Citat:
Ursprungligen postat av aaiiyytt
Det förstår jag. Och jag håller med om att det är rätt mycket felpostningar och folk som inte hittar eller vet hur man använder sökfunktionen.
Men det jag inte förstår är att du kallar användarna för idioter? Känns säkert roligt för de som tänkte posta i dessa forum att de kan bli dömda som idioter av en moderator.
"Hmm..ska jag våga posta eller är jag en idiot då? Hmm..jag hittade inte detta ämnet, men jag vågar nog inte posta. Ett sånt tankesätt främjar inte direkt utvecklingen eller diskussionen i IT-trådarna.
För att knyta ihop säcken. Jag håller med om det på det din tankegång på det stora hela om felposter etc. Men jag tycker en moderator bör passa sin tunga lite extra innan användarna idiotförklaras och de skräms iväg.
"Användarnas idioti" var ämnat som "idiotin som vissa användare verkar besitta", inte "samtliga användare är idioter".
Klart jag som moderator har personliga värderingar om användare, uppför de sig dumt så kommer jag ha åsikter därefter, däremot försöker jag låta det färga mina formuleringar i en så liten utsträckning som möjligt.
Om du tror att jag börjar tycka illa om folk för att de postar en ny tråd när det 317627623:e resultatet på Google är vad de är ute efter så tänker du fel. Jag blir bara irriterad när det ligger inom de tio första. För mig är frågor som kan avhjälpas med ett av de första inläggen på google/en Susning-sökning ohyra, men jag försöker, i vänlig ton, påpeka detta för användaren så att denne inte gör samma fel nästa gång.
För övrigt bör användarna själva akta sina tungor i näst intill samma utsträckning som vi bör. De kan skrämma bort folk minst lika bra som vi kan.
Om du fortfarande ser några oklarheter, säg gärna till.
/DrLove