[quote=songofdolphins][quote=hitchmemo]1.Tänk vad många som kommer släppa hörnflaggan med detta ämne. Börja leva och slippa tyrannen med skägg i himmelen och dess vidriga hot om eldar och skam.
2.Gör livet lättare troende så som din förmoder och fader gjorde. Släpp gudarna loss och lev av det sunda förnuftet.
Citat:
1. Den du beskriver är djävulen som omskrivs i bibelns gamla testamente.
2. Vilka gudar menar du???? Du trodde ju inte på nån gud! Menar du satan.. De andra sk gudarna osv är avfällningar till han med horn.
Skilj på vad ni pratar om när ni pratar om Gud.
1. - songofdolphins - dina hjärnspöken om gud och djävlar får stå för dig själv. Att hänvisa till någons existens och en text som inte är veriferbar eller ens sann är 2011 lite hokuspokus. Men det är din rätt att göra i "Lalla land". Men du - Börja leva och släpp tyrannen som du vill kalla något, jag skiter i vad.
.: - Kan inte detta få dig att sluta tro på någon fiktiv dogm?
2.- songofdolphins - nu tar du i lite här! Alltså, Nej, jag har bara "sunt förnuft" som ledstjärna i mitt lilla liv. Jag hänvisar bara till vad många av mina medmänniskor pratar om för gudar. Det är Ok så länge det är privat för dessa själar. songofdolphins - dina brösttoner om att jag skulle skilja på tomtar och troll när dom är lika uppdiktade för vist syfte och som påverkar och grumlar omdömen är bara löjligt.
.: - som du vet är vi alla här och nu. Beviset är odiskutabelt så. Så länge människan har utvecklats har det varit "sunda förnuftet" som drivit mänskligheten till där vi är i dag. Hokuspokus är inte med i ekvationen av utveckling.
Nå, songofdolphins - den viktiga frågan var ju den dogm med en gud som ville förslava dig, kaffir. Trots att du själv har snuttefilt och gud som tröst.
Ska vi inte göra något för att föhindra en sådan framtid? Du och jag, songofdolphins. Kan du köpa att jag inte har snuttefilt och din rätta tomtedogm! Jag lovar att inte försöka konvertera dig till "sunt förnuft" (utan gud och inte ens en text med massa ord som förvillar).