Citat:
Ursprungligen postat av Resultant
Har varit här på Flashback i över ett halv år. Främst har man hängt i Centralstimulantia-delen och litegrann i de andra drogforumena. Men jag har även spenderat en viss tid i de övriga forumena här på FB och efter vissa små tankegångar har jag lyckats komma fram till att moderatorerna är olika hårda i de olika delarna här på FB.¨
De moderatorerna som är värst måste vara de som håller i trådarna i "Data- och IT-delen" samt i "Politik & samhällsmedvetenhet".
Är det någon annan som märkt av det här?
En anledning till att vi moderatorer i IT-delarna är hårdare kan vara att vi blir trötta på användarnas idioti, något vi får märka av på ett helt annat sätt än de andra forumen gör. När en fråga ställs för femtioelfte gången, utan att personen har sökt på varesig Google eller bland trådarna i forumet, så är det inte utan att man håller på att bryta ihop.
När frågor tragglas fram och tillbaka för mycket så blir man till slut hårdare med modereringen.
Sedan vet jag inte vad du menar med "hårdare med modereringen". Menar du att vi låser trådar snabbare/på ett mindre diplomatiskt vis, eller att vi generellt har mindre tolerans mot användare?
/DrLove