2004-09-02, 23:52
Medlem
Stjärtgossens avatar
Vad som fascinerar mig mest är att deras förälldrar inte tycks bry sig. Om jag hade tjänat ihop grovt med pengar genom hårt arbete och sedan fick ungar, inte f--n skulle jag sponsra deras bratts liv. De skulle få jobba till brödfödan. Fast deras förälldrar kanske också växte upp i överklassen och gjorde likadant när dem var unga.
Citera
2004-09-02, 23:54
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Det var ju inte ens riktiga "brats"...

Nu är jag inte så insatt i ämnet så vad är skillnaden mellan en riktig och en falsk bratt? Kan vara bra och veta i fall man någon gång skulle stöta på dem?
Citera
2004-09-03, 00:14
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Nu är jag inte så insatt i ämnet så vad är skillnaden mellan en riktig och en falsk bratt? Kan vara bra och veta i fall man någon gång skulle stöta på dem?

Försvarar inte på något vis den ibland osmakliga bratkulturen som TV av olika anledningar ibland vill visa upp.

Vad jag menar är: Ska det göras(repotage om rika småglin), gör det ordentligt.

Citera
2004-09-03, 02:27
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Usch, synd bara att Robinsson-Emma gick med på att vara programledare, för hon är ju inte så störd som det verkar tror jag.

Hon är riktigt intelligent. Jag har hört det viskas om en plats i Svenska Akademin för henne. Speciellt efter hennes medverkan i programmet "ursäkta röran".
Citera
2004-09-03, 03:19
Medlem
Kan upplysa om att killen med flottigt backslick (Mats) definitivt inte är från Sthlm utan från arbetarhålan Hofors, knappast sitter på ngn familjeförmögenhet och har lite svårt med sanningen. Däremot gör han bra TV . Ritktigt underhållande som förfestunderhållning!
Citera
2004-09-03, 09:03
Medlem
Richmonds avatar
Dv

Ha,ha. Visst är Mats Sander från Hofors. Och mindre glamoröst ställe kan man inte tänka sig, i programmet sas det att han kom från Gävle. Tror att den gode Mats skäms lite över sitt ursprung. För övrigt så är det fantastisk underhållning när överklassen visar sin inskränkthet och brist på koll. Låter man bara bli att bli uppretad så är det fantastisk TV.
Citera
2004-09-03, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder
Jag såg också Dolce Vita på Kanal 5
Robinson-Emma är väldigt trevlig, jag har träffat henne några gånger

Det var faktiskt rätt så kul att se när bratsen visade upp sig i Båstad och Visby. Jag tyckte att bimbobrudarna var söta

Jag och en vän var en kväll i Båstad när det var tennisvecka i somras bara som en kul grej att kolla in hur där var. Det var den dagen det var Rix FM festivalen där, 2 flugor i en smäll, kolla på festivalen och kolla på stan.
Ja jag vet inte riktigt vad jag skall säga.. självklart får man ha en egen åsikt, men din irriterar mig till den grad att jag vill slå sönder ett fast objekt, typ spisen eller något..
Citera
2004-09-03, 11:19
Medlem
Afonsos avatar
Tyckte programmets höjdpunkt var när ett av backslick-asen kläcker ur sig: "Moet! Det är verkligen livets dryck!"
Citera
2004-09-03, 12:53
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder
Det var faktiskt rätt så kul att se när bratsen visade upp sig i Båstad och Visby. Jag tyckte att bimbobrudarna var söta

T o m du är sötare min vän!
Citera
2004-09-03, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Tyckte programmets höjdpunkt var när ett av backslick-asen kläcker ur sig: "Moet! Det är verkligen livets dryck!"
Japp speciellt eftersom Louis Roederer Carte Blanche slår allt med häpnad om man nu skall envisas med att ha "bubblor"..
Citera
2004-09-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Hon är riktigt intelligent. Jag har hört det viskas om en plats i Svenska Akademin för henne. Speciellt efter hennes medverkan i programmet "ursäkta röran".

Amen herregud, bara för hon gick på den så är hon helt blåst?
Om du skulle på en intervju och prata musik skulle du tänka på massa nazi grejer då?
Aja du får tro att hon är sån, jag tror hon är en jävligt snäll och intelligent tjej.
Citera
2004-09-03, 13:29
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Amen herregud, bara för hon gick på den så är hon helt blåst?
Om du skulle på en intervju och prata musik skulle du tänka på massa nazi grejer då?
Aja du får tro att hon är sån, jag tror hon är en jävligt snäll och intelligent tjej.

ja hon är säkert snäll, men det är korna i hagen också. jag betvivlar starkt att hon är smart, har du ens sett inslaget? Skulle du kunna dra på dig en tröja det står "Treblinka - Class of ´45" på och inte tänka på 2:a världskriget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in