2011-03-03, 12:29
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housni
Många av Frankrikes så kallade "invandrare" har levt i Frankrike sen generationer tillbaka och är lika mycket fransmän som en fransman från Bourgogne.

Om vi ska vara noga så kan jag ju säga att sydvästra delen av Frankrike (Marseille, Toulon och Nice) så ser man inga helfranska namn utan du ser mer namn av italiensk ursprung. I södra delen av Frankrike finns det en stor grupp franska zigenare som är vita men fattiga.

Så till det roliga:

Under både första och andra världskriget stod befolkningar från Frankrikes forna kolonier i frontlinjen och krigade mot tyskarna. Dessa var män från länder som Marocko, Algeriet, Senegal m.m. Tror ni deras insats för Frankrike på något sätt belönats? Nej då. Se filmen "Indigene".

Sedan får man inte glömma att Frankrike har haft behov av arbetskraft precis som Sverige och därav har folk från forna kolonier flyttat dit för att arbeta på olika fabriker.

Till Paris och dess befolkning. Paris är en metropol det finns ALLA nationaliteter representerade där från studerande svenskar till illegala kineser som driver billiga chinese fast food ställen. Ungdomar i Paris förorter växer upp i ett hat mot främst myndigheter och sedan mot samhället i stort. Varför? Jo därför att dom växer upp i otrygga förhållanden där vägen till att bli något oftast är väldigt lång och där föräldrarna precis inte drar hem storkovan trots att de arbetar. De flesta vanliga arbeten på heltid ger dig ca 10 000 i månaden. Då får man inte glömma de fördomar som finns från resterande del av samhället mot de som bor i förorterna!

Det bästa är ändå att många tar sig ur livet i förorten och skaffar ett bra jobb.

Bra sammanfattning, dessutom kallar frassarna inte det för "kolonier", de pratar om provinser, och fd. provinser...

Och glöm inte, att även presidenten här nere, är av icke-franskt ursprung...

Senast redigerad av MegaSkurt 2011-03-03 kl. 12:38.
Citera
2011-03-03, 13:17
Medlem
Svart man som våldtog 15 vita kvinnor pga hat mot den vita människan.
Här är rättegången:

http://www.youtube.com/watch?v=nnzjQMDbYrQ
Citera
2011-03-03, 13:25
Medlem
Mohaves avatar
MegaSkurt,

Vilka kvarter i Paris trivs du bäst i?
Citera
2011-03-03, 13:27
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
MegaSkurt,

Vilka kvarter i Paris trivs du bäst i?

Arrondissement 9,10 och 18,19,20...

Bodde i 18 (montmartre) i många år, är dock utflyttad till södern sen 2-3 år nu till en halvstor stad nära havet... En av anledningarna till uflytt var (förutom saknaden av havet), alla turister, Paris är sprängfullt med turister i princip året om....

Senast redigerad av MegaSkurt 2011-03-03 kl. 13:43.
Citera
2011-03-03, 14:02
Medlem
detta låter inte så kul när man bokat en resa med sambon till påsk.
vi ska bo på hotell Hotel Concorde La Fayette när man tittar på kartan så ser det
ut som det ligger i område Neuilly-sur-Seine någon som har någon kännedom/erfarenhet om det stället??
Citera
2011-03-03, 14:04
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Arrondissement 9,10 och 18,19,20...

Bodde i 18 (montmartre) i många år, är dock utflyttad till södern sen 2-3 år nu till en halvstor stad nära havet... En av anledningarna till uflytt var (förutom saknaden av havet), alla turister, Paris är sprängfullt med turister i princip året om....

Kul att höra. Själv har jag - vid mina besök där - oftast huserat i kvarteren kring Gare du Nord (som ung tågluffare, det är ju där man hamnar när man tar tåget norrifrån) och senare kring Place de la Bastille, där jag hittat några trevliga hotell och barer.

Men som du skriver, frågan är om inte Frankrike är bäst vid havet. Du valde södern. Jag har ingen koll på den. För mig blev det Atlantkusten (Cancale, St. Malo) som favorit. Ultimata ställen för en skaldjursnörd.
Citera
2011-03-03, 14:06
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villian
detta låter inte så kul när man bokat en resa med sambon till påsk.
vi ska bo på hotell Hotel Concorde La Fayette när man tittar på kartan så ser det
ut som det ligger i område Neuilly-sur-Seine någon som har någon kännedom/erfarenhet om det stället??

Tråkigt ställe att bo på i utkanten av innerstan, absolut inte någon fara, men väldigt trist. Varför fixar du inte ett litet nice hotel inne i det gamla romantiska Paris? Montmartre t.ex.

http://www.timhotel.com/en/our-hotels-details/2-timhotel-montmartre.htm
Senast redigerad av MegaSkurt 2011-03-03 kl. 14:18.
Citera
2011-03-03, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Tråkigt ställe att bo på i utkanten av innerstan, absolut inte någon fara, men väldigt trist. Varför fixar du inte ett litet nice hotel inne i det gamla romantiska Paris? Montmartre t.ex.

http://www.timhotel.com/en/our-hotels-details/2-timhotel-montmartre.htm
Läs på om negern som våldtog 15 vita franska kvinnor av ren hat och rasism:

Negrer är våldsamma vilddjur, vi ser ju att en majoritet av alla våldtäkter och liknande i Frankrike är det såklart den svarte babianen som begår.

MÅ DET RASBLANDADE FRANKRIKE GÅ UNDER! Varje land negern och araben bor i är kaos och våldsamt, dessa omoraliska bestar och babianer som kommer från generationer av inavel som gjort de lågbegåvade och våldsamma och underpresterande.

Det enda ''positiva'' dessa parasiter bidragit med till Frankrike är gangsterrap om horor och att begå brott och så fotbollspelare, men det är inte viktigt i egentlig mening.
Citera
2011-03-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Läs på om negern som våldtog 15 vita franska kvinnor av ren hat och rasism:

Negrer är våldsamma vilddjur, vi ser ju att en majoritet av alla våldtäkter och liknande i Frankrike är det såklart den svarte babianen som begår.

MÅ DET RASBLANDADE FRANKRIKE GÅ UNDER! Varje land negern och araben bor i är kaos och våldsamt, dessa omoraliska bestar och babianer som kommer från generationer av inavel som gjort de lågbegåvade och våldsamma och underpresterande.

Det enda ''positiva'' dessa parasiter bidragit med till Frankrike är gangsterrap om horor och att begå brott och så fotbollspelare, men det är inte viktigt i egentlig mening.

Och vad har du bidragit med till världen förutom att vara kungen av bitterhet? Missförstå mig inte, jag har faktiskt full sympati för dig, kan inte vara lätt att vara du. Fyfan alltså, bitter när man vaknar och bitter när man sover, det är tufft, eloge till dig.
Citera
2011-03-03, 16:08
Medlem
JohnDillingers avatar
Herregud så patetiska ni är... Nu räcker det inte med problemen här, nu börjar ni bry er om andra länder och städer. Paris och New York är det senaste. Så blir det när rasister, och andra invandrarfientliga åker utomlands för första gången.

Trodde att alla visste att Frankrike har en hel del svarta och araber. Kolla bara på deras fotbollslandslag, där har dom haft 10 av 11 svarta som startat (om inte 11 av 11).
Vad ska ni göra nu då? Be SD ta hand om Frankrikes problem, och New Yorks problem. Inse själva hur patetiska ni är asså. Tragiskt.

Själv så njuter jag av hur tragiska ni är med all er hat. Ni mår dåligt av det och det gör så att jag mår bra
Citera
2011-03-03, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Och vad har du bidragit med till världen förutom att vara kungen av bitterhet? Missförstå mig inte, jag har faktiskt full sympati för dig, kan inte vara lätt att vara du. Fyfan alltså, bitter när man vaknar och bitter när man sover, det är tufft, eloge till dig.
Jag är knappst bitter...däremot är jag hatisk men samtidigt stolt....jag VET att jag är en ÖVERMÄNNISKA, bättre än alla smutsfolk på denna planet.

Jag vet att det är mitt kall att härska över de bruna smutsfolken som den övermänniska jag är.

MÅ FRANKRIKE, ENGLAND OCH SVERIGE GÅ UNDER OCH ÅTERUPPSTÅ SOM RENRASIGA ÄRBARA NATIONER UNDER SOCIALDARWINISTISKT STYRE.
Citera
2011-03-03, 16:20
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Kul att höra. Själv har jag - vid mina besök där - oftast huserat i kvarteren kring Gare du Nord (som ung tågluffare, det är ju där man hamnar när man tar tåget norrifrån) och senare kring Place de la Bastille, där jag hittat några trevliga hotell och barer.

Men som du skriver, frågan är om inte Frankrike är bäst vid havet. Du valde södern. Jag har ingen koll på den. För mig blev det Atlantkusten (Cancale, St. Malo) som favorit. Ultimata ställen för en skaldjursnörd.

Gare du Nord, ligger i 10e Arrondissement, TS skulle dock nog inte våga hänga där, vilket är grymt synd, ett par av de absolut mest spännande restauranger/barer jag varit på i Paris ligger i krokarna där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in