2011-04-07, 00:32
Medlem
petardylovers avatar
Härligt att en anarkist åkte fast för klottring i gårdagens avsnitt,

Lite aktivitet i denna tråd, inte fler som kollar?
Citera
2011-04-07, 00:50
Medlem
Det var mest gnäll i den här tråden; är det ingen som håller med mig om att Rolf, polismannen i Kristianstad, är det mumsigaste som finns. Tänk att ha en så'n hemma. Trygg, godhjärtad, gullig som en bamsebjörn och sååå sexig i uniform. Helt enkelt ursympatisk. Och göteborgsdialekten...
Kai i Sala är motsatsen. Mindrevärdeskomplex, svart polotröja och machoprilla och så västmanländsk dialekt vilket tyvärr gör att vederbörande låter som en korkad småpåve.
Citera
2011-04-07, 16:15
Medlem
Var lite jobbigt för Roffe att kuta efter klottrarna hehe, men skön gubbe verkar det vara. Elin skulle man vilja ta med uniformen på, gutt. Har dock så jävla svårt att ta sådana seriöst, för snygg för jobbet. Måste varit henne jag såg en gång för jag minns iaf att de var en riktigt fin blondinsnut. Dags att Elin och andra fina tjejkollegor gör en "brandmanskalender" tycker jag, i jämställdhetens namn.

Bara jag som tycker de verkar vara lite extra trevliga när kameran är med? Jag har lite blandade upplevelser av snuten de få gånger de varit aktuellt. Alla fyllor är precis anledningen varför jag aldrig skulle vilja va snut, fan och hålla på med kaxiga jävlar hela tiden, varenda krogkväll...
Citera
2011-04-07, 22:09
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Var lite jobbigt för Roffe att kuta efter klottrarna hehe, men skön gubbe verkar det vara. Elin skulle man vilja ta med uniformen på, gutt. Har dock så jävla svårt att ta sådana seriöst, för snygg för jobbet. Måste varit henne jag såg en gång för jag minns iaf att de var en riktigt fin blondinsnut. Dags att Elin och andra fina tjejkollegor gör en "brandmanskalender" tycker jag, i jämställdhetens namn.

Bara jag som tycker de verkar vara lite extra trevliga när kameran är med? Jag har lite blandade upplevelser av snuten de få gånger de varit aktuellt. Alla fyllor är precis anledningen varför jag aldrig skulle vilja va snut, fan och hålla på med kaxiga jävlar hela tiden, varenda krogkväll...

Jo lite jobbigt var det, men han försökte. Han verkar som sagt bara en polis med hjärta- I alla fall när kameran är med. Hur han är annars vet jag inte.

Men Åsa, vilken pudding. Ge mig henne med uniform, då ska vi leka.
Citera
2011-04-07, 22:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Kan ju säga så här, dom här Poliserna som det handlar om nu, beter sig som en Polis ska göra! Det gjorde Inte majoriteten av dom i SOS112. Där körde dom en jävla macho stil och ett par stycken... betedde sig som halv dårar....

Håller med, gillar denna upplaga bättre. Känns mer genuint, på både gott och ont.
Citera
2011-04-07, 23:13
Medlem
Svartbåts avatar
Något som jag tänkte på var hur själva kamera-teamet hinner gå ur bilen och filma polisbilen som dom följer när den kör förbi i utryckning mitt på vägen ?

/SvartBåt
Citera
2011-04-08, 19:40
Medlem
Nja det är väl oftsat så att de har en del "actionbilder"som de lägger in de poliserna blåser förbi..Ibland väldigt störande faktiskt de åker typ 7150 och när bilen kommer farande är de 7544 för att åter bli 7150 när de kommer fram..Ännu värre är det då det handlade om ambulanserna.En Mercedesbuss får larm sen kommer en Volvo med blåljus..
Citera
2011-04-08, 20:26
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Det var mest gnäll i den här tråden; är det ingen som håller med mig om att Rolf, polismannen i Kristianstad, är det mumsigaste som finns. Tänk att ha en så'n hemma. Trygg, godhjärtad, gullig som en bamsebjörn och sååå sexig i uniform. Helt enkelt ursympatisk. Och göteborgsdialekten...
Kai i Sala är motsatsen. Mindrevärdeskomplex, svart polotröja och machoprilla och så västmanländsk dialekt vilket tyvärr gör att vederbörande låter som en korkad småpåve.

ÄNTLIGEN någon som förstår varför man hänger i tråden!!!

Tycker dock att det är himla synd att Thomas från Gävle inte är med längre. Han var ju liksom det hetaste i en uniform på väldigt länge...
Antonio är dock helt ok men jag känner att jag inte riktigt haft tid att spana in alla ännu. Någon som kan rekommendera någon annan snygging att zooma in på?
Citera
2011-04-08, 21:45
Medlem
guldtrassels avatar
Catchar upp lite nu och är på avsnitt 7. Fasiken vad de där Frederic och Johan är töntiga, riktiga mjukispoliser hittills... Och vad var det där om att stå och fånle och rodna lite när ett fyllo sagt att "XX är de bästa poliserna. Men ni är bra ni med!" haha, det var ju bara pinsamt...
Citera
2011-04-08, 22:35
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulort
Håller inte med om utseendet men han verkar vara riktigt bra och lugn, iof mycket erfarenhet. Roligt när hand lurades att han har en hund i bilen i avsnitt 9
Kai verkar även han vara väldigt kunnig men väldigt jobbig, känns som han får respekt av de yngre poliserna på fel sätt, tex festen med massa ungdomar och Kai halvt skäller på en yngre polis...

Sen finns ju Åsa också, jobbig tycker jag och gör polisyrket till en macho-grej som att hon sa att det ger henne adrenalin och nånting mer, lät som värsta knarkaren.. Hon verkar mer jobba som polis för sin egen skull, inte direkt för att hjälpa människor.
Fast sen finns ju Elin också, snygg och gör ett bra jobb verkar det som Gillar även Fredric, oerfaren men trevlig, ler och är glad istället för att försöka få massa respekt och spela cool i sin uniform. Sett flera som är onödigt otrevliga emot vanliga människor.
Citera
2011-04-09, 07:36
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Håller inte med om utseendet men han verkar vara riktigt bra och lugn, iof mycket erfarenhet. Roligt när hand lurades att han har en hund i bilen i avsnitt 9
Kai verkar även han vara väldigt kunnig men väldigt jobbig, känns som han får respekt av de yngre poliserna på fel sätt, tex festen med massa ungdomar och Kai halvt skäller på en yngre polis...

Sen finns ju Åsa också, jobbig tycker jag och gör polisyrket till en macho-grej som att hon sa att det ger henne adrenalin och nånting mer, lät som värsta knarkaren.. Hon verkar mer jobba som polis för sin egen skull, inte direkt för att hjälpa människor.
Fast sen finns ju Elin också, snygg och gör ett bra jobb verkar det som Gillar även Fredric, oerfaren men trevlig, ler och är glad istället för att försöka få massa respekt och spela cool i sin uniform. Sett flera som är onödigt otrevliga emot vanliga människor.

Men ingen slår Thomas från Gävle!! Fan att han inte fick vara med i "112 Poliser" utan bara "112 På Liv Och Död"...
Citera
2011-04-10, 16:06
Medlem
Bra avsnitt idag från Kristianstad. En man går ut med sin hund och blir då helt oprovocerat överfallen av fem gärningsmän med invandrarursprung. Ett typexempel på en helt vanlig kväll i Sverige idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in