dåligt rykte.
Senast redigerad av BWisser 2011-04-12 kl. 23:39.
Citera
2011-04-13, 01:44
Medlem
Blev lite chockad när jag såg detta program.
Får polisen verkligen stoppa folk utan anledning?
Får de verkligen söka igenom bilen hur som helst utan misstanke?

Vart fan är rättskyddet för individen påväg, tycker personligen poliserna tog väldigt stora friheter likt gestapo eller liknande.
Citera
2011-04-13, 02:00
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamsterns
Blev lite chockad när jag såg detta program.
Får polisen verkligen stoppa folk utan anledning?
Får de verkligen söka igenom bilen hur som helst utan misstanke?

Vart fan är rättskyddet för individen påväg, tycker personligen poliserna tog väldigt stora friheter likt gestapo eller liknande.

Japp så ser verkligheten ut.
Rutinkontroller får ske hur som helst och polisen har ganska stora rättigheter om dom har en "misstanke" som kan grunda sig på vad som helst egentligen.
Citera
2011-04-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Japp så ser verkligheten ut.
Rutinkontroller får ske hur som helst och polisen har ganska stora rättigheter om dom har en "misstanke" som kan grunda sig på vad som helst egentligen.
Men, om bilen ej kör vingligt eller gör något olagligt, får de alltså stoppa bilen då?

Kan de tex stoppa en bil bara pga killen är svart och ser "gangsta" ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in