2004-09-03, 21:36
Medlem
ButterFlys avatar
Hitta två trådar här på forumet men dom ger ju inga konkreta tips på nån maskin, är ute efter en espressomaskin som inte kostar skjortan.

Har funderat lite på KRUPS KRU874 som är en kombibryggare, nån som har nån erfarenhet av den? Gillar latte så det skall bli bra skumm.

Nån annan maskin ni kan rekommendera?
Citera
2004-09-03, 22:16
Bannlyst
Köpte en Delonghi Bar14 åt morsan förra året, kan garantera att det blir en fullgod espresso. Nu kostar den heller inte mer än runt 1200 spänn hos Elgiganten. Ett mycket bra köp.
Citera
2004-09-03, 23:18
Medlem
Plics avatar
Vi köpte en Gaggia Classic för 3700:- Det är billigt för en så bra espressomaskin!
Citera
2004-09-04, 08:27
Medlem
ButterFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Köpte en Delonghi Bar14 åt morsan förra året, kan garantera att det blir en fullgod espresso. Nu kostar den heller inte mer än runt 1200 spänn hos Elgiganten. Ett mycket bra köp.

Jag skall ta en titt på denna maskin, då har man ju även råd med en standardbryggare så man kan få kaffe med sig på termos(behövs).
Citera
2004-09-09, 21:36
Medlem
ButterFlys avatar
Köpte mig en sån här idag http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE33740, men jag undrar om man verkligen skall behöva passa bryggare när man gör espresso? Om jag inte stänger av den så pumpar den vatten genom filtret i evigheter..
Citera
2004-09-10, 07:15
Medlem
crippas avatar
Har i åratal använd mig áv en Gaggia-maskin med lysande resultat. Tänk på att det ska vara rejäla grejer. Inte nåt plastigt skit. En Gaggia classic kostar kring 4000 kr och det är det minsta du ska satsa.

För några tusenlappar till kan njutningen öka ytterligare. För 8 papp hittar man nog en maskin som ansluts till vattenkranen direkt. för 12 får du en dubbelkoppsmaskin för hemmabruk.
Citera
2004-09-10, 18:45
Medlem
ButterFlys avatar
Var säljs Gaggiomaskinerna? Skall försöka lämna tillbaka denna som jag har då ens inte vanliga kaffet blir riktigt varmt... Lite mjölk i det och man får ett "ljummet" kaffe om man ens kan kalla det för det.
Citera
2004-09-10, 19:39
Medlem
Hispers avatar
Jag vill också rekommendera Gaggia, upplever dem som prisvärda.Visst kostar de en slant men du får bra kvalitet för pengarna.

Var man köper dem? Om du bor i Stockholm så kan jag tipsa om den där jätteelaffaären på Sveavägen. Sedan har jag sett Gaggia hos Verner&Verner.

Men glöm inte att investera i en kaffekvarn också. Det gör jättemycket för smaken om du har nymalda bönor. Och när vi är inne på kvarnar så vill jag avråda från de kvarnar som mal mha en mixerkniv liknande anordning. Låter fruktansvärt illa.
Citera
2004-09-12, 22:37
Medlem
Drexls avatar
Kruppsmaskinen funkar men om du har råd skulle jag rekommendera dig att lägga lite pengar på en riktig maskin, det blir mycket roligare så. Vad gäller kaffekvarnar så skall det vara just det, kvarnar alltså. Inga saker som hackar och har sig. Sånt skräp kan man ha till att hacka lök och göra ströbröd med men vill du ha ett jämnt och fint espressopulver varje gång så behövs en riktig kvarn som maler. Gaggias är toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in