2011-03-02, 04:43
Medlem
hur går man till väga då är det någon som vet det ?

jag ska stämma sbab för dom påstår att jag köpte ett hus av dom för 3 årsedan. för hur nu man kan köpa hus som arbetslös är rätt intressant. och polisen bara lägger ner ärenden för dom inte kan finna någon person som kan vara skyldig till bedrägeri.

tack på förhand.
Citera
2011-03-02, 05:27
Medlem
nu har jag ingen erfarenhet men brukar man inte skicka in ett brev till snuten där man skriver att man ska stämma någon och sen blir det rättegång, och du får betala rättegångskostnaderna.
Citera
2011-03-02, 09:22
Medlem
Polisen har ingenting med saken att göra.

En stämning är civilrättsligt. Du lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten, ta hjälp av en jurist/advokat.

SBAB säljer för övrigt inga hus, SBAB är ett låneinstitut som ger bostadslån. Du förklarar inte riktigt vad som har hänt dig, men något i stil med att någon tagit lån i ditt namn helt utan din vetskap?

Det är inte så att du gått i borgen för någon annans lån?
Citera
2011-03-02, 10:14
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Polisen har ingenting med saken att göra.

En stämning är civilrättsligt. Du lämnar in en stämningsansökan till tingsrätten, ta hjälp av en jurist/advokat.

SBAB säljer för övrigt inga hus, SBAB är ett låneinstitut som ger bostadslån. Du förklarar inte riktigt vad som har hänt dig, men något i stil med att någon tagit lån i ditt namn helt utan din vetskap?

Det är inte så att du gått i borgen för någon annans lån?
Liten petitess bara. Stämning utfärdas av domstolen till svaranden/misstänkte i såväl tvistemål som brottsmål.

I TS fall verkar det ju dock röra sig om civilmål, men h*n nämner ju bedrägeri i inledningen. Enklast vore om TS beskrev lite mer utförligt vad det rörde sig om.
Citera
2011-03-02, 11:57
Medlem
ok.. bra att vet nog dag att skaffa advokat då.

SBAB har gett mig ett lån på en villa utan min vetskap. och nej jag har inte gott i borgen för någon anna hur skulle man kunna göra det när man under detta påståda datum var jag arbetslös och man lär ju inte kunna gå i borgen då heller på något lån på runt 2 miljoner.
Citera
2011-03-02, 12:21
Medlem
Justitiemords avatar
Kan du utveckla det hela?

Har SBAB betalat ut pengar till dig, eller påstår de att de gjort det? Kräver de dig på pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in