2012-06-07, 02:15
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downfall991
Men helt arligt sa bryr ja mig inte om de utan vill radda min hund.
.

Men det är ju inte din hund längre. Du sålde henne till vem som helst, du kollade ingenting, och nu sitter du här på FB och piper.

Rent juridiskt är du körd - du har noll rättigheter.

Den stackars hunden har ännu färre rättigheter - på grund av dig.
Citera
2012-06-07, 10:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Aset verkar vara fixerad vid just Rotweilers men heder åt Lars i Smedjebacken som hämtade hem sin hund när han fick vetskapom hos vemden hamnat.
http://www.dalademokraten.se/Dalarna/Lars-hamtade-hem-sin-hund-fran-djurplagare
Ingen sympatisk person direkt.
http://cattasbubbla.se/2012/06/02/aud-stokman-mste-stoppas
Senast redigerad av Drapåtrissor 2012-06-07 kl. 10:45.
Citera
2012-06-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Men det är ju inte din hund längre. Du sålde henne till vem som helst, du kollade ingenting, och nu sitter du här på FB och piper.

Rent juridiskt är du körd - du har noll rättigheter.

Den stackars hunden har ännu färre rättigheter - på grund av dig.

Precis, man blir så ledsen över alla ansvarslösa djurägare. Hur enkelt är det inte att kolla upp en köpare/uppfödare. Djurskyddsföreningar har koll på oseriösa sådana vare sig det gäller hund, katt eller häst.

En sak till - hur kan man skaffa husdjur när man är så ung att man inte vet hur de närmaste åren kommer att se ut? Inte ha en säkerhetsutväg redan när man skaffar sig djuret dvs att någon släkting kan åta sig att träda in utan lägga ut stackaren på Blocket... ANSVARSLÖST BARA DET!
Citera
2012-06-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devade
Precis, man blir så ledsen över alla ansvarslösa djurägare. Hur enkelt är det inte att kolla upp en köpare/uppfödare. Djurskyddsföreningar har koll på oseriösa sådana vare sig det gäller hund, katt eller häst.

En sak till - hur kan man skaffa husdjur när man är så ung att man inte vet hur de närmaste åren kommer att se ut? Inte ha en säkerhetsutväg redan när man skaffar sig djuret dvs att någon släkting kan åta sig att träda in utan lägga ut stackaren på Blocket... ANSVARSLÖST BARA DET!

Det må så vara att det är ansvarslöst att lägga ut hunden på Blocket, och inte kolla upp köparen noga!! Men gjort är gjort, och många har nog lärt sig en läxa, den hårda vägen.

Men ska hunden nu straffas pga det? Det räcker väl att den hamnat i klorna på en sinnes juk sadist,som njuter av att plåga hundar på det värsta sätt som tänkas kan!

Personligen skulle jag ALDRIG, sälja mina hundar utan att kolla upp köparen super noga,och hälsa på massa gånger, inte bara lämna den vind för våg.

Jag hoppas att du fixar så Keyla får komma ifrån denna sadist,innan det är för sent.

Såg att Aud nu spar valppengar, till en resa till Ryssland, där hon tänker köpa och importera (smuggla in) Kaukasisk Ovtjarka.... Måtte dessa äta upp henne..

P.s Tänk på att även här kan Aud och hennes gelikar läsa,så dom vet nog redan vad som är på g, och planerar säkert för fullt hur dom ska komma undan,även denna gång...
Citera
2012-06-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raubtier666
Det må så vara att det är ansvarslöst att lägga ut hunden på Blocket, och inte kolla upp köparen noga!! Men gjort är gjort, och många har nog lärt sig en läxa, den hårda vägen.

Men ska hunden nu straffas pga det? Det räcker väl att den hamnat i klorna på en sinnes juk sadist,som njuter av att plåga hundar på det värsta sätt som tänkas kan!

Personligen skulle jag ALDRIG, sälja mina hundar utan att kolla upp köparen super noga,och hälsa på massa gånger, inte bara lämna den vind för våg.

Jag hoppas att du fixar så Keyla får komma ifrån denna sadist,innan det är för sent.

Såg att Aud nu spar valppengar, till en resa till Ryssland, där hon tänker köpa och importera (smuggla in) Kaukasisk Ovtjarka.... Måtte dessa äta upp henne..

P.s Tänk på att även här kan Aud och hennes gelikar läsa,så dom vet nog redan vad som är på g, och planerar säkert för fullt hur dom ska komma undan,även denna gång...

Hoppas bara att informationen om detta psyko sprider sig och att inte fler sätter sig i denna situation. Om jag bodde något sånär i närheten av detta helvete så skulle jag inte tveka att handla konstruktivt. Tro mig!
Citera
2012-06-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devade
Hoppas bara att informationen om detta psyko sprider sig och att inte fler sätter sig i denna situation. Om jag bodde något sånär i närheten av detta helvete så skulle jag inte tveka att handla konstruktivt. Tro mig!

Det skulle jag med gjort,OM jag hade bott i närheten!! Kvinnan verkar ju sinnessjuk, tydligen så har hon skjutit emot sina grannar i Norge, när dom gått förbi huset hon bodde i.. Undra när hon börjar med det här?
Dom som hyr ut huset till kärringen måste ju oxå va knäppa, för så länge hon betalar hyran så får hon göra vad hon vill.. Vore det mitt hus, åkte hon ut med huvudet först!
Citera
2012-06-08, 08:31
Medlem
B.Rax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raubtier666

Jag ska upp till kärringen nästa vecka. Ska låtsas vara en valpspekulant och snoka runt lite.

Men vad är Keyla för hund (ras?)?
Citera
2012-06-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Rax2
Jag ska upp till kärringen nästa vecka. Ska låtsas vara en valpspekulant och snoka runt lite.

Men vad är Keyla för hund (ras?)?

Rapportera när du varit där!! Jag vet inte vad jag skulle göra om jag träffade henne..

Här finns bilder på Keyla http://keyla.blogg.se/ Keyla verkar vara blandning mellan schäfer, amstaff, cane corso och dogo argentino.
se http://keyla.blogg.se/2010/april/valkommen-keyla.html#comment
Citera
2012-06-09, 15:53
Medlem
Sereenas avatar
http://blogg.blandis.nu/?p=1970
Citera
2012-06-11, 18:01
Medlem
någon som bor i närheten som kan pm:a mej?
Citera
2012-06-15, 09:07
Medlem
Nu har det varit på nyheterna om hunden som hon sägs ha bränt i ansiktet och injiserat med ngn i huden. Tydligen led hunden av svår exem i ansiktet (hon hade inte bränt honom) och hon behandlade honom för det säger hon. Hon var med själv och pratade om detta och att hon inte förstår varför folk anklagar henne för saker när hon inte gjort ngt. Ska se om jag hittar inslaget på nätet så jag kan lägga upp det här.
Citera
2012-06-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arran
Nu har det varit på nyheterna om hunden som hon sägs ha bränt i ansiktet och injiserat med ngn i huden. Tydligen led hunden av svår exem i ansiktet (hon hade inte bränt honom) och hon behandlade honom för det säger hon. Hon var med själv och pratade om detta och att hon inte förstår varför folk anklagar henne för saker när hon inte gjort ngt. Ska se om jag hittar inslaget på nätet så jag kan lägga upp det här.

Och du valjer o tro pa de?

Har du satt vad hon gjort tidigare i norge? Och det ar riktiga bevis de har!

Sen I januari 2012 har hon lyckat doda minst 3 hundar va vi vet. 3 hundar! De kan va mer! Dog de pa grund av en olyckshandelse? This isn't a coincidence!

Hur fan lyckas 3 hundar do under nagra fa manader?
Senast redigerad av Downfall991 2012-06-17 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in