Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Tycker det verkar som du redan bsteämt dig och vill bara höra:
"Skit i honom, du förtjäner en snygg kille"

Så... Skit i honom och hitta en snygg kille, det är ju trotts allt viktigare att ditt ego får visa upp någon som andra kan vara lite avundsjuk på än att ha någon som är trevlig och behandlar dig bra.
Du kan ju dumpa den snygga sen när han blivit gammal och ful och då leta rätt på en bra kille istället.

Haha, nej jag har långt ifrån bestämt mig. Och nej, jag behöver inte visa upp en snygg kille, är ju mest för min egen skull känner jag. Mina kompisar tycker att han är söt och ser bra ut så om jag lyssnade på andra så, men han är kanske inte min stil. Man kan väl dessutom vara både snygg och bra, man blir väl inte per automatik bra eller dålig för att man är ful eller snygg?
Citera
2011-03-02, 13:57
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franscesca
Inte så fager bara, lite skev på nåt sätt, inte så vältränad, svårt att förklara. Jag har en förkärlek för bildsköna, vältränade killar, och detta är inte riktigt vad jag skulle kalla bildskön och vältränad.... FY vad elak jag är, men det är så

Vad är det för fel på att resonera som du gör här? Det är väl klart att attraktionen till partnerns fysik är ytters viktig. Jag förstår om du är tveksam om du innerst inne vet med dig att hans utseende kommer bli ett problem i längden och att du kommer sukta efter andra rent fysiskt.

Exempelvis är ett bra sexliv viktigt för de allra flesta och du kanske redan nu känner att du inte gärna vill ha den där typen tafsandes på dig.

Självbevarelsedrift från din sida att fundera både en och två gånger om du ska ta detta vidare.

Fortsätt leta tills du hittar någon som passar på ALLA plan.
Citera
2011-03-02, 14:13
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Inte så fager bara, lite skev på nåt sätt, inte så vältränad, svårt att förklara. Jag har en förkärlek för bildsköna, vältränade killar, och detta är inte riktigt vad jag skulle kalla bildskön och vältränad.... FY vad elak jag är, men det är så

Skulle ovanstående stämma till 100% så skulle du väl aldrig ha kysst killen till att börja med?
Låt hjärtat bestämma lite och inte bara skallen, om det känns rätt när du är med killen.
Känns det däremot knas hela tiden, så skippa och hitta nån närmare Hufvudstaden.
Citera
2011-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Hej!

Nu har det uppstått ett litet problem här skulle man kunna säga. För ett par veckor sedan träffade jag en kille på en fest, vi pratade en hel del och det var riktigt trevligt. Efter det har vi pratat en hel del på msn och skickat sms. Nu träffades vi i helgen igen på en annan fest och även detta var mycket trevligt. Vi har kyssts ett par gånger men inte haft sex.

Han verkar ha fallit rejält för mig och har uttryckt en önskan om att han vill att vi ska ses igen. Han bor i Göteborg och jag i Stockholm så en snabbfika kan ju bli lite svårt.

Problemet är att jag inte tycker att han är så värst attraktiv, och han sa själv att jag egentligen var way out of his leauge. Detta fick mig att fundera på om han kanske är intresserad bara för att han tycker han har fått nåt snyggt på kroken. Å andra sidan verkar han genuint intresserad, vilket fått mig att fundera på om jag är intresserad av han eller mer hans fina sätt mot mig. Å andra sidan tycker jag han verkar vara en bra kille.

Ok, jag vet, jag är utseendefixerad, ytlig osv osv, jag vill verkligen inte att det ska vara så. Min förra pojkvän såg riktigt bra ut så känns ju som ett rejält nerköp detta. Å andra sidan var min pojkvän innan det kanske inte supersnygg men jag tyckte såklart han var världens finaste, kanske kan det bli samma med den här killen om jag ger det ett försök?

Borde jag ge honom en chans?

Eftersom du rätt ut säger att han är "ful" så gör grabben en tjänst och dissa han rakt av så slipper han dras med dig ett tag för att sedan åka på nöten av någon lirare eller att du helt enkelt tröttnar.
Citera
2011-03-02, 14:29
Medlem
alpha-maennchens avatar
vafan, fula killar behöver väl också kärlek ?

precis som tjocka tjejer också behöver, fast dom måste betala

Skämtåsido, kör för fan !
Citera
2011-03-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Vad är det för fel på att resonera som du gör här? Det är väl klart att attraktionen till partnerns fysik är ytters viktig. Jag förstår om du är tveksam om du innerst inne vet med dig att hans utseende kommer bli ett problem i längden och att du kommer sukta efter andra rent fysiskt.

Exempelvis är ett bra sexliv viktigt för de allra flesta och du kanske redan nu känner att du inte gärna vill ha den där typen tafsandes på dig.

Självbevarelsedrift från din sida att fundera både en och två gånger om du ska ta detta vidare.

Fortsätt leta tills du hittar någon som passar på ALLA plan.

Detta lät också väldigt bra, värst vad förvirrad jag är nu

Appropå detta med Sthlm och Gbg, ska jag flytta till Gbg om bara ett par månader så det problemet är egentligen inte ett problem i längden.
Citera
2011-03-02, 15:12
Medlem
Jazzholes avatar
Citat:
Detta lät också väldigt bra, värst vad förvirrad jag är nu

Appropå detta med Sthlm och Gbg, ska jag flytta till Gbg om bara ett par månader så det problemet är egentligen inte ett problem i längden.
Jag hoppas verkligen inte att du flyttar bara på grund av honom. (Ursäktar mig om något annat har framgått i tråden, jag iddes inte läsa.)

Annars tycker jag att du i alla fall kan testa på, se hur det funkar och så. Om han inte gillar dig utöver ditt utseende kommer detta framgå rätt så snart.
Citera
2011-03-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Jag hoppas verkligen inte att du flyttar bara på grund av honom. (Ursäktar mig om något annat har framgått i tråden, jag iddes inte läsa.)

Annars tycker jag att du i alla fall kan testa på, se hur det funkar och så. Om han inte gillar dig utöver ditt utseende kommer detta framgå rätt så snart.

Nej, nej, nej, det har varit planerat sedan mer än ett halvår tillbaka, är egentligen från Gbg men har bara varit i Sthlm ett par månader för att skriva exjobb.

Jo, tror dock han gillar mig utöver mitt utseende, även om han ser det som ett stort plus i sammanhanget så har han gett mig ganska mycket komplimanger både för mitt utseende och min personlighet.
Citera
2011-03-02, 16:32
Medlem
MrPuffs avatar
Sup honom snygg!
Citera
2011-03-02, 16:35
Bannlyst
Citat:
Hej!

Nu har det uppstått ett litet problem här skulle man kunna säga. För ett par veckor sedan träffade jag en kille på en fest, vi pratade en hel del och det var riktigt trevligt. Efter det har vi pratat en hel del på msn och skickat sms. Nu träffades vi i helgen igen på en annan fest och även detta var mycket trevligt. Vi har kyssts ett par gånger men inte haft sex.

Han verkar ha fallit rejält för mig och har uttryckt en önskan om att han vill att vi ska ses igen. Han bor i Göteborg och jag i Stockholm så en snabbfika kan ju bli lite svårt.

Problemet är att jag inte tycker att han är så värst attraktiv, och han sa själv att jag egentligen var way out of his leauge. Detta fick mig att fundera på om han kanske är intresserad bara för att han tycker han har fått nåt snyggt på kroken. Å andra sidan verkar han genuint intresserad, vilket fått mig att fundera på om jag är intresserad av han eller mer hans fina sätt mot mig. Å andra sidan tycker jag han verkar vara en bra kille.

Ok, jag vet, jag är utseendefixerad, ytlig osv osv, jag vill verkligen inte att det ska vara så. Min förra pojkvän såg riktigt bra ut så känns ju som ett rejält nerköp detta. Å andra sidan var min pojkvän innan det kanske inte supersnygg men jag tyckte såklart han var världens finaste, kanske kan det bli samma med den här killen om jag ger det ett försök?

Borde jag ge honom en chans?

Du är inte kär.
Citera
2011-03-02, 16:41
Medlem
sjpatriks avatar
Lyssna inte på alla bittra människor på forumet, det är trots allt fb

Ge honom en chans! om du gillar hans personlighet så go for it! lycka till.
Citera
2011-03-02, 18:44
Medlem
puckots avatar
Jag hade också liknande problem med min f.d. flickvän i början. Hon var väl inte den allra vackraste, och såklart utseende har betydelse till viss del i valet av partner, det går ju inte att förneka. Om jag finner någon totalt motbjudande utseendemässigt, så spelar det ju ingen roll hur underbar personen är på insidan, finns det ingen utseendemässig attraktion överhuvudtaget så kommer det ju inte fungera i längden.

Men sen finns det ju olika nivåer, till en viss gräns går det kanske att acceptera vissa "defekter" i utseendet, om insidan väger upp det. Ioch med att det var något speciellt med den här tjejen som ändå gjorde att jag drogs till henne, trots att hon kanske inte var jättesnygg, och det var rätt torrt på förhållande fronten för mig, så tänkte jag att, jag kan ju ge det en chans iallafall.

Så när jag lärde känna henne lite bättre, så visade det sig ju att hon var en jättefin och skön tjej med många bra egenskaper och ioch med det så växte ju attraktionen för henne, för attraktion handlar ju inte enbart om utseende och tillslut lyckades jag med tiden överkomma mina issues med hennes utseende och tyckte ändå att hon var rätt söt på sitt speciella och egna lilla sätt. Men det tog slut sen iallafall efter ett tag, men det var av helt andra orsaker.

Med det sagt så tycker jag personligen att du ska ge killen en chans. Kanske kommer du också över dina issues med den här killen med tiden om du ger det en ärlig chans och iallafall är beredd att prova på under en period. Skulle det gå åt helvete så får du väl göra slut. Men det här ju bara ett beslut som du själv kan göra, vi på flashback kan inte bestämma det åt dig. Det är upp till dig om du anser att det är värt att ge en chans.
Senast redigerad av puckot 2011-03-02 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in