Citat:
Ursprungligen postat av FlygFartyg
Jodå, fri teknik råder på den uppgiften, tror dock inte det är alls lika uppskattat av juryn att man använder sig av datorn. Detta då det är sjukt mycket lättare att göra bra ifrån sig digitalt än att faktiskt rita/måla på egen hand
Jag håller inte med. Jag tror inte att någon som är van vid att måla traditionellt kan ta upp och måla digitalt lättare än vad någon digital artist kan ta upp traditionell målning. Så länge man har riktiga penslar, blir det t.o.m. lättare att vara precis när man målar traditionellt (Om man nu inte har en tablet med skärm.). Det riktigt svåra med att måla är ju
färger och motivuppsättning, vilket, kan man det redan blir det bra oavsett teknik (Dock ogillar jag när artister använder effekter och texturer när de målar digitalt. Tycker att de lika gärna kan lära sig att måla så direkt.).
Det krångliga med att måla traditionellt är just allt man måste ta hand om kring målandet; framförallt penslar och färger. Det ska blandas, göra rent, etc.. Kanske bara är jag som ser det som slit, vad vet jag.
Poängen är i alla fall... vanor. De spelar stor roll.