• 1
  • 2
2011-03-03, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
det r idioti att sluta tvrt, ju lngsammare man stter ut desto bttre. Annars r risken stor fr utsttningssymptom och frvrrad depression

nnu vrre idioti att brja med skiten tycker jag..

under 90+ talet s marknadsfrdes detta som en mirakel drog under den tiden s gav man det till barn.
jag fick det av verlkaren barnpsykiatriker precis vid 18 rs lder och d p grund av aggressionsproblem och fr att humret pinglade upp och ner hela tiden ,var instabil..
deprimerad var jag icke mera n ngon anan vanlig tonring.finns mnga fnatiker dr ute som tycker att alla ska ta denna medicin bara fr att det r serotonin i den.

Min dumma morsa trodde att den skulle gra mig lugnare under 90 talet och snllare jvla idiot.
d kan man ju ge Atarx in stllet eller stta ut ngon annan medicin varfr brja med denna bara?

Hur som helst antidepressiv r den nda drogen jag har ftt av lkaren .
fick fontex vid 18 rs lder och har aldrig ftt ngot anat ju ett par kartor smntabletter vid 23 rs lder det r allt.. fick nu 8 r senare fr frsta gnger fr ett par mnader sedan ngot som heter Atarax men det r frsta gngen i mitt liv jag har ftt Atarax..
Citera
2011-03-03, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
det r idioti att sluta tvrt, ju lngsammare man stter ut desto bttre. Annars r risken stor fr utsttningssymptom och frvrrad depression

nnu vrre idioti att brja med skiten tycker jag..

under 90+ talet s marknadsfrdes detta som en mirakel drog under den tiden s gav man det till barn.
jag fick det av verlkaren barnpsykiatriker precis vid 18 rs lder och d p grund av aggressionsproblem och fr att humret pinglade upp och ner hela tiden ,var instabil..
deprimerad var jag icke mera n ngon annan vanlig tonring.finns mnga fanatiker dr ute som tycker att alla ska ta denna medicin bara fr att det r serotonin i den.

Min dumma morsa trodde att den skulle gra mig lugnare under 90 talet och snllare jvla idiot.
d kan man ju stta in Atarax istllet eller stta ut ngon annan medicin varfr brja med denna SSRI bara fr att f ngon lugnare ,stabilare ?

fick Fontex vid 18 rs lder och har aldrig ftt ngot anat ju ett par kartor smntabletter vid 23 rs lder det r allt..
fick nu 8 r senare fr frsta gnger fr ett par mnader sedan ngot som heter lugnande Atarax men det r frsta gngen i mitt liv jag har ftt Atarax..
Senast redigerad av 360 2011-03-03 kl. 22:32.
Citera
2011-03-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
fick Fontex vid 18 rs lder och har aldrig ftt ngot anat ju ett par kartor smntabletter vid 23 rs lder det r allt..
fick nu 8 r senare fr frsta gnger fr ett par mnader sedan ngot som heter lugnande Atarax men det r frsta gngen i mitt liv jag har ftt Atarax..

Tar du dom regelbundet eller vid behov?
Har haft dom i tv r vid behov nu, tycker dom funkar bra nr jag fr ngest nu fr tiden. (Dock inte lika stark som den har vart)
Men vad r det du behver medicinen fr? Om det r fr ditt humr s vet jag inte om atarax r den "rtta", men vid lite ngest passar den perfekt.
Citera
2011-03-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
kkade det redan under tonren men brjade igen 1 halv r vid 23 lder har sedan tit det frn och till vid senare lder..
har blivit helt jvla fockad av skiten flera gnger mest borta i skallen groggy av den.
men nu under senare tid har jag tit den utan att flja upp behandlingen alls har skert kkat den under ca 7 r utan att flja upp alls p grund av frlorade min frra psykiatriker i Tby
har nu under 3 rs tid bara trffart lkaren max ca 4 gnger inte mera n det de kontaktade mig aldrig.
bsta r om man kollar eller gr p trffar fr att flja upp ca var 3 dje vecka en kort tid d.
inte fan ska man kka den under 3 r och bara ha ca max 4 trffar under 3 r..

Totalt mnga rs tid.

Det dr med lkar besk r viktigt, har haft samma lkare nu under 1 rs tid och jag tycker han r jtte bra. Tidigare har jag ftt olika lkare VARJE gng samt att jag trffat dom alldeles fr sllan.
r det s att du ter medicin i perioder av ret? Jag brukade m smre under hsten och ta antidep. tills vren kom.
Citera
2011-03-04, 12:24
Medlem
reilevs avatar
atarax funkar ju ingenting. som att ta en alvedon. d r lergigan bttre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto