Jag har ju delvis tack vare den här tråden fått veta att jag inte är ensam om att känna mig uppgiven och trött på FB:s svågerpolitik och regelhysteri. Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag känner en viss sorgsenhet över att så många av FB:s storpostare (d.v.s. vi som gör forumet till vad det är) håller med mig. Det är ju egentligen helt åt helvete att man från ledningshåll ska (miss-)sköta sin användarkontakt så till den milda grad att användarna till slut tröttnar på att komma med konstruktiv kritik.
Utan konstruktiv kritik händer inte så mycket och när det inte händer så mycket så får man från ledningshåll själva komma på egna mer eller mindre lyckade kombinationer, alltså idiotregler i stil med gamla regel 16 och den där fånregeln om att man inte fick kritisera moderatorers arbete. Resultatet blir ännu längre avstånd mellan admins/moddar och användarna och ännu mera

-ande från användarhåll.
Som det ser ut nu så verkar FB Forum vara på väg utför. Ja, det har sagts tidigare men inskränktheten, godtyckligheten och rövslickandet har ökat lavinartat det senaste året. Tyvärr...
// Roger P.