Citat:
Ursprungligen postat av Devade
Precis, man blir så ledsen över alla ansvarslösa djurägare. Hur enkelt är det inte att kolla upp en köpare/uppfödare. Djurskyddsföreningar har koll på oseriösa sådana vare sig det gäller hund, katt eller häst.
En sak till - hur kan man skaffa husdjur när man är så ung att man inte vet hur de närmaste åren kommer att se ut? Inte ha en säkerhetsutväg redan när man skaffar sig djuret dvs att någon släkting kan åta sig att träda in utan lägga ut stackaren på Blocket... ANSVARSLÖST BARA DET!
Det må så vara att det är ansvarslöst att lägga ut hunden på Blocket, och inte kolla upp köparen noga!! Men gjort är gjort, och många har nog lärt sig en läxa, den hårda vägen.
Men ska hunden nu straffas pga det? Det räcker väl att den hamnat i klorna på en sinnes juk sadist,som njuter av att plåga hundar på det värsta sätt som tänkas kan!
Personligen skulle jag ALDRIG, sälja mina hundar utan att kolla upp köparen super noga,och hälsa på massa gånger, inte bara lämna den vind för våg.
Jag hoppas att du fixar så Keyla får komma ifrån denna sadist,innan det är för sent.
Såg att Aud nu spar valppengar, till en resa till Ryssland, där hon tänker köpa och importera (smuggla in) Kaukasisk Ovtjarka.... Måtte dessa äta upp henne..
P.s Tänk på att även här kan Aud och hennes gelikar läsa,så dom vet nog redan vad som är på g, och planerar säkert för fullt hur dom ska komma undan,även denna gång...