Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Skillnaden är väl att i Texas så var det en våldtäkt vilket det inte var i det svenska fallet.
Försök på nytt!
Det är väl ändå inte helt klarlagt om brottsrubriceringen, eller? Det skall väl först utredas, förhör skall hållas och åklagare skall titta på ärendet. Mig veterligt har ännu inte något av de utsatta barnen (de
riktiga barnen alltså) blivit förhörda. Ett sådant förhör måste hållas med specialutbildad personal och med diverse pedagogiska hjälpmedel inom räckhåll för att säkerställa vad som egentligen föreligger. Att förhöra barn som utsatts för sexualbrott är nämligen en liten vetenskap för sig det, serru, och inget Konstapel Kling eller Assistent Klang sitter och fumlar med själv över en kopp automatkaffe i förhörsrummet.
Sedan skall det ske en fotokonfrontation, vittnen skall höras och de skäggiga små liven skall få säga sitt de med. Man kan ju tänka sig att det kanske finns ett par ur den gruppen som vill berätta något för att undvika att själv dras med i moraset. Det bör i rimlighetens namn även hållas förhör med Attendo-personalen som ju faktiskt befann sig inlåsta tillsammans med de små ensamkommande tills polis kom på plats.
Så.... Oavsett vad som hitintills framkommit i ärendet, så föregriper både du och andra inne på krimforumet -samt 100% av svensk massmedia- polisutredningen genom att försöka tona ner det här till att bli något nästan lekfullt som gått över styr, till att bli ett litet "bråk", en bagatell barn emellan.
Jag vet att du är orienterad vid det här laget om hur den nya lagstifningen ser ut rörande brottsrubriceringen våldtäkt mot barn. Den erigerade penisen som förekommer och som enligt uppgift förmodligen sitter fast på en med unibrows försedd liten ensamkommande är liksom lite en
key player här. Vart har den strukits och pressats emot, liksom? Det där avslitandet av badkläder och tafsandet, vilka kroppsdelar har vidrörts? På vilket sätt?
Jag skulle i varjefall inte helt avskriva brottsrubriceringen våldtäkt mot barn än så länge. Det kan mycket väl bli så, nämligen!
Om nu åklagaren bara är rakryggad nog att ta ett sådant beslut och om utredningen visar det.....
För även om vi antar att förövarna är så pass unga som femton eller sexton år, så är tjejerna inte äldre än elva och då..... Då jävlar, vettu! Skulle det sedan visa sig att buspojkarna är betydligt
äldre än så, kanske rent av uppemot tjugo, tjugotvå... Då har vi en fin lite soppa jag gärna ser massmedia försöka slingra sig ur!