2011-03-01, 21:51
Medlem
Dalailamas avatar
Lång historia kort, Paypal-asen har bestämt sig för att dra femton spänn för att verifiera mitt konto. Jag ska på dragningen se ett nummer som jag ska skriva in på hemsidan.

Dragningen genomfördes kring klockan 16:00 idag. Nu står det således "Prel kortköp".

Min fråga, när kommer den "vanliga" texten upp med den där jävla pinnkoden? Blir det någon gång i natt (samma system som att vanliga bankbetalningar går igenom då) eller kan det ta flera dagar?

Någon banktjänsteman som vet svaret?
Citera
2011-03-01, 22:17
Medlem
bernankes avatar
Ring banken, förklara och be dem släppa skyddet - det gör dom utan problem om dom inte är totalt byråkratiserade (har själv fått exakt samma förfrågan när jag jobbade på bankkontor - vilket jag såklart fixade på två röda).

Annars för du räkna med två dagar eller mer.
Senast redigerad av bernanke 2011-03-01 kl. 22:19.
Citera
2011-03-01, 22:22
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Ring banken, förklara och be dem släppa skyddet - det gör dom utan problem om dom inte är totalt byråkratiserade (har själv fått exakt samma förfrågan när jag jobbade på bankkontor - vilket jag såklart fixade på två röda).

Annars för du räkna med två dagar eller mer.

Jag slår dem en pling imorgon.

Tack!
Citera
2011-03-01, 23:55
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Undrar hur det där fungerar egentligen...
Terminalen reserverar pengar ("prel. kortköp"). En gång per dygn kontrolleras alla transaktioner mot kassan och skickas sedan som ett batchjobb till bankerna, som skickar ut bekräftelse att pengarna får dras från kundernas konton - och i samma veva följer även information med, om vem som får pengarna.

Är jag helt ute och cyklar?
Citera
2011-03-02, 11:09
Medlem
bernankes avatar
Briefa oss om hur det gick! Hälsa de trötta bankkärringarna att dom visst kan lyfta ett skydd, femton spänn är ju inget att snacka om heller, om dom skulle börja gnälla om risk hit och dit..
Citera
2011-03-02, 14:45
Medlem
Dalailamas avatar
Precis som du skrev så fick jag prata med en trött tant runt 60. Hon hade ingen aning om vad jag pratade om utan lyckades med konststycket att ta bort dragningen helt, något hon var väldigt nöjd över eftersom hon "hjälpt mig att undvika att bli blåst på Internet".

Jag var vänlig, tackade och lade på och ringde därefter upp Handelsbanken Kort. Fick prata med en ung kille som bara garvade och gav mig informationen jag sökte.

Case resolved.

Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Dalailama 2011-03-02 kl. 15:18.
Citera
2012-06-14, 17:46
Medlem
C.Malloys avatar
Ringde nyss och frågade om det var möjligt för banken att lyfta detta skydd, men tjejen i kundsupporten hade uppenbarligen ingen aning om vad jag snackade om, och kunde således inte hjälpa mig med detta.

Bör jag ringa något annat än kundsupporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in