2011-03-28, 22:50
  #97
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Vänta nu...

Du påstår att det tack vare dagens narkotikapolitik som vi har den höga knarkrelaterade brottsligheten?

Intressant.

Säg mig: Hur har du kommit fram till den slutsatsen? Kan jag få en källa på dina påståenden?

Och jag ber dig för guds skull, ta genast kontakt med media och klargör dina åsikter. Jag tror säkert att världens alla länder som har problem med narkotika är ivriga lyssnare på en så vis man som du.

Tänk, lösningen fanns här på Flashback. otroligt när man tänker efter.

//SS

Så du tror verkligen på att knark kriget är en fungerande metod? Vart har du gömt dig de senaste åren?

Använd google så finner du info, du borde va en individ i vuxen ålder som kan söka information själv? Finns också endel om det i narkotikapolitiks sektionen, behöver du hjälp dit med?
Citera
2011-03-28, 23:00
  #98
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Så du tror verkligen på att knark kriget är en fungerande metod? Vart har du gömt dig de senaste åren?

Använd google så finner du info, du borde va en individ i vuxen ålder som kan söka information själv? Finns också endel om det i narkotikapolitiks sektionen, behöver du hjälp dit med?

tja, det är ju knarkarna och knarklangarna som krigar, både med varandra och mot samhället. Förklara du för dem att det inte lönar sig istället.

Och ska JAG(?) googla fram dina fakta, eller är det så att du enbart spyr ur dig floskler om att det är "statens" och "narkotikapolitikens" fel att knarksituationen ser ut som den gör?
Floskler som du och dina gelikar har tyckt fram istället för att sakligt resonera om.

men seså, fram för bevisen på att narkotikapolitiken är anledningen till att vanligt folk ska behöva vara brottsoffer, och att felet inte ligger hos kriminella element.

Jag vill ju att du ska kunna njuta av den oerhörda kunskap som du besitter, så fram med bevisen nu. En gång för alla.

//SS
Citera
2011-03-28, 23:59
  #99
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
tja, det är ju knarkarna och knarklangarna som krigar, både med varandra och mot samhället. Förklara du för dem att det inte lönar sig istället.

När man gör något olagligt så hamnar det i undre världen, vi såg ju resultatet av det vid 1930 alkohol förbudet i USA.
Hade som exempel varit så att cannabias varit lagligt så hade langarna inte sålt det utan det hade varit stats reglerat. Nu får ju folk besöka kriminella för att kunna få sin njutning.
Det är ju inte lika lätt för de som vill ha tobak eller alkohol?
Logiskt tänkt.

För att citera:
Lev Timofejev (expert på den skuggekonomi som uppstod efter järnridåns fall):


Citat:
men seså, fram för bevisen på att narkotikapolitiken är anledningen till att vanligt folk ska behöva vara brottsoffer, och att felet inte ligger hos kriminella element.

När en som ex vill njuta av cannabis måste ta kontakt med undervärlden(dvs langare) så blir köparen ett offer i systemet tack vare orättvisa lagar pga narkotikapolitiken.

Kriminella element finns ju pga av lagarna som gör dem kriminella, det finns ju de som snor för att ha råd med alkohol, eller kunna köpa något annat inte nödvändigtvis narkotika.

Och varför då ska inte polisen hjälpa de som är "offer" för grova brott än att någon sitter i sitt hem och åtnjuter lite cannabis(som ex)?

Kolla i Portugal där de ändrade sin narkotikapolitik och det gav goda resultat.

Bara för att en lag finns där betyder inte att den gör gott utan mer ont.

En kritisk granskning av svensk narkotikapolitik(2005-2007)
http://www.aqurette.com/2005-2007/narkotikapolitik.pdf

Samt jag påpekade också att polisen skulle hålla sig till riktiga brott där offren får hjälp och brott löses istället för att satsa miljarder på att jaga brukare.

Cannabis och svensk narkotikapolitik
http://cannabisfakta.swecan.org/15myter_html.htm

Vi ser ju att antalet länder som tänker om sin politik för att lösa och omfördela resurserna ökar mer och mer.

Med andra ord Narkotikapolitiken måste göras om och idioter som Maria Larsson måste sparkas pga inkompetens.

Kriget mot knark är inget än en mjöljko för polisen och div organisationer och företag.
Citera
2011-03-29, 00:34
  #100
Medlem
Låt oss legaliser narkotika, bruk borde ju vara lagligt. Var drar man gränsen?! Det borde kanske vara lagligt att bara köpa och sälja fem doser men inte mer. Fast endast två doser till ungdomar under 18. Det är ju skitsamma. Brukarna är harmlösa... och kanske till och med all skit som följer med det. Vem bryr sig när bagarBengt och tjippentjock bryter sig in i din villa för att sälja ditt silver. De har ju inte råd med knarket trots att det är lagligt. Det är ju fortfarande dyrt... De jobbar ju bara som fritidsingenjör och växthusvakt men måste till varje pris stilla sitt beroende, över vems döda kropp som helst. Vad är steget ytterligare därefter...? Vem fan vet?

Kallas det anarki?

Släpp knarket fritt!!
Citera
2011-03-29, 00:58
  #101
Medlem
Sluta förpesta tråden med legaliserings snacket, Abbadon kan väl i sitt rökrus yra vidare i någon legaliseringstråd i en annan del av detta forum istället!

Vad fan har poliserna i TV serien med Sveriges narkotikalagstiftning att göra? De jobbar utefter de lagar vi har och skulle poliserna på gatan få bestämma skadestånd mm skulle det se HELT annorlunda ut.

Slut på OFFTOPIC!
Citera
2011-03-29, 01:08
  #102
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Enligt brå ca 100 mord varje år.
Sverige toppar när det gäller våldtäkter

I genomsnitt polisanmäls 207 misshandelsbrott per dag i Sverige.


Olösta mord
https://www.flashback.org/t681707


Näh låt oss som i dagens avsnitt jaga de som röker men skiter i den som va spå fulla så de knappt kunde gå.

Skadestånd för mordet på Engla: 75000 kr.
Skadestånd för våldtäkt på 14-årig flicka: 50000 kr.
Skadestånd för Pirate Bay: 46 miljoner kronor.

Och av dessa 100 mord så tror jag inte att något begicks i Kristianstad eller Västerås under den tidsperiod som inspelningen pågick.

Vad har skadestånden med polisens arbete att göra? Det är ju högre upp de straffen bestäms.
Citera
2011-03-29, 12:36
  #103
Medlem
Tydligen ska det handla om en misstänkt våldtäkt i Västerås nästa avsnitt, kommer det vara det grövsta brottet hitintills i serien?

Det har ju i och för sig varit en skottlossning och kidnappning i Västerås också som de berört i de tidigare avsnittet, inte för att de visade mycket.
Citera
2011-03-29, 13:41
  #104
Medlem
Slingshots avatar
Hade helt missat detta så ska börja kolla på detta, kul med Kristianstad.
Citera
2011-03-29, 16:12
  #105
Medlem
.-.-.s avatar
Programmet blir helt meningslöst när man inte får se bovarna. Det är ju enbart det som är intressant.
Föredrar Road Wars (UK), där daltar dom inte med folk, räcker med att peta näsan felaktigt så blir man uthängd i tv.

Det här är en klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=7pxNJojsg1o
Citera
2011-03-29, 17:20
  #106
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
nä f..
__________________
Senast redigerad av Mr.Mxyzptlk 2011-03-29 kl. 17:23.
Citera
2011-03-29, 18:29
  #107
Medlem
Die Hards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Programmet blir helt meningslöst när man inte får se bovarna. Det är ju enbart det som är intressant.
Föredrar Road Wars (UK), där daltar dom inte med folk, räcker med att peta näsan felaktigt så blir man uthängd i tv.

Det här är en klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=7pxNJojsg1o



Tv 4 sport som brukar sända de programmen hade väl även en serie som hette: Nightcops? Där de visade poliser i England som jobbade nattskiftet när nattklubbar och liknande stängde....ganska intressant.

OnT: Serien är helt ok, synd bara att de ska totalförstöra den med en reklampaus var 10:e min....
Citera
2011-03-29, 20:59
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Tydligen ska det handla om en misstänkt våldtäkt i Västerås nästa avsnitt, kommer det vara det grövsta brottet hitintills i serien?

Det har ju i och för sig varit en skottlossning och kidnappning i Västerås också som de berört i de tidigare avsnittet, inte för att de visade mycket.

Intressant avsnitt från Västerås ikväll. Den misstänkta våldtäkten var en fullbordad våldtäkt i lägenhet hos några killar med kriminell bakgrund som hade fest. Killarna gillade inte att Åsa, som kvinna, sa till de. Det blev tydligen riktigt bråk med polisen och pepparsprej användes. Bra kvinnosyn på de killarna, först våldta en flicka och sen bli utåtagerande mot en polis. Brist på bevis gjorde att fallet släpptes, känns som det är ett av många fall idag.

Sen var det två tjejgäng med invandrare som tjafsat med varandra. En berusad invandrartjej som följt med en äldre herre och sedan ångrat sig. En bra insyn på en vanlig helg i Sveriges femte största stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in