Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 19:16
  #265
Medlem
Stivalis avatar
Fan vad sjukt det hade varit om VM hade gått i Saudiarabien. Det hade onekligen varit intressant. Tänk en gigantisk konspiration där man prackar på Saudiarabien VM. Västvärldens hämnd på olje-wahabisterna. Istället för att hindra huliganer från att åka så fifflar man med biljettilldelningen så att enbart de värsta får tag på biljetter.

Tänk Manchester Uniteds anhang från tidigt 80-tal! Detta klientel väller in i Mecka! De slår sönder stället & lägger landet i ruiner. Troligen blir de avrättade av saudierna. Är faktiskt lite win-win. Samla alla idioter på stället där idioterna redan finns. Vilket jävla party!
Citera
2017-06-09, 20:00
  #266
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja Tyskland borde egentligen alltid arrangera VM. Åtminstone varannan gång. Övriga kan England, Frankrike, Spanien och Italien dela på. Alla andra alternativ känns B i jämförelse.

Har själv helt tappat lusten för större mästerskap. Ryssland och framför allt Qatar kommer att suga fett.
Är det någon ironisk jargong jag har missat eller är folk seriösa med Tyskland som det enda värdiga alternativet?
Citera
2017-06-09, 20:45
  #267
Medlem
dannees avatar
England eller italien borde få arrangera istället för Qatar. Sedan Usa/sydamerika.
Citera
2017-06-09, 21:09
  #268
Medlem
twoeggss avatar
2026 i USA, Colombia eller Mexiko
Citera
2017-06-12, 07:58
  #269
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fan vad sjukt det hade varit om VM hade gått i Saudiarabien. Det hade onekligen varit intressant. Tänk en gigantisk konspiration där man prackar på Saudiarabien VM. Västvärldens hämnd på olje-wahabisterna. Istället för att hindra huliganer från att åka så fifflar man med biljettilldelningen så att enbart de värsta får tag på biljetter.

Tänk Manchester Uniteds anhang från tidigt 80-tal! Detta klientel väller in i Mecka! De slår sönder stället & lägger landet i ruiner. Troligen blir de avrättade av saudierna. Är faktiskt lite win-win. Samla alla idioter på stället där idioterna redan finns. Vilket jävla party!
Ha ha, ja det vore något.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är det någon ironisk jargong jag har missat eller är folk seriösa med Tyskland som det enda värdiga alternativet?
Tyskland har bra arenor, utmärkt infrastruktur, bra säkerhet, lagom varmt väder i juni/juli, god och prisvärd öl, en aktiv och levande fotbollskultur. Vad vill man mer?
Citera
2017-06-12, 11:57
  #270
Medlem
1907.Skanes avatar
Vad man vill mer är en mindre organiserad supporterkultur. Mer spontanitet, mindre trummande, mer naturligt engagemang. Och det där med säkerheten är inte enbart positivt.
Citera
2017-06-12, 15:39
  #271
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ha ha, ja det vore något.

Tyskland har bra arenor, utmärkt infrastruktur, bra säkerhet, lagom varmt väder i juni/juli, god och prisvärd öl, en aktiv och levande fotbollskultur. Vad vill man mer?
Variation, spännande miljöer, publikfest kring hemmalaget och nya upplevelser? En känsla av att det är vm och inte tyska cupen? Alla vm något speciellt som bidrar till minnet av just den turneringen.

Allt det du tar upp fanns i 8 av de senaste 10 mästerskapen
(med undantag för vädret i vissa städer vid vissa tider) i Spanien, Mexico, Italien, USA (det mest besökta mästerskapet någonsin), Frankrike, och Brasilien. Sydafrika var ett pk-jippo och Sydkorea/japan var korrupt.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2017-06-12 kl. 15:45.
Citera
2017-06-12, 16:39
  #272
Medlem
56ks avatar
Jag förstår inte varför folk är så negativa till att Ryssland håller i fotbolls VM. Hur känner ni när Ryssland arrangerar hockey VM är det samma gnäll då? Eller är det accepterat för att Ryssland är en stor hockey nation och på så vis har förtjänat sin plats att få hålla hockey VM utan att svennebanan ska gnälla.

Som framtiden ser ut nu med Qatar och andra tveksamma arrangörer för fotbolls VM så kommer även gnäll svennebanan kolla tillbaks och säga att Ryssland 2018 var det sista riktiga VM.
Citera
2017-06-12, 16:57
  #273
Medlem
Frånsett vuvuzelorna var Sydafrika trevligt.
Citera
2017-06-12, 17:30
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Frånsett vuvuzelorna var Sydafrika trevligt.
Det krävdes en enorm viljeansträngning och viss teknisk skicklighet för att bortse från de jävla vuvuzelorna.
Citera
2017-06-12, 19:11
  #275
Medlem
nitinitis avatar
Balkan borde få hålla ett mästerskap tycker jag.
Citera
2017-06-12, 19:14
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag förstår inte varför folk är så negativa till att Ryssland håller i fotbolls VM. Hur känner ni när Ryssland arrangerar hockey VM är det samma gnäll då? Eller är det accepterat för att Ryssland är en stor hockey nation och på så vis har förtjänat sin plats att få hålla hockey VM utan att svennebanan ska gnälla.

Som framtiden ser ut nu med Qatar och andra tveksamma arrangörer för fotbolls VM så kommer även gnäll svennebanan kolla tillbaks och säga att Ryssland 2018 var det sista riktiga VM.
Jag ser egentliga inga problem alls att världens största land, det största Europeiska landet Ryssland arrangerar ett fotbolls VM.

Visst är Ryssland annorlunda politiskt jämfört med västerländska länder men det är Thailand och Turkiet också, vilket inte spelar svenskar någon roll.

Jag tror också det handlar om att den svenska bilden av Ryssland historiskt är väldigt negativ, väldigt få svenskar har någonsin besökt landet och alla bilder de får i huvudet av Ryssland handlar om ett grått land fyllt med avgaser och betong. Jag tror väldigt många svenskar skulle bli förvånade om de besökte Mosvka eller St Petersburg på sommaren, båda städerna har väldigt vacker arkitektur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback