2011-03-01, 21:47
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Landet "behöver" dessa krigsskadade ynglingar från Somalia och Afghnistan för att kunna fungera.
Dessutom behöver Sverige akut medelålders eller åldrade negerkvinnor från Östafrika, som ska "rädda latsvennes pension".
Det sa statsminister Reinfeldt. Det måste vara sant. Bonniers vidarebefordrar budskapet, eller varför inte kalla det dekretet. Vem är du att tvivla? Tillhör du månne den otuktade allmogen?
Jag vill helst bara att de så snabbt som möjligt ska lämna detta land. Jag vill inte veta att jag är med och betalar för de här neanderthalarnas överlevnad. Jag vill inte ha dem i mitt land. Jag vill att de ska bort härifrån. Jag är trött på dem. STICK!
Citera
2011-03-01, 21:48
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vad sägs om ett fackeltåg mot pedofili?
I'm in. Var, när, hur?
Citera
2011-03-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vad sägs om ett fackeltåg mot pedofili?

Vore väl jävligt på sin plats, kul med TV inslag från en sådan insats och hur PK journalisterna skall få ihop att budskapet egentligen är rasistiskt. Kanske drar de till med att Muhammed var pedofil och att vi har religionsfrihet eller nån annan sinnesförvirrad vinkling.
Citera
2011-03-01, 22:15
Medlem
vantuss avatar
Här är ett färskt parallellfall. 11-årig flicka gängvåldtagen i Texas, USA. 10 svarta mellan 17 och 26 år är gripna och uthängda. Och fler gripanden är att vänta. Skillnaden mellan svensk och amerikansk media är avgrundsdjup.

http://abclocal.go.com/ktrk/story?id=7976010&section=news/local
Citera
2011-03-01, 22:26
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantus
Här är ett färskt parallellfall. 11-årig flicka gängvåldtagen i Texas, USA. 10 svarta mellan 17 och 26 år är gripna och uthängda. Och fler gripanden är att vänta. Skillnaden mellan svensk och amerikansk media är avgrundsdjup.

http://abclocal.go.com/ktrk/story?id=7976010&section=news/local
Skillnaden är väl att i Texas så var det en våldtäkt vilket det inte var i det svenska fallet.

Försök på nytt!
Citera
2011-03-01, 22:38
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Skillnaden är väl att i Texas så var det en våldtäkt vilket det inte var i det svenska fallet.
Som om det skulle spela nån roll. Svensk ljugmedia skulle inte hänga ut skäggbarnen även om alla 20 (eller hur många de nu var) hade penetrerat flickorna på badet.

Där har du skillnaden.

Försök på nytt!
Citera
2011-03-01, 22:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Försök på nytt!
Vi har ingen aning om vad polisutredningen kommer fram till eller vad åklagare väljer för beskrivning i ett eventuellt åtal. Sannolikt har ingen våldtäkt ägt rum men i Sverige med vår udda våldtäktsklassning kan man ingalunda vara tvärsäker. I synnerhet som händelseförloppet i badgrottan än så länge är delvis höljt i dunkel.
Citera
2011-03-01, 22:44
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:

Försök på nytt!
Svensk media är aldrig intresserad av verkligheten, de har den bara som utgångspunkt ibland för att kunna sprida sin kulturmarxistiska propaganda. Den uns av sanning som de ibland använder sig av är enbart till för att de svenskar som läser artiklarna kanske i något enstaka fall skall känna igen sig i det svensk media skriver.

De kallar tex NU för en lynchmobb. Ingen blev lynchad och det var således ingen lynchmobb. Se, verkligheten spelade ingen roll. I båda fallen har personer blivit utsatta för övergrepp av primitiva människor, men svensk media valde att totalmörka det som hände för att det var just primitiva som utförde brottet och därför att det var en svensk flicka som var brottsoffret.

Så jämfört med parallellfallet kan man visst se en milsvid skillnad.

Dock så gör amerikansk media inte alltid sitt jobb, som i det här fallet:
http://www.youtube.com/watch?v=OJiQxjO0Q4E
Senast redigerad av ShineCity 2011-03-01 kl. 22:51.
Citera
2011-03-01, 22:52
Medlem
Golonkas avatar
Citat:

Försök på nytt!

Det är väl ändå inte helt klarlagt om brottsrubriceringen, eller? Det skall väl först utredas, förhör skall hållas och åklagare skall titta på ärendet. Mig veterligt har ännu inte något av de utsatta barnen (de riktiga barnen alltså) blivit förhörda. Ett sådant förhör måste hållas med specialutbildad personal och med diverse pedagogiska hjälpmedel inom räckhåll för att säkerställa vad som egentligen föreligger. Att förhöra barn som utsatts för sexualbrott är nämligen en liten vetenskap för sig det, serru, och inget Konstapel Kling eller Assistent Klang sitter och fumlar med själv över en kopp automatkaffe i förhörsrummet.

Sedan skall det ske en fotokonfrontation, vittnen skall höras och de skäggiga små liven skall få säga sitt de med. Man kan ju tänka sig att det kanske finns ett par ur den gruppen som vill berätta något för att undvika att själv dras med i moraset. Det bör i rimlighetens namn även hållas förhör med Attendo-personalen som ju faktiskt befann sig inlåsta tillsammans med de små ensamkommande tills polis kom på plats.

Så.... Oavsett vad som hitintills framkommit i ärendet, så föregriper både du och andra inne på krimforumet -samt 100% av svensk massmedia- polisutredningen genom att försöka tona ner det här till att bli något nästan lekfullt som gått över styr, till att bli ett litet "bråk", en bagatell barn emellan.

Jag vet att du är orienterad vid det här laget om hur den nya lagstifningen ser ut rörande brottsrubriceringen våldtäkt mot barn. Den erigerade penisen som förekommer och som enligt uppgift förmodligen sitter fast på en med unibrows försedd liten ensamkommande är liksom lite en key player här. Vart har den strukits och pressats emot, liksom? Det där avslitandet av badkläder och tafsandet, vilka kroppsdelar har vidrörts? På vilket sätt?

Jag skulle i varjefall inte helt avskriva brottsrubriceringen våldtäkt mot barn än så länge. Det kan mycket väl bli så, nämligen!

Om nu åklagaren bara är rakryggad nog att ta ett sådant beslut och om utredningen visar det.....

För även om vi antar att förövarna är så pass unga som femton eller sexton år, så är tjejerna inte äldre än elva och då..... Då jävlar, vettu! Skulle det sedan visa sig att buspojkarna är betydligt äldre än så, kanske rent av uppemot tjugo, tjugotvå... Då har vi en fin lite soppa jag gärna ser massmedia försöka slingra sig ur!
Citera
2011-03-01, 22:56
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag vet inte, men var inte föräldrarnas ord värda jättemycket tidigare i tråden? Ni vet dom där orden om att det absolut inte förekommit nån våldtäkt. Har föräldrarna ändrat sej nu? Eller var det inget roligt när dom uttalade sej?

Glonka: Jag bagatelliserar inte händelsen ett dugg, vilket du kan se om du läser tråden. Men jag har också läst uttalandet från föräldrarna. Och det var ju det vi skulle rätta oss efter. Visst var det så?
Senast redigerad av Kingen_king 2011-03-01 kl. 22:58.
Citera
2011-03-01, 23:07
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Jag vet inte, men var inte föräldrarnas ord värda jättemycket tidigare i tråden? Ni vet dom där orden om att det absolut inte förekommit nån våldtäkt. Har föräldrarna ändrat sej nu? Eller var det inget roligt när dom uttalade sej?

Glonka: Jag bagatelliserar inte händelsen ett dugg, vilket du kan se om du läser tråden. Men jag har också läst uttalandet från föräldrarna. Och det var ju det vi skulle rätta oss efter. Visst var det så?

Jag säger som Clas Borgström skulle ha sagt, -mamman är inte jurist.
Citera
2011-03-01, 23:10
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Jag säger som Clas Borgström skulle ha sagt, -mamman är inte jurist.
Ok, tidigare idag så vägde orden tungt i den här tråden. Det har tydligen ändrats. Då vet vi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in