• 1
  • 2
2011-03-02, 02:11
Medlem
Ja som rubriken lyder, kommer jag att överleva vansbrosimningen utan ren simträning? Simmar som en stel groda(dvs endast grodsim) och flyter knappt, är dock överlag vältränad men vatten har aldrig varit min grej. Men oturlig nog så ingår ju detta i Svensk klassiker som är mitt mål.
Har cyklat vätterundan otränad(tips, gör aldrig det) men då kan man ju stanna och vila..och utav de bilder jag har sett från Vansbrosimningen så är det ingen direkt som vilar, kanske finns en orsak till detta? Det är kallt och man drunknar?
Blir heller inte bättre av att jag är en jävla badkruka..

Övrig fråga: Hur kallt brukar det vara? Tänkte ha våtdräkt, men ska man ha hel eller halv? Läste något om att det beror på ens framvikt eller något i den stilen..
Citera
2011-03-02, 02:16
Medlem
DRD4s avatar
fytusan! nu blev man sugen på Vasan, Vansbrosimmet och Vätternrundan "on sight" alltså otränad (nog för att man är som Tarzan /Bruce Lee men ändå!)

hur långt e Vansbro simmet?
Citera
2011-03-02, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
fytusan! nu blev man sugen på Vasan, Vansbrosimmet och Vätternrundan "on sight" alltså otränad (nog för att man är som Tarzan /Bruce Lee men ändå!)

hur långt e Vansbro simmet?

Du glömde lidingöloppet (om du nu siktar på en svensk klassiker) Vansbro är 3 km..
Citera
2011-03-02, 02:31
Medlem
DRD4s avatar
ah Lidingöloppet! tror Vätternrundan lär bli jävligast, då cykling bara fungerar i full fart!
3km...låter kallt!
Kan man klara en svensk klassiker "otränad"?
Citera
2011-03-02, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
ah Lidingöloppet! tror Vätternrundan lär bli jävligast, då cykling bara fungerar i full fart!
3km...låter kallt!
Kan man klara en svensk klassiker "otränad"?

Det är frågan, att cykla vätterundan otränad är det värsta jag har gjort, fick intrycka nerver i händerna så jag kunde inte böja fingrarna på 2 veckor(inte så bra när man jobbar inom IT ), utöver det så var även min nacke helt förstörd då jag, idiot som jag är, inte cyklat med hjälm tidigare. Hjälmen som jag hade gick in ryggen när man skulle sträcka på sig. Men ja..dom första 5 milen gick bra, tyvärr är det ju 30 mil Och ännu värre är ju att jag cyklade loppet 2008 så man måste ju göra om skiten..

"Lättast" att träna är nog joggning, problemet med det är ju att det är astråkigt. Vasaloppet, dock nästa år, ser jag fram emot. Har förvisso aldrig stått på längdskidor men iaf Ser lätt ut
Citera
2011-03-02, 02:47
Medlem
DRD4s avatar
längdskidor e både lätt och kul!

Jo cykling är det ultimata självplågeriet! jag älskar det!
Citera
2011-03-02, 02:50
Medlem
Tips, genomför inte Vätternrundan på en fullfjädrad MTB Det var inte direkt smart, fast man tyckte man var coolast vid startlinjen, dock ebbade det ut när tanter i 70 års åldern cyklade förbi en efter 15 mil..
Citera
2011-03-02, 07:26
Medlem
abborrmasters avatar
Haha! Det hade väl varit nåt? Köra klassikern helt otränad. Ser fram emot rapport.
Citera
2011-03-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Haha! Det hade väl varit nåt? Köra klassikern helt otränad. Ser fram emot rapport.

Funderar på att starta en blogg, typ, svenskklassiker-ingenträning.se
Citera
2011-03-03, 08:12
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Funderar på att starta en blogg, typ, svenskklassiker-ingenträning.se
jag hade följt
Citera
2011-03-13, 12:56
Medlem
Det går men det va fan inge kul =) Dom andra loppen kan man ju som sagt stanna till å ta det lite lugnt men det går ju liksom inte i vattnet! Det fanns när jag simmade -09 en brygga när man kunde stanna till å dricka/vila sig lite innan den avslutande kilometern i motström men det va väl den enda vilan man kunde få... Jag skippade den då jag vill upp så fort som möjligt!

Körde alla 4 loppen utan nån större träning och det är verkligen inte att rekommendera och till nästa klassiker så ska det tränas ordentligt så man kanske kan njuta lite av målgången oxå
Citera
2011-03-18, 07:50
Medlem
boijas avatar
Haha hitta den här tråden lite sent :P men kan skriva en rad iaf
Men jag har simmat vansbro, de va ganska jobbigt tycker jag, 2 km i motströms och 1 km medströms.
Och det var ungefär 13 Grader varmt i vattnet. Jag simmade utan våtdräckt men jag rekommenderar starkt att ha de, för jag var helt blå när jag kom upp.
Och ett annat tips är att gå till simhallen och simma lite. För annars kommer de inte bli så kul aja lycka till <3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in