2004-09-03, 14:34
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag har alltid lidit av handsvett, och då ingen liten heller. Det har mer varit en konstant handsvett. Varje dag, utan att jag gör något så rinner den. Det är så jävla jobbigt, man vågar ju inte ta någon i hand längre. Jag har fått något skit man smörjer på händerna som ska torka ut dem, vilket fungerar halvt. Den kan funka en viss tid, men då får jag inte skriva med penna i skolan eller liknande övningar. Och den här operationen man kunde göra när man bränner bort något under lungorna görs ju inte längre. Har ni tips på något man kan göra åt den hemska handsvetten så man kan vara som vanligt folk igen?
Citera
2004-09-03, 14:36
Medlem
Comps avatar
Tänk på att summan av svett är konstant, det du inte svettas ut genom händerna kommer ut annorstädes.

.
Citera
2004-09-03, 14:51
Medlem
Absolut torr kan vara lösningen.

http://huden.nu/produkter/absoluttorr/
Citera
2004-09-03, 15:19
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pro Patria
Absolut torr kan vara lösningen.

http://huden.nu/produkter/absoluttorr/

Det är den skiten jag har hemma. Men den funkar inte som den ska. Eller så har jag för kraftig handsvett. Och jag har hellre en oändlig pungsvett och kan ta folk i hand, än att se folks äcklade miner när de torkar av händerna diskret mot byxorna.
Citera
2004-09-06, 20:35
Medlem
Nervoperationen du talar om utförs fortfarande i Sverige vid svår handsvett. Ta kontakt med din husläkare och be honom/henne om remiss.
Citera
2004-09-06, 20:45
Medlem
agitators avatar
finns operationer där man klipper av en nerv i armhalan tror jag, samma som styr hur röd man bir i ansiktet vid nervositet. Tyvärr kan denna operation medföra enorma ryggsvettningar har jag hört.
Citera
2004-09-06, 21:40
Medlem
Om inget annat hjälper kan doktorn ge dig små injektioner botulinumtoxin i handflatorna. Då försvinner handsvetten.
Citera
2004-09-07, 20:30
Medlem
Megons avatar
Om du inte lyckas få någon remiss så vi skattebetalare pröjsar kalaset så kan du vända dig till Viktoriakliniken

http://www.victoriakliniken.com/Page...MenuParent=287

Det kostar en slant, men det är nog värt besväret!
Citera
2004-09-11, 20:20
Medlem
min kompis har provat det där med botox eller vad det heter o de funkar ett tag.. kanske i 4-5 månader sen måste han dit igen.. men 2 ggr/år är ju inte så farligt..
Lycka till!
Citera
2004-09-11, 20:57
Medlem
Chidoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Jag har alltid lidit av handsvett, och då ingen liten heller. Det har mer varit en konstant handsvett. Varje dag, utan att jag gör något så rinner den. Det är så jävla jobbigt, man vågar ju inte ta någon i hand längre. Jag har fått något skit man smörjer på händerna som ska torka ut dem, vilket fungerar halvt. Den kan funka en viss tid, men då får jag inte skriva med penna i skolan eller liknande övningar. Och den här operationen man kunde göra när man bränner bort något under lungorna görs ju inte längre. Har ni tips på något man kan göra åt den hemska handsvetten så man kan vara som vanligt folk igen?

Du... jag såg en dokumentär om de människor i sverige som gjort den operationen... och de kompensationssvettades på andra ställen på kroppen... och en del gick från att ha haft äckligt mycket handsvett till att ha äckligt mycket svett över hela kroppen.... :/
En del var helt knäckta, de trodde de hade det dåligt innan, liksom....

Så.. personligen skulle jag testa botox innan jag försökte med operation... den där dokumentären skrämde mig...

Jag menar... nu är det ju händerna... men annars, vem vet var du börjar svettas?
Botoxeffekten går ju bort iaf, om det blir dumt... operationen var såvitt jag vet irreversibel...

Just my... err... blabla, cents.
Citera
2004-09-13, 15:56
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Hm, jag trodde då att operationen var bortskaffad. Låter intressant. Men det där med botox, är det en smärtsam grej? Det låter som den bästa lösningen.
Citera
2010-06-08, 14:47
Medlem
N-dawgs avatar
såg en dokumentär om en kvinna opererade sig, hennes problem blev värre, hon satt och grät och det rann från hennes händer.

själv injecerade jag botox, fungerade utmärkt!

dock MYCKET smärtsamt, är inte känd för att vara en pussy närdet gäller smärta,
men 30 nålstick i varge hand GÖR ONT, men jag tycker endå att det var värt det!
Senast redigerad av N-dawg 2010-06-08 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in