2011-03-03, 21:30
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifog
Sen att du som den typiske översittare du är förlöjligar och hånar tycker jag är synd. Du som är så berest och internationell borde ju inse att det utländska elementen i Frankrike inte oftast går hem hos folk.


Manga beresta manniskor blir öppensinnade, och istallet for att möta olikheter med rädsla och hat sa möter man dem med forstaelse och acceptans.

Du borde testa. Livet blir grymt mycket skojigare och intressantare.
Citera
2011-03-03, 21:32
  #470
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
GULD HAR VARIT EN HANDELSVARA I AFRIKA LÄNGE ÄN SVERIGE EXISTENS! EGYPTEN ÄR AFRIKA!

Innan sa du att koloniserade länder i Afrika hade det bättre än de länder som inte blev koloniserat.
HUR FAN KAN DU GÖRA EN JÄMFÖRELSE NÄR 1, möjligtvis 2, LÄNDER VAR DE ENDA SOM INTE BLEV KOLONISERADE?

Skulle inte de afrikanska länderna så småningom kunnat bygga upp infrastruktur, sjukhus, skolor m.m. om deras tillgångar stannade i landet?

Eftersom de afrikanska länderna fortfarande inte lyckats bygga upp infrastruktur ca 50-60 år efter kolonialmakterna lämnat. En infrastruktur som var mycket större under kolonialtiden.

Vilka tillgångar pratar du om? För att kunna utnyttja naturtillgångarna behöver de kunskap, kunskap som inte finns tillgänglig i det egna länderna. Därför hade de behövts en Europeisk intervention.

Se på Kongo, där har de kvar alla sina naturtillgångar, det mest mineral-rika landet i Afrika. Samtidigt som landet är ett av de fattigaste.
Citera
2011-03-03, 21:40
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Negrerna har förstört Paris helt. Du borde läsa statistiken som tydligt visar hur många våldtäkter och brott negrer begår hela tiden.

Men du är väl en svensk kvinna som tänder sexuellt på negroida män om jag har förstått det hela korrekt.

Men går man efter fakta så har invandringen av negroider till Frankrike och Paris fört med sig mycket mer ont än gott.

Man väljer sin fakta... Du väljer den som stödjer din limiterade varldsuppfattning.

Den här diskussionen är oändlig och jag orkar framfört allt inte debattera med nagon som vänder sig till personliga pahopp. Men som svar pa dina idiotkommentarer sa är min tolkning av dig är att du är en rädd liten pojke. Lille nutteplutten. Hur mkt du än gymmar kommer den lilla rädda pojken inom dig alltid skina genom.

Bli nyfiken, sluta hata.
Citera
2011-03-03, 21:40
  #472
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
Manga beresta manniskor blir öppensinnade, och istallet for att möta olikheter med rädsla och hat sa möter man dem med forstaelse och acceptans.

Du borde testa. Livet blir grymt mycket skojigare och intressantare.

Det är klart, varför tror du jag inte är berest?

Förståelse och acceptans har inget med hur ens intryck av en stad är att göra. du bara spottar ur dig floskler. Herregud det är ju nästan löjligt hur predikar för din egen storhet
Citera
2011-03-03, 21:42
  #473
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
Manga beresta manniskor blir öppensinnade, och istallet for att möta olikheter med rädsla och hat sa möter man dem med forstaelse och acceptans.

Du borde testa. Livet blir grymt mycket skojigare och intressantare.


Dessutom blir man en gladare, trevligare och mer belevad människa, istället för bitter, introvert och feg/rädd. Så när man reser till t.ex. Paris, så upplever man och njuter av saker, istället för att springa och gömma sig för folk som ser annorlunda ut!!
Citera
2011-03-03, 21:48
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antifog
Det är klart, varför tror du jag inte är berest?

Jag har inte sagt att du inte är berest.

Citat:
Ursprungligen postat av Antifog
Förståelse och acceptans har inget med hur ens intryck av en stad är att göra.

Det är just DET som har ALLT att göra med vilket intryck man far. ALL upplevelse är subjektiv. Eller, varför tycker vi annars olika?


Ta en titt pa hur du tänker. Vi behöver inte vara fientliga mot varandra. Jag kan hjalpa dig att uppskatta Paris istället.
Citera
2011-03-03, 21:48
  #475
Medlem
Jaernprefektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
era rädda sma stackare... aldrig last sa manga omogna inlägg pa lang tid.

bor i paris sedan 2 ar, och mangkulturen ar nagot som jag varderar hogst med den har staden.

ni trodde ni skulle komma till lilla amelie poulin's idylliska varld, men nu har afrikanerna kommit och förstört?


Ha det så kul i Paris med negrerna! Och kom inte hit och grina sen när det blir lika kul i Paris som i Libyen och andra spännande platser.
Citera
2011-03-03, 21:53
  #476
Medlem
Topppis avatar
var där förra året och EXAKT det jag tänkte, fan va mkt negers.. vart är alla fransmän?
Citera
2011-03-03, 21:55
  #477
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
Jag har inte sagt att du inte är berest.



Det är just DET som har ALLT att göra med vilket intryck man far. ALL upplevelse är subjektiv. Eller, varför tycker vi annars olika?


Ta en titt pa hur du tänker. Vi behöver inte vara fientliga mot varandra. Jag kan hjalpa dig att uppskatta Paris istället.

Jag tyckte du påstod något om att jag borde testa.

Men det jag försöker säga är att klart man ska vara öppen för nya erfarenheter och allt möjligt, men det jag vill få fram är att när jag åker till Paris så är det inte mångkulturen jag är intresserad av. Vi har mångkultur i Malmö där jag bor. Jag tycker inte det är speciellt exotiskt. Jag åker dit för jag är intresserad av den franska kulturen och så vidare.

Nej vi behöver inte vara fientliga, det är bara lätt att bli upprörd när folk direkt hävdar att man är en obildad tölp för att man inte tycker det är så fantastiskt med alla arabiska och afrikanska enklaver när man åker utomlands.
Citera
2011-03-03, 21:59
  #478
Medlem
"Du
Niggerlover, hur många niggers har du varit tillsammans med?

Jag ser igenom din fasad, vi vet alla varför du försvarar dem.

SVERIGE TILL SVENSKARNA, FRANKRIKE TILL FRANSMÄNNEN.

Inga FRÄMLINGAR."


Det här kom som privat meddelande fran Tonaldin efter mitt senaste inlägg. Vill bara säga att du och dina anhängare, ni skapar det helvetet ni själva lever i varje dag. För mig kvittar det, men jag tycker synd om er. Därfor intresserar jag mig.

Om du bara skulle vaga sta pa dina egna fötter och se pa verkligheten utan din tuffa kompisars asikter... Den dagen, da blir världen vackrare för dig. Det vill jag lova.

PS.

Är en "riktig" svensk kille, med "riktig" fransk flickvan.
Citera
2011-03-03, 22:07
  #479
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dill_inger
"Du
Niggerlover, hur många niggers har du varit tillsammans med?

Jag ser igenom din fasad, vi vet alla varför du försvarar dem.

SVERIGE TILL SVENSKARNA, FRANKRIKE TILL FRANSMÄNNEN.

Inga FRÄMLINGAR."


Det här kom som privat meddelande fran Tonaldin efter mitt senaste inlägg. Vill bara säga att du och dina anhängare, ni skapar det helvetet ni själva lever i varje dag. För mig kvittar det, men jag tycker synd om er. Därfor intresserar jag mig.

Om du bara skulle vaga sta pa dina egna fötter och se pa verkligheten utan din tuffa kompisars asikter... Den dagen, da blir världen vackrare för dig. Det vill jag lova.

PS.

Är en "riktig" svensk kille, med "riktig" fransk flickvan.
Man postar inte PM i tråden eftersom det är OT.

Det är du som flummar som den hippie du är. Ser du inte de här förorterna i Paris som blivit no go areas för den franska polisen? Det är bara främlingar i dessa områden som för krig mot Frankrike och fransmännen.

Du inbillar dig att världen är vacker, det är den inte, den är fylld av onda brottslingar som dina älskade araber och afrikaner i Paris.
Citera
2011-03-03, 22:26
  #480
Medlem
Nutellamackas avatar
Jag orkar inte ens lasa igenom hela traden for det ar sa tramsigt.. Jag bor i Paris och kan lugnt saga att det ar fler vita an svarta pa de flesta metros och tag som gar genom centrala staden.. Sen har jag visserligen ingenting emot svarta heller, men det ar en annan diskussion. Det ar ratt korkat att basera sin uppfattning om en ratt javla stor stad pa de upplevelser man har efter en dag dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in