2004-09-05, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
jag är av åsikten att om en avändare blir trakassared så har denne gjort sig förtjänt av det. presic som i verkliga livet.

vad det kommer till thompa så saknar jag användaren, det var en underhållande och huvudet-på-spiken typ.
INGEN på FB förtjänar att trakasseras.Skulle du själv uppskatta det?Visst hade Thompa sina goda stunder ibland.Men detta har blivit en ren principsak för Admin.
2004-09-05, 14:46
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
INGEN på FB förtjänar att trakasseras.Skulle du själv uppskatta det?
förtjänar och förtjänar det var nog fel ord att använda av mig, men det finns i alla fall en anledning till att folk blir trakasserade enligt mig. jag är av åsikten att ingen (eller mkt mkt få) blir mobbade eller trakasserade utan ngn anledning.
2004-09-05, 14:52
Medlem
Jaymzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag menar att jag högaktningsfullt skiter i vem som kliar vem på ryggen, vad jag vill ha sagt är att FB Forum är ett jävla kafferep där inneklubben sitter och PM:ar varann om hur man ska styra och ställa. Saker och ting som tidigare varit tillåtna förbjuds helt plötsligt och fortsätter vara förbjudet tills någon "invigd" råkar trampa i klaveret. Då är det helt plötsligt tillåtet igen... Seriositet och fasthet är inte FB Forums ledstjärnor...

Vad Thompa anbelangar så har jag inget otalt med honom. Tvärtom så tycker jag att han var trevlig. Om han sen ska få fler "chanser" här är det lyckligtvis inte min sak att avgöra.

// Roger P.
Instämmer till 100%. Flashback är nog lika inavlad och lättpåverkad som jag kan tänka mig att socialdemokraternas partistyrelse är. Slickar man rätt röv tillräckligt länge kan man få 5 min i rampljuset.

Jag tror inte heller att de flesta användarna har något emot Thompa, utan att han mer har varit en vagel i ögat på ”partistyrelsen” och dess rövslickare som tog första bästa chansen att hitta ett kryphål i regelboken för att bli av med honom.
2004-09-05, 15:01
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
FB är en sjuk soppa full av dubbelmoral, svågerpolitik och rövslickeri. Jag har debatterat våldsamt om FB:s vara och icke vara, hur man ska kunna förbättra saker och vad som inte funkar. Jag är dock numera av åsikten att det inte hjälpervad man än tycker eftersom nästan uteslutande alla beslut fattas efter förslag av rövslickareliten. Jag skiter därför i att försöka påverka FB mer.

// Roger P.
Håller med.

Citat:
jag är av åsikten att om en avändare blir trakassared så har denne gjort sig förtjänt av det. presic som i verkliga livet.

vad det kommer till thompa så saknar jag användaren, det var en underhållande och huvudet-på-spiken typ.
Japp.
2004-09-05, 15:15
Medlem
Citat:
förtjänar och förtjänar det var nog fel ord att använda av mig, men det finns i alla fall en anledning till att folk blir trakasserade enligt mig. jag är av åsikten att ingen (eller mkt mkt få) blir mobbade eller trakasserade utan ngn anledning.

nä, naturligtvis. anleningarna till mobbing är ju både glasögon och stora arslen, väldigt välförtjänt.
INGET sker utan anledning. men frågan är väl om anledningen är godkänd. vet inte nånting om Thompa, men för mig verkar det som att han blir trakasserad för att han är den han är och tycker som han tycker. är det godkänt?
2004-09-05, 15:16
Bannlyst
Jag har ju delvis tack vare den här tråden fått veta att jag inte är ensam om att känna mig uppgiven och trött på FB:s svågerpolitik och regelhysteri. Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag känner en viss sorgsenhet över att så många av FB:s storpostare (d.v.s. vi som gör forumet till vad det är) håller med mig. Det är ju egentligen helt åt helvete att man från ledningshåll ska (miss-)sköta sin användarkontakt så till den milda grad att användarna till slut tröttnar på att komma med konstruktiv kritik.

Utan konstruktiv kritik händer inte så mycket och när det inte händer så mycket så får man från ledningshåll själva komma på egna mer eller mindre lyckade kombinationer, alltså idiotregler i stil med gamla regel 16 och den där fånregeln om att man inte fick kritisera moderatorers arbete. Resultatet blir ännu längre avstånd mellan admins/moddar och användarna och ännu mera -ande från användarhåll.

Som det ser ut nu så verkar FB Forum vara på väg utför. Ja, det har sagts tidigare men inskränktheten, godtyckligheten och rövslickandet har ökat lavinartat det senaste året. Tyvärr...

// Roger P.
2004-09-05, 15:23
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
nä, naturligtvis. anleningarna till mobbing är ju både glasögon och stora arslen, väldigt välförtjänt.
INGET sker utan anledning. men frågan är väl om anledningen är godkänd. vet inte nånting om Thompa, men för mig verkar det som att han blir trakasserad för att han är den han är och tycker som han tycker. är det godkänt?
På FB får du ha hur stor röv du vill men om du ljuger och försöker ge en bild av dig själv som inte visar sig stämma, finns det risk för att någon känner att du måste tas ner på jorden igen.
2004-09-05, 15:24
Medlem
Kan inte någon som har kunskapen redogöra kortfattat för hela affären Thompagate?

Anledning till att han blev bannlyst var väl att han var Adolf Hitler samtidigt som han var thompa, men bara det kan väl inte renderat i en bannlysning?
2004-09-05, 15:36
Bannlyst
Citat:
Jag har ju delvis tack vare den här tråden fått veta att jag inte är ensam om att känna mig uppgiven och trött på FB:s svågerpolitik och regelhysteri. Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag känner en viss sorgsenhet över att så många av FB:s storpostare (d.v.s. vi som gör forumet till vad det är) håller med mig. Det är ju egentligen helt åt helvete att man från ledningshåll ska (miss-)sköta sin användarkontakt så till den milda grad att användarna till slut tröttnar på att komma med konstruktiv kritik.

Utan konstruktiv kritik händer inte så mycket och när det inte händer så mycket så får man från ledningshåll själva komma på egna mer eller mindre lyckade kombinationer, alltså idiotregler i stil med gamla regel 16 och den där fånregeln om att man inte fick kritisera moderatorers arbete. Resultatet blir ännu längre avstånd mellan admins/moddar och användarna och ännu mera -ande från användarhåll.

Som det ser ut nu så verkar FB Forum vara på väg utför. Ja, det har sagts tidigare men inskränktheten, godtyckligheten och rövslickandet har ökat lavinartat det senaste året. Tyvärr...

// Roger P.
Jag kan bara hålla med.

Jag tror dessutom att det är många som väljer att inte öppna käften då konstruktiv kritik är öppet för tolkning. Jag ser det som ett enkelt sätt från ledningens sida att tysta obekväma element.
2004-09-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
På FB får du ha hur stor röv du vill men om du ljuger och försöker ge en bild av dig själv som inte visar sig stämma, finns det risk för att någon känner att du måste tas ner på jorden igen.

som sagt är jag inte alls bekant med fallet thompa, tycker bara uttalandet om att trakasserier och mobbing på nåt sätt skulle vara självsanerande var ganska korkat. att alla är utsatta av en anledning och att anledningen automatiskt är god. om så vore fallet skulle ju begreppen vara helt överfödiga. vi vet väl alla vad mobbare är för typer, små ynkliga sprättar som lever på att trycka ner människor i skorna.
OT kanske, sorry.
2004-09-05, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
"1.7. Vi önskar alla användare att kunna vara anonyma här. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares IP-nummer. Undantaget är ifall någon användare registrerat flera användarnamn, alternativt någon användare blivit avstängd."

Jag vill bara meddela att användaren Thompa har förbrukat sina rättigheter på det här forumet. Jag har givit moderatorerna full frihet att lägga ut vilka uppgifter som helst om honom ifall han dyker upp här igen.

Ifall Thompa ser detta, så vet han vad som gäller.
Kom inte och gnäll efteråt.

admin

Har fb rätt att lämna uppgifter om andra, även om dom trakasserat?
2004-09-05, 15:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Kan inte någon som har kunskapen redogöra kortfattat för hela affären Thompagate?

Anledning till att han blev bannlyst var väl att han var Adolf Hitler samtidigt som han var thompa, men bara det kan väl inte renderat i en bannlysning?

Det går kanske att läsa sig till...
http://forum.flashback.info/scandinavia/search.php?searchid=1228698

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in