2011-02-28, 09:09
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Hej, ursäkta om jag har placerat den här tråden fel / om det finns en samlingstråd för dessa problem etc.
Jo det är så att jag köpte en ny dator igår med windows 7, allting fungerade felfritt, installerade och körde några spel och det gick jättebra. När jag gick och sov var datorn i viloläge.
Men nu nyss imorse när jag satte på datorn igen fick jag fram den ökända blåskärmen i några sekunder följt av att datorn startades om, då kom jag till en svart skärm som hakade sig fast och jag kunde inte komma vidare på något sätt. Stängde av datorn, startade om, prövade igen; denna gång kom jag till startreparation som inte gjorde ett dugg förutom att försäkra mig om att datorn är nära kaputt.
Jag har prövat att starta den i "senaste fungerande konfiguration" och "felsäkert läge", båda utan någon lycka.

Nu ser jag dessutom att skärmen blivit helt vit efter att datorn hållit på att starta ett tag.
Har ingen vidare lust att dra in den på reparation, formatera om är inget jag helst gör men om det krävs så är jag mer än villig att göra det.

Bjuder på grammatiska fel etc, HJÄLP MIG!!!!!!
Citera
2011-02-28, 09:36
Medlem
seydoukeitas avatar
Garanti?
Kommer nog ta ett tag att laga den då jag vet att min pappa som jobbar med sånt
tar ett tag på sig att fixa skiten.

Du blir nog tvungen att klara dej utan datorn i någon vecka
Citera
2011-02-28, 09:52
Medlem
Jimpozzs avatar
Att formatera om datorn vore ju en bra början, om du kan vill säga!
Citera
2011-02-28, 10:46
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Formatera vet jag hur man gör. Kan det inte vara något annat, som att datorn är överhettad?
Citera
2011-02-28, 11:01
Medlem
JagSkrevs avatar
Hinner datorn ladda något, hinner du förbi bios? Hur länge väntar du innan du testar att starta den igen?
Citera
2011-02-28, 11:03
Medlem
mazin95s avatar
Hej, köpte nylingen också en data med en massa problem med återställning, gadgets, upstart mm.
Formatera löser vissa, men för mig bytte de ut hela moderkortet och nu funkar allt felfritt
Citera
2011-02-28, 11:46
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Hinner datorn ladda något, hinner du förbi bios? Hur länge väntar du innan du testar att starta den igen?

Yes, det gör jag. Det längsta jag hinner komma är till "login-screen" förutom att den vanliga rutan som finns där ersätts av startreparation. Väntade inte speciellt länge innan jag startade om den, ungefär precis efter att skärmen släckts ner "ordentligt" så att säga. Är dock på skolan nu, ska pröva starta den igen när jag kommit hem. Funkar inte det prövar jag formatera den. Nån som har andra tips?
Citera
2011-02-28, 13:46
Medlem
Möjligt att det är fel på moderkortet.
Citera
2011-03-01, 00:02
Medlem
Nyckelsmedens avatar
Fixade det, lyckades logga in i felsäkert läge och göra systemåterställning tack för svaren dock!
Citera
2011-03-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelsmeden
Fixade det, lyckades logga in i felsäkert läge och göra systemåterställning tack för svaren dock!

Bra at det ordnande sig.
Det låter som de kan vara något med grafikkortet, eller kanskje ett driver problem.
Mitt poeng är om dette skulle henda igen, tveka inte med at levna tilbake din dator, en dator skal inte gå i blåskjärm dagen efter du har kjöpt den, om du inte har installerat alt på rätt sett givetvis.

forlåt for min norsk/svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in