2011-02-28, 20:04
Medlem
Leifsons avatar
Köp choklad för alltihop!

Det är ju gott.
2011-02-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
köp skog för några miljoner jag anser att det är säkert men ändå bra värde ökning, samt att du kommer få en hel del inkomster vid avverkning

Det finns begränsat med mark och det bildas inte ny (förutom på Island?) så det kommer alltid att vara värt stålar. Vi blir inte färre på jorden så att säga.
2011-02-28, 20:08
Medlem
Busfroe1s avatar
Jag hade utan tvekan investerat åtminstonde typ 20miljoner i amerikanska dollar då den är så låg, om du sen räknar på en ökning i framtiden då den låt säga går upp ett par kronor så kommer du stärka startsumman ganska rejält! Hade även köpt en del fastigheter, inte allt för många utan hellre ett par stycken som ligger riktigt bra och som du ser till håller en riktigt jävla bra kvalité vilket ökar intresset för dem.
2011-02-28, 20:08
Medlem
Snusmannens avatar
Köp hyresfastigheter, stabilt med pengar som rullar in varje månad.
2011-02-28, 20:13
Medlem
Satsa på miljövänliga investeringar (alltså inte olja eller avverka massa skog som lämnar efter sig en död natur) för att gynna människans och naturens överlevnad.
2011-02-28, 20:18
Medlem
Att vilja öka så mycket men ändå ha så lite risk som möjligt för att pumpa ut så mycket pengar som möjligt är för mig motsägelsefullt. Du kan inte förvänta dig att ta liten risk och få ut mycket pengar.

Skulle rekommendera att inte spendera alla pengar i ett alternativ utan att du sprider ut risken genom att dela upp det.

Jag hade investerat i råvaror som t.ex. olja precis som du säger och därtill placerat en hel del i diverse fonder som fokuserar på tillväxtländer med tanke på ditt tidsperspektiv. GL!
2011-02-28, 20:21
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songofdolphins
Satsa på miljövänliga investeringar (alltså inte olja eller avverka massa skog som lämnar efter sig en död natur) för att gynna människans och naturens överlevnad.

när man avverkar planterar man! det betyder att ny ung skog växer fram. jag anser att det är positivt + att det gynnar mångfalden bland djur och växter att ha olika gamla skogar. dessutom så blir man inte av med dem växthus gaserna då dem ändå bildas under förruttnelse processen när träden dött.
2011-02-28, 20:36
Medlem
Jordbruk i forna sovjet då tänker jag på främst Ukraina. Landet har bland dom bästa biologiska förutsättningarna för jordbruk i världen och ligger ganska nära Sverige

Skulle definitivt investerat åtminstone 10% där.
2011-02-28, 20:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Många här som verkar tro att fastigheter driver sig själva och är garanterad inkomst.
2011-02-28, 20:58
Medlem
Lägenhet i new york, hyr ut, sälj om 10 år grattis
2011-02-28, 20:59
Medlem
JP Morgan Chase's Digital Growth Fund
2021 har du 9 siffrigt
2011-02-28, 21:29
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
: Köp massa kor och sälj mjölk
: Köp massa höns och sälj ägg

Dom två är inte värt mödan. Jag lovar dig, det finns inte mycket pengar inom jordbruk om du inte har en släktgård som man haft i generationer.

OnT : Jag är inte så insatt i vad du ska lägga pengarna på, men lägg dom i alla fall inte på Jordbruk, inte lönsamt för fem öre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in