2011-02-28, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av Koenstig
Vad skulle ni göra? Om ni har 50 miljoner kronor som ni är ute efter att få en så stor värdeökning som möjligt de närmaste 10 åren.
Jag kommer inte att spendera pengarna på onödigheter för mitt eget välbefinnande, syftet är att få pengarna att växa, inget annat.
Kom gärna med alla möjliga typer av förslag, tidsgränsen är 10 år och jag kan tänka mig investera i alla tänkbara områden (ej droger/vapen).
Jag vill ha en så säker placering som möjligt med en så hög avkastning som möjligt.
Några alternativ jag funderat över:
1. Köpa upp mindre byggföretag och starta en koncern med gemensamt admin eller dyl. (effektivisering av mindre generationsföretag till försäljning)
2. Binda upp pengarna med en hög avkastning men med en låsning på 10 år?
3. Köra på börsindex men eliminera dumma fonder/aktier.
4. Starta ett eget företag med en idé som jag tror på.
5. Låta någon "privatebanking" ta hand om pengarna, med goda villkor eftersom jag har en relativt stor förmögenhet.
6. Investera i råvaror som guld, olja osv? (Lite orolig för kommande kriser/krig)
7. Köpa fastigheter och tomter på framtida "heta" orter, ställen.
8. Starta en bank som lånar ut till en hög ränta men låg säkerhet.
Kom gärna med andra förslag, vet att möjligheten att tjäna mycket ökar exponentiellt med mängden pengar, Jag siktar på 9-siffrigt år 2021.
Jag kommer inte att spendera pengarna på onödigheter för mitt eget välbefinnande, syftet är att få pengarna att växa, inget annat.
Kom gärna med alla möjliga typer av förslag, tidsgränsen är 10 år och jag kan tänka mig investera i alla tänkbara områden (ej droger/vapen).
Jag vill ha en så säker placering som möjligt med en så hög avkastning som möjligt.
Några alternativ jag funderat över:
1. Köpa upp mindre byggföretag och starta en koncern med gemensamt admin eller dyl. (effektivisering av mindre generationsföretag till försäljning)
2. Binda upp pengarna med en hög avkastning men med en låsning på 10 år?
3. Köra på börsindex men eliminera dumma fonder/aktier.
4. Starta ett eget företag med en idé som jag tror på.
5. Låta någon "privatebanking" ta hand om pengarna, med goda villkor eftersom jag har en relativt stor förmögenhet.
6. Investera i råvaror som guld, olja osv? (Lite orolig för kommande kriser/krig)
7. Köpa fastigheter och tomter på framtida "heta" orter, ställen.
8. Starta en bank som lånar ut till en hög ränta men låg säkerhet.
Kom gärna med andra förslag, vet att möjligheten att tjäna mycket ökar exponentiellt med mängden pengar, Jag siktar på 9-siffrigt år 2021.
Skulle satsat på 6, köp någonting som är relativt billigt(pga av t.ex. huset skick) medans marken är på ett bra område. Sedan lägger du pengar på att rusta upp det och sedan när det är klart lägger du ut det på marknaden igen. Då de flesta idioter som köper hus i t.ex. stockholmstrakten är relativt okunniga/lata för att rusta upp huset själva.