2011-03-02, 12:35
Medlem
alThors avatar
Tjena. Funderar på att läsa till gymnasielärare i ovanstående ämnen men hittar bara utbildningar med andra ämnen som ingångsämnen. Hittar alltså inte någon högskola som erbjuder utbildning med filosofi och psykologi kombinerat. Tycker det är sån jävla djungel att hitta, någon som vet något eller som är duktig på att hitta?

Funderar på att läsa samhällskunskap/filosofi för att bli lite mer attraktiv på arbetsmarknaden men ändå bra att veta vart jag kan läsa båda alternativen.

Tack!
Citera
2011-03-02, 13:09
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alThor
Hittar alltså inte någon högskola som erbjuder utbildning med filosofi och psykologi kombinerat.
Det kan inte bero på att det är två helt olika ämnen då?
Citera
2011-03-28, 12:32
Medlem
tja, du får nog satsa på en av inriktningarna och lägga till någon vanlig. Du borde välja filosofi/engelska alternativt psykologi/engelska där du tar en termin utomlands i ett engelskspråkigt land.
Citera
2011-03-31, 10:22
Medlem
alThors avatar
Jag själv har haft två olika lärare som båda har varit lärare i psykologi/filosofi så det borde ju finnas tycker jag. Kanske inte haft utbildning på det ena ämnet?
Citera
2011-03-31, 14:59
Medlem
Det kan mycket väl ha ändrats i och med att efterfrågan kanske inte har funnits för den behörigheten. Eller som du själv föreslår att läraren i fråga inte hade behörighet för båda ämnena. Jag tror dock att du enkelt kan välja ett spår och sedan ta studieuppehåll och läsa in filosofi eller psykologi och därmed få behörighet för båda ämnena. Det viktigaste för en lärare är ju att man har pedagogiken och då kan man enkelt lägga till ämnen sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in