Citat:
Ursprungligen postat av 10101s
Hej, som rubriken lyder får jag inte igång min laptop.
Ska nu försöka förklara vad som hände, jag satt och surfade i Mozilla och det frös sig totalt så jag la ifrån mig datorn i några minuter och ingenting hade hänt, tröck på start knappen och den la av. När jag skulle starta datorn igen så lät den konstigt ett ljud som kom varannan sekund ungefär men jag får fram Acer loggan och jag kan gå in på F2 menyn, men om jag väntar så fryser den totalt men jag får fram ett - tecken i vänstra hörnet. Har även testat att försöka formatera om den genom att trycka ALT + F10 som jag läste att man kunde göra men det fungerar inte alls.
Nu vänder jag mig till er och undrar om ni vet vad man kan göra? Vet inte om det har med saken att göra men högerklicks knappen har slutat fungera också men den har inte fungerat på jävligt länge.
Tack på förhand.
Jag har haft en massa skit med min Acer 5742G, och är riktigt onöjd med den. Riktigt tråkigt för den prestanda som finns i är ju megabra, men finns aldrig några fungerande drivare.
Så,
Lättast är att köra en ominstallation med backup.
Det menas med att du kör en ominstallation men datorn sparar alla dina filer! Sen ladda hem alla drivare och dyligt och du borde vara uppe och rulla igen!
Följ listan nedan:
1. Starta datorn
2. vid Bios tyck FN + ALT + F8/F10 (minns inte vilken)
3. Kör en ominstallation med backup
4. uppdatera drivare + dyligt
5. Du är igång och kör igen!
med vänlig hälsning
Pinpan