2011-03-29, 21:01
  #109
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Nån som vet vem vem det var som våldtog den tjejen i slutet? Killarna i lägenheten gillade inte den kvinnliga polisen pga att hon just var kvinna och polis, kan man gissa att det var äckliga svartskallejävlar som berikade sig lite bara?
Citera
2011-03-29, 21:04
  #110
Medlem
4-chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Intressant avsnitt från Västerås ikväll. Den misstänkta våldtäkten var en fullbordad våldtäkt i lägenhet hos några killar med kriminell bakgrund som hade fest. Killarna gillade inte att Åsa, som kvinna, sa till de. Det blev tydligen riktigt bråk med polisen och pepparsprej användes. Bra kvinnosyn på de killarna, först våldta en flicka och sen bli utåtagerande mot en polis. Brist på bevis gjorde att fallet släpptes, känns som det är ett av många fall idag.

Sen var det två tjejgäng med invandrare som tjafsat med varandra. En berusad invandrartjej som följt med en äldre herre och sedan ångrat sig. En bra insyn på en vanlig helg i Sveriges femte största stad.

Vem var den här våldtäktsmannen? Någon som vet?
Citera
2011-03-30, 13:46
  #111
Bannlyst
Häng ut våldtäkts svinet!
Citera
2011-03-30, 15:29
  #112
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Nån som vet vem vem det var som våldtog den tjejen i slutet? Killarna i lägenheten gillade inte den kvinnliga polisen pga att hon just var kvinna och polis, kan man gissa att det var äckliga svartskallejävlar som berikade sig lite bara?
det kan du nog utgå ifrån att det var ja ..hur var det nu han Helin sa?
Citera
2011-03-31, 01:05
  #113
Bannlyst
Det är många berikare i Kristianstad ser jag!
Citera
2011-03-31, 05:02
  #114
Bannlyst
Någon annan som reagerar på hur långsamma alla dessa poliser är?
Allt går i snigelfart, är det för att de är från landsorten eller pk som de är så långsamma?

Väldigt mycket dalt, inte konstigt att nationen ser ut som den gör med så värdelösa pk-poliser.
Men det blir så när man har köns-, perversions- och raskvotering till polisen, man får det sämsta av allt.
Citera
2011-04-01, 09:24
  #115
Medlem
LiLWizs avatar
Det här var ta mig fan den sämsta jävla serien jag skådat. Hur kan man visa TV när man censurerar i princip HELA bilden?!

Hela idén med programmet faller, katastrofalt pinsamt.

Cops är på riktigt, det är fan föregångaren som alltid kommer leverera!
Citera
2011-04-01, 09:31
  #116
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Det här var ta mig fan den sämsta jävla serien jag skådat. Hur kan man visa TV när man censurerar i princip HELA bilden?!

Hela idén med programmet faller, katastrofalt pinsamt.

Cops är på riktigt, det är fan föregångaren som alltid kommer leverera!

Det är ju polisens vardag. Om du tror att vardagen för en polis ser ut som den gör i Cops så borde du kanske växa upp och sluta titta på Rambo. Fast ltie gulligt är det allt att du lever i den tron
Citera
2011-04-01, 15:15
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Någon annan som reagerar på hur långsamma alla dessa poliser är?
Allt går i snigelfart, är det för att de är från landsorten eller pk som de är så långsamma?

Väldigt mycket dalt, inte konstigt att nationen ser ut som den gör med så värdelösa pk-poliser.
Men det blir så när man har köns-, perversions- och raskvotering till polisen, man får det sämsta av allt.

Att det inte går så fort är en sak, jag har redan tidigare förklarat att polisen ganska sällan är på plats och kan ingripa på bar gärning. Daltet beror sannolikt till ganska stor del på att man har en kamera med sig. Det gäller ju framförallt att visa hur empatiska poliserna är... Bevittnar du poliser utan kamera så ser det oftast lite annorlunda ut. Därmed inte sagt att poliser generellt sett är väldigt våldsamma och saknar empati, även om det naturligtvis förekommer. Men har man inte en kamera i ansiktet så kanske man agerar lite annorlunda... Det är politik som vanligt.
Citera
2011-04-01, 15:19
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Fast det där håller jag inte riktigt med om, polisen är väl där när det händer ganska ofta, de får ju ett larm och förhoppningsvis kommer de dit tillräckligt fort att det fortfarande är pågående brott. Men i viss mån har du säkert rätt, i alla fall i tunnelbanan, där är det nog mer så och ordningsvakterna är ju de som larmar polisen.
Men fasiken vilket jobb alltså, ordningsvakt i tunnelbanan...! Inte direkt något man drömmer om kanske, fast vad vet jag

Poliserna har ju mycket snyggare uniform

Ja, polisern har generellt sett bra mycket snyggare uniformer. Där är vi överens. Däremot skulle jag nog vilja säga att de ganska sällan hinner till platsen medans brottet är pågående. Ofast så pågår brott ganska kort tid, ett slagsmål tex håller oftast bara på ngn minut. Då är det svårt att hinna, men tanke på att brottet ska ringas in till en larmcentral, ringas ut till patrullerna och sen ska de ta sig till platsen. Även inbrott och liknande går oftast väldigt fort.
Citera
2011-04-01, 21:11
  #119
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSD-protect
Ja, polisern har generellt sett bra mycket snyggare uniformer. Där är vi överens. Däremot skulle jag nog vilja säga att de ganska sällan hinner till platsen medans brottet är pågående. Ofast så pågår brott ganska kort tid, ett slagsmål tex håller oftast bara på ngn minut. Då är det svårt att hinna, men tanke på att brottet ska ringas in till en larmcentral, ringas ut till patrullerna och sen ska de ta sig till platsen. Även inbrott och liknande går oftast väldigt fort.

Absolut, så är det ju, allting måste ju ringas in innan de kommer.
Man kanske kan säga att polisen mer tar hand om efterdyningarna av en händelse, som i vissa fall kan vara dramatiska och hotfulla så det räcker och blir över. Vissa händelser är ju inte över direkt utan pågår fortfarande när polisen kommer fram, vilket också märks i programmet.

Hihi, uniformerna är underbara...
Citera
2011-04-01, 23:07
  #120
Medlem
Elin är en riktigt fin tjej. Hon verkar mycket mer sympatisk och professionell än Åsa. Åsa är en klassisk snutkärring. Mindervärdeskomplex, stöddig och allmänt otrevlig. Elin däremot...bra på dialog men ändå bestämd när det gäller, tålamod och allmänt vacker kvinna. Det gillar vi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in