2011-02-27, 20:18
Medlem
Tjabba, har fått erbjudande om en sjysst lägenhet i Brunnsbo som jag min sambo e sugna på.
Problemet är bara att vi har bott i gbg i ett halvår så vi kan inte alla områden så bra.

Har sökt endel men bara hittat äldre trådar med bra svar i, skulle vilja veta lite hur det är i nuläget.

Är det massa skit å gettoungar?

Tack på förhand
Citera
2011-02-27, 21:18
Medlem
theMowgs avatar
Tycker området är helt ok. I mitt tycke lite charmlöst men ganska nära centrala stan. Bra kommunikationer. Blandad bebyggelse med bra mix av olika typer av människor. Har sin beskärda del av förortsproblem, men det finns betydligt värre områden i Göteborg. Dom riktiga problemområdena på östra Hisingen ligger längre upp för Litteraturgatan. Bara att gratulera till ett bra förstahandskontrakt.
Citera
2011-02-28, 08:14
Medlem
Dossys avatar
Kan ju säga att det finns värre ställen på hisingen än brunnsbo plus att det är bra mycket bättre än Backa eller Lundby (Tolered,wieselgren,vågmästareplatsen)
Så jag tror du kommer trivas bra där.
Citera
2011-02-28, 16:18
Medlem
Jag bor uppför backen mot dom "värre" områdena och inte ens här är det särskilt stökigt faktiskt, tycker definitivt du skall ta lägenheten.
Citera
2011-02-28, 17:43
Medlem
Bor kring wieselgrensplatsen nu å trivs kalasbra i området.

Men det låter ju lovande iaf.

Tack för svaren!
Citera
2011-02-28, 18:21
Medlem
Helle031s avatar
Brunnsbo är Ok.
En hel del invandrare, ganska tråkigt område men det är som sagt nära stan.
Bor du vid torget så är det en hållplats till Backaplan med buss 18 eller 19, två hållplatser till stan.
Torget har väl det man behöver till vardags, ICA, konditori och lite andra ströbutiker.

Då jag antar att ni inte tänkt hänga vid torget sena kvällar/nätter så är det ingen fara att bo där.
Längre upp längs "Littan" kan det vara stökigt i perioder men det är inget som drabbar vanliga invånare så mycket.

Backa är bra mycket bättre än t ex Länsmansgården/Biskopsgården.
Citat:
Ursprungligen postat av Dossy
Kan ju säga att det finns värre ställen på hisingen än brunnsbo plus att det är bra mycket bättre än Backa eller Lundby (Tolered,wieselgren,vågmästareplatsen)
Så jag tror du kommer trivas bra där.
Brunnsbo ligger i Backa.
Senast redigerad av Helle031 2011-02-28 kl. 18:25.
Citera
2011-02-28, 23:05
Medlem
Dossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Brunnsbo är Ok.
En hel del invandrare, ganska tråkigt område men det är som sagt nära stan.
Bor du vid torget så är det en hållplats till Backaplan med buss 18 eller 19, två hållplatser till stan.
Torget har väl det man behöver till vardags, ICA, konditori och lite andra ströbutiker.

Då jag antar att ni inte tänkt hänga vid torget sena kvällar/nätter så är det ingen fara att bo där.
Längre upp längs "Littan" kan det vara stökigt i perioder men det är inget som drabbar vanliga invånare så mycket.

Backa är bra mycket bättre än t ex Länsmansgården/Biskopsgården.

Brunnsbo ligger i Backa.

Em, nej det ligger innan backa annars hade TS sagt backa förstår du väl.
Citera
2011-02-28, 23:16
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Em, nej det ligger innan backa annars hade TS sagt backa förstår du väl.
Brunnsbo ligger i Backa.
Har bott här i 23 år så jag har koll jag lovar.
Citera
2011-03-01, 00:08
Medlem
Dossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Brunnsbo ligger i Backa.
Har bott här i 23 år så jag har koll jag lovar.

Ok my misstake then, men hur kommer det sig att det kallas brunnsbo då? är det torget som endast bär namnet i grunden?

Själv har jag bott nästan hela mitt liv på wiesel och jag har alltd kallat brunnsbo för brunnsbo och området därefter för backa.
Citera
2011-03-01, 17:18
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ok my misstake then, men hur kommer det sig att det kallas brunnsbo då? är det torget som endast bär namnet i grunden?

Själv har jag bott nästan hela mitt liv på wiesel och jag har alltd kallat brunnsbo för brunnsbo och området därefter för backa.
Brunnsbo är ett primärområde i Backa som är själva stadsdelen.
T ex så säger nog en som bor i Tofta att han bor i Frölunda, eller en som bor i Gärdsås säger nog Bergsjön osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in