• 1
  • 2
2011-03-01, 16:52
Medlem
RoaldDahls avatar
Hmm. Jag betalade en tv-licens 14 feb 519 kr, men idag 1 mars fick jag en påminnelse om den plus en påminnelseavgift på 75 kr. Går jag in på Mina sidor på Radiotjänst så står det under "Mina fakturor" att den är betald 23 feb 519 kr. Däremot står den kvar under "Obetalda" fortfarande, men då bara med påminnelseavgiften 75 kr. Men den nya faktura jag fick idag är ju på 594 kr, så den avin kan jag ju inte använda.

Detta har hänt förut. En väldig eftersläpning med postgången från/till Radiotjänst.
Jag skrev ett mess till dem och förväntar mig ett svar inom en vecka.

Kommer de att skicka en separat avi på 75 kr, eller lägga på 75 kr till bara för att de skickar nytt, eller kommer de att kräva att jag betalar samma räkning igen (eftersom det är den de skickat ut redan, men nu med 75 kr i påminnelseavgift dessutom)?
Senast redigerad av RoaldDahl 2011-03-01 kl. 16:54. Anledning: korrigering av estetiskt icke tilltalande uppbruten styckeindelning
Citera
2011-03-01, 16:57
Medlem
Ultimatrixs avatar
Skit i att betala och vänta på svar bara. Det står ju att du har betalat, inte ditt fel att deras system suger.

Random fråga: Vad händer (idag) om man skiter i att betala (och har tv)? Och om man inte har tv?
Citera
2011-03-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hmm. Jag betalade en tv-licens 14 feb 519 kr, men idag 1 mars fick jag en påminnelse om den plus en påminnelseavgift på 75 kr. Går jag in på Mina sidor på Radiotjänst så står det under "Mina fakturor" att den är betald 23 feb 519 kr. Däremot står den kvar under "Obetalda" fortfarande, men då bara med påminnelseavgiften 75 kr. Men den nya faktura jag fick idag är ju på 594 kr, så den avin kan jag ju inte använda.

Detta har hänt förut. En väldig eftersläpning med postgången från/till Radiotjänst.
Jag skrev ett mess till dem och förväntar mig ett svar inom en vecka.

Kommer de att skicka en separat avi på 75 kr, eller lägga på 75 kr till bara för att de skickar nytt, eller kommer de att kräva att jag betalar samma räkning igen (eftersom det är den de skickat ut redan, men nu med 75 kr i påminnelseavgift dessutom)?

Om dom krånglar så sluta betala. Ring och säg att din tv är trasig och att du inte tänker skaffa ny.
Det finns ingen anledning att betala pengar åt någon arbetsmarknadspolitisk åtgärd för vänster och miljöpartister.
Citera
2011-03-01, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Random fråga: Vad händer (idag) om man skiter i att betala (och har tv)? Och om man inte har tv?
Det händer inte ett piss och det är bara att säga att du inte ens äger en tv. Varför ska man ens betala för TV4, vem fan gillar Bonnier?
Citera
2011-03-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migrationsverket
Det händer inte ett piss och det är bara att säga att du inte ens äger en tv. Varför ska man ens betala för TV4, vem fan gillar Bonnier?

Man betalar väl för ettan? TV4 finansieras av sina reklamer.
Citera
2011-03-01, 17:39
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Händer det inte ett piss, även om man har digitalbox? Fan, då kan man spara in 2k om året ju..
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Man betalar väl för ettan? TV4 finansieras av sina reklamer.
Tror han menade att utan digitalbox får man ju 1, 2 och 4...
Citera
2011-03-01, 17:45
Medlem
Händer ingenting, det kan hända att dom ringer men det är bara att neka.
När du köper en tv-mottagare kan det registreras och radiotjänst kontaktar dig men det är bara att vara iskall och säga att du inte har någon tv. Fortsätter dom att tjata så säger du bara att du sålde den direkt eller att åskan slog ner och att du inte skaffat ny.
Citera
2011-03-01, 17:49
Bannlyst
Citat:
Händer det inte ett piss, även om man har digitalbox? Fan, då kan man spara in 2k om året ju..
Om du har en digitalbox och betalar varje månad så "betyder" ju inte det att man äger en tv.

Så ring och säg att du inte äger en tv längre, min far har tex aldrig betalat tv licens som säkert många andra inte heller har gjort.
Citera
2011-03-01, 17:57
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Om du har en digitalbox och betalar varje månad så "betyder" ju inte det att man äger en tv.

Så ring och säg att du inte äger en tv längre, min far har tex aldrig betalat tv licens som säkert många andra inte heller har gjort.
Jo, men vad ska man säga när de frågar "varför betalar du digitalbox varje månad då?"? Känns ju rätt korkat att säga "jag har ingen tv" för vad fan ska man med boxen till då?
Citera
2011-03-01, 18:02
Bannlyst
Citat:
Jo, men vad ska man säga när de frågar "varför betalar du digitalbox varje månad då?"? Känns ju rätt korkat att säga "jag har ingen tv" för vad fan ska man med boxen till då?
Varför skulle dom fråga det?

Sen så behöver du ju inte ens prata med dom/släppa in dom i ditt hem om dom vill "kolla om du har tv"

Öppna dörren och säg att du är inneboende.
Citera
2011-03-01, 18:03
Medlem
Citat:
Tror inte att dom ser det, det dom ser är om du skaffar en mottagare.
Har du fortfarande problem att säga emot så försök att visualisera din motpart, nåt sossekräk som fått sitt jobb för nåt nedlagt regemente. Vem fan är han att säga till dig vad du skall eller inte skall göra.
Citera
2011-03-01, 18:12
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Varför skulle dom fråga det?

Sen så behöver du ju inte ens prata med dom/släppa in dom i ditt hem om dom vill "kolla om du har tv"

Öppna dörren och säg att du är inneboende.
Ingen chans att de kollar in genom fönstret då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in