• 1
  • 2
2011-02-28, 17:50
Medlem
Hej,

Nu är det en polisjakt här nedanför på Johannehovägen. Jag hör 2 skott och tittar ut, ser en polis som jagar en kille och skjuter i luften(som en vilde) och skriker "Stanna, jag skjuter dig". Killen sprang in mot villaområdet, gamla enskede och ser ut att ha kommit undan. Kryllar av poliser som söker där nu.

Det ser ut som om dom stoppade en bil som den jagade kom ut ifrån.

Vad kan ha hänt för att en polis ska avfyra vapnet i luften så där? Mitt bland folk och bilar?
Senast redigerad av Keffoo 2011-02-28 kl. 18:31.
Citera
2011-02-28, 17:54
Bannlyst
Kommer nog definitivt att dyka upp i nyheterna strax. Låter ju lite obehagligt med skottlossning. Har den jagade något vapen kanske? Kan ju ha rånat något ställe och blivit sedd av polisen som agerade direkt.
Citera
2011-02-28, 17:55
Medlem
VonRofs avatar
Snart lär det dyka upp i tidningen i vilket fall. Du såg ingen bli skjuten, inga ambulanser eller nåt?
Citera
2011-02-28, 17:57
Medlem
jyckens avatar
Jag såg två personer som sprang in i två olika portar på Möckelvägen ovanför Johanneshovsvägen. Har rapporterat till polisen men det kanske bara är folk som har blivit skraja.
Citera
2011-02-28, 17:57
Medlem
Jo jag har sett ambulanser, men jag tvivlar på att det var "gärningsmannen" som skulle åka med den eftersom polisen fortfarande söker i gamla enskede med väldigt många poliser just nu. Men någon måste ha råkat ut för något. Väldigt obehagligt.
Citera
2011-02-28, 18:00
Medlem
jyckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keffoo
Jo jag har sett ambulanser, men jag tvivlar på att det var "gärningsmannen" som skulle åka med den eftersom polisen fortfarande söker i gamla enskede med väldigt många poliser just nu. Men någon måste ha råkat ut för något. Väldigt obehagligt.
Jag antar att du och jag är grannar. Nu ser jag poliserna släppa hundarna på möckelvägen. I den porten jag såg en springa in i.
Citera
2011-02-28, 18:02
Medlem
jyckens avatar
ok,. nu vill de att jag kommer ner och pratar. Återkommer.
Citera
2011-02-28, 18:03
Medlem
VonRofs avatar
Vore ju ganska klantigt som GM att springa in i ett hus alldeles i närheten av det eventuella dådet.
Citera
2011-02-28, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Vore ju ganska klantigt som GM att springa in i ett hus alldeles i närheten av det eventuella dådet.

Fast egentligen, är nog rätt lätt att gömma sig bland många hus, iallafall om det vore lägenhetshus med många trappor och ingångar.
Citera
Medlem
Oj, ja då är vi grannar, jag bor på möckelvägen. Min granne har visning nu, så det kanske är därför du ser folk springa in i porten. Dålig tajming för säljaren. Men gärningsmannen sprang raka vägen ner genom gamla enskede, men det såg ju polisen som låg hack i häl.

Edit: Du hade rätt, ena blev ju gripen där till slut
Såg ung ut.
Senast redigerad av Keffoo 2011-02-28 kl. 18:26.
Citera
Medlem
Krogarns avatar
Bor i trakterna men har varken sett eller hört något. Hur stort är polispådraget?
Citera
2011-02-28, 18:05
Medlem
VonRofs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8639692.ab Väpnat rån och det var tydligen ett varningsskott, kan mycket väl vara gärningsmännen du såg Tre personer..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in