Tjenare har ett litet problem nu, jag sitter och spelar RIFT men verkar inte kunna maximera grafiken utan att det laggar mina datorspeccs är:
GA-MA790X-UD3P
AMD phenom II x3 720
2x ati radeon HD 4870
4gb ram
Jag sitter som ni ser på dubbla grafikkort men ändå räcker det inte, är det dags att köpa ett nytt kort?
bör jag köpa två stycken eller ska jag köra på ett bara?
Kollat lite på ATI Radeon HD 5770 vore det bättre att köpa det?
Tjenare har ett litet problem nu, jag sitter och spelar RIFT men verkar inte kunna maximera grafiken utan att det laggar mina datorspeccs är:
GA-MA790X-UD3P
AMD phenom II x3 720
2x ati radeon HD 4870
4gb ram
Jag sitter som ni ser på dubbla grafikkort men ändå räcker det inte, är det dags att köpa ett nytt kort?
bör jag köpa två stycken eller ska jag köra på ett bara?
Kollat lite på ATI Radeon HD 5770 vore det bättre att köpa det?
Väldigt tacksam för svar!
Kör 2 st 5770 tycker jag.
Annars om du verkligen vill ha det bästa köpa 2st 470 nvidia
Sakta i backarna! Har du 2x4870 ska du inte ha 2st 5770! Då du knappt kommer märka någon förbättring.
Och att byta moderkort måste du verkligen inte göra för att köra ett singelkort! På ditt moderkort kan du köra crossfire (2st AMD grafikkort) eller ett nVidia kort (single). Skulle du vilja köra 2st nvidia kort måste du dock byta moderkort!
Tackar för kommentarerna!
Jag drar in och köper ett 6970 HD imorgon
Bör jag köpa mer ram eller 4Gig bör räcka?
En fråga till, jag kan inte köra crossfire med ett av mina gamla med 6970 HD va?
Tack ännu en gång heek!
ingen aning men om det går så kolla ditt nätagg så det klarar båda för 6970 har rekomenderat watt till 650 o jag vet att det inte drar så mycket men ändå
ingen aning men om det går så kolla ditt nätagg så det klarar båda för 6970 har rekomenderat watt till 650 o jag vet att det inte drar så mycket men ändå
Har han kört 2x4870 lär han ha tillräckligt effektivt nätagg.
4Gb räcker fortfarande väldigt långt. Men en uppgradering med 4gb till kostar inte en jätte summa i dagsläget.
Använder du Crossfire hd radeon 4870 eller den vanliga x2 hd radeon 4870? (R700) alltså ett eller två kort? Då de korten drar i full load 400-500 Watt. Samt kanske lite läge att titta på en annan Cpu?, då den är en X3;a. Alltså en Tripple core cpu (3 kärnor) bra med 4 justnu. Samt 4 Gb ram funkar justnu väldigt bra men längre fram så kan det vara bra med 6-8GB.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!