2004-09-03, 16:14
Medlem
jutsulegendens avatar
I programmet (del från Gotland) så att det en kille o berättade "hur det var" Erik U:son Dahlström (vilket j*vla namn) hette han. Krönikör på en tidning stod det.

Jag o tjejen var på Gotland v29 när intervjun gjordes o då var han kypare på den restaurangen han satt på när han snackade. Vi fick mat av honom. Vad är det som pågår? Kypare eller krönikör? Lögnhals?
Citera
2004-09-03, 16:59
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
I programmet (del från Gotland) så att det en kille o berättade "hur det var" Erik U:son Dahlström (vilket j*vla namn) hette han. Krönikör på en tidning stod det.

Jag o tjejen var på Gotland v29 när intervjun gjordes o då var han kypare på den restaurangen han satt på när han snackade. Vi fick mat av honom. Vad är det som pågår? Kypare eller krönikör? Lögnhals?

En pseudo-kändis. Han var med i TV3s baren för några år sedan.
Citera
2004-09-03, 19:37
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Japp speciellt eftersom Louis Roederer Carte Blanche slår allt med häpnad om man nu skall envisas med att ha "bubblor"..

Åh, förlåt. Jag visste inte att ni var bekanta..
Citera
2004-09-03, 20:02
Bannlyst
Nä du den där tyo av white trash e inga bekantingar te mej..
Citera
2004-09-04, 13:38
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden

Han skriver på GLife.se.. fan va kul att han jobbade som kypare!
Citera
2004-09-04, 14:17
Bannlyst
Men liksom.. folk som bor på vandrarhem och tycker att champagne är exklusivt. Gäsp..

Jag skulle kalla de c-brats.. Han från horfors aspirerade dock bara på en sån plats.
Citera
2004-09-04, 15:50
Bannlyst
Frågan är om det finns "riktiga" brats, om man med det menar den genuina diskreta överklassen. "Brats" är väl snarare just ett exempel på nyrik smaklöshet än för de genuint rika ungdomar som hänger med madelaine.
Karaktäristiskt för Brats är dålig smak gällande mode (bakslick och rosa skjortor) och musik (e-type) och en vilja att jämt och ständigt manifestera att de har cash (beställa in champangehink)
Jag skulle säga att "Brats" är den nyrika övre medelklassens sven svensson-typer. De högre klasserna ser diskretion som mycket viktigt
Citera
2004-09-04, 15:53
Bannlyst
Nä jag fattar inte varför man skall skryta med att pappa tjänade lite extra som mellanchef på Ovako Steel i Hofors..
Citera
2004-09-05, 19:29
Medlem
Dannybois avatar
Den svenska avundsjukan skriker ut sitt budskap...
Citera
2004-09-07, 23:10
Bannlyst
Dolce Vita på torsdag: 4 wannabees/lycksökare som provar lyckan i L.A.
Förhoppningsvis mer underhållande. (även om jag måste medge att jag saknar knoll och tott-brudarna)
Citera
2004-09-16, 17:09
Medlem
Luktar det avundsjuka?
Citera
2004-09-23, 20:25
Bannlyst
Dagens program där det tas upp hur folk säljer stories till pressen..
Man mår aningen illa med tanke på att Daniel Nyhlen sitter och klankar ner på folk. Han använde ju Aftonbladet till att ge igen på sin gamle sängkamrat "Aids-mannen".. Den figuren gör mig illamående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in