2012-06-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downfall991
Ska aven visa er en bild som hon skickade till oss for att visa att alla hundar mar bra.

http://imageshack.us/f/594/keylaogdiverseandrehund.jpg/

Men så fruktansvärt att eran hund hamnade i klorna på denna fruktansvärda människa!

Hoppas verkligen att ni lyckas få tillbaks henne. Har ni talat med polis eller någon juridisk person

hur man kan gå tillväga i ett fall som detta?
Citera
2012-06-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Top-Model
Men så fruktansvärt att eran hund hamnade i klorna på denna fruktansvärda människa!

Hoppas verkligen att ni lyckas få tillbaks henne. Har ni talat med polis eller någon juridisk person

hur man kan gå tillväga i ett fall som detta?

Min fastmos syster ar i kontakt med aklagaren och tyvarr sa sager de att det inte finns mycket att gora.

Aklagaren bad oss att be om att fa tillbaks varan hund keyla, fast vi vet att om vi gor de sa kan hon straffa var hund bara for att vi hort av oss. Hon ar tydligen psykisk sjuk.

Vi har fatt reda pa att hon ar draktig, rakad pa ena sidan av kroppen och extremt radd for Aud.

Vill hem till sverige men vi har inte rad! Kanns om jag haller pa o sprangas. Vill bara hem. Men samtidigt sa har jag betalat 130 000 till en utbildning i london. Ger jag upp de sa har vi ingen inkomst och javligt mycket skulder. Men helt arligt sa bryr ja mig inte om de utan vill radda min hund.

Sa lange hon e draktig kommer hon nog vara radd om keyla. fast sa fort hon har fatt sina valpar sa kommer de bli varre for Keyla.
Citera
2012-06-05, 17:53
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Min fastmos syster ar i kontakt med aklagaren och tyvarr sa sager de att det inte finns mycket att gora.

Aklagaren bad oss att be om att fa tillbaks varan hund keyla, fast vi vet att om vi gor de sa kan hon straffa var hund bara for att vi hort av oss. Hon ar tydligen psykisk sjuk.

Vi har fatt reda pa att hon ar draktig, rakad pa ena sidan av kroppen och extremt radd for Aud.

Vill hem till sverige men vi har inte rad! Kanns om jag haller pa o sprangas. Vill bara hem. Men samtidigt sa har jag betalat 130 000 till en utbildning i london. Ger jag upp de sa har vi ingen inkomst och javligt mycket skulder. Men helt arligt sa bryr ja mig inte om de utan vill radda min hund.

Sa lange hon e draktig kommer hon nog vara radd om keyla. fast sa fort hon har fatt sina valpar sa kommer de bli varre for Keyla.

Ni har papper på hundaffären? Hon har tidigare skrivit under avtal med falskt namn, vilket rimligtvis gör avtalen värdelösa. Om så är fallet även med era papper så skulle du ju kunna överlåta hunden till en vän eller släkting i Sverige som kan åka hem till ormkvinnan och meddela djurplågerskan att hunden numera är vännens egendom. Om norskan då krånglar så kan vännen greppa norskan, ringa polisen, och meddela att ett envarsgripande har genomförts. Även om det inte är helt hundraprocentigt så är det ju iaf värt ett försök
Citera
2012-06-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Ni har papper på hundaffären? Hon har tidigare skrivit under avtal med falskt namn, vilket rimligtvis gör avtalen värdelösa. Om så är fallet även med era papper så skulle du ju kunna överlåta hunden till en vän eller släkting i Sverige som kan åka hem till ormkvinnan och meddela djurplågerskan att hunden numera är vännens egendom. Om norskan då krånglar så kan vännen greppa norskan, ringa polisen, och meddela att ett envarsgripande har genomförts. Även om det inte är helt hundraprocentigt så är det ju iaf värt ett försök

Vet inte exakt vart varat papper ar just nu. Men vi forsoker hitta det. Massor av de tappades bort med flyttningen till london.

Och svaret till din fraga ar JA, hon har skrivit under avtal med falskt namn. Och hon skrev inte heller i sitt perssonnummer i kontraktet heller(sa att hon har hemlig identitet for att hon var radd att nagon skulle folja henne). Vilket fick oss tro att hon vart misshandlad av sin tidigare man eller nagot liknande.
Citera
2012-06-05, 18:59
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Vet inte exakt vart varat papper ar just nu. Men vi forsoker hitta det. Massor av de tappades bort med flyttningen till london.

Och svaret till din fraga ar JA, hon har skrivit under avtal med falskt namn. Och hon skrev inte heller i sitt perssonnummer i kontraktet heller(sa att hon har hemlig identitet for att hon var radd att nagon skulle folja henne). Vilket fick oss tro att hon vart misshandlad av sin tidigare man eller nagot liknande.
Jag har inte stenkoll på hur det fungerar med riktig hemlig identitet, eller "fingerade personuppgifter" som det heter i Sverige, och avtal... Men jag förmodar att hittepånamnet gäller som äkta. Men nästan ingen alls i Sverige har sådan typ av skyddad identitet.

Förmodligen har hon en vanlig sekretessmarkering hos Skatteverket vilket bara innebär att det namnet som hon är registrerad under (det "riktiga") inte är lika offentligt som vanliga namn är. Jag förutsätter att folk med sekretessmarkeringar måste skriva under avtal på samma sätt som alla andra människor, och det har hon schabblat med tidigare... Det sägs att hon har skrivit under avtal med namn som hon har suttit hemma på kammaren och hittat på själv utan att meddela någon myndighet om saken.
Och avtal undertecknade med sådana Kalle Anka-namn kan knappast vara giltiga... Eventuellt skulle du som bonus kunna anmäla henne för urkundsförfalskning eller något i den stilen om hon har skrivit under ert avtal med ett låtsasnamn

Hursomhelst så borde det juridiskt sett inte göra någon jätteskillnad om du hittar papperen eller ej. Om avtalet är ogiltigt så är ju hunden ändå din egentligen, och om du upprättar ett nytt avtal med någon annan så borde ju projektet fungera ändå... I alla fall om inte norskan har smyganvänt ett äkta namn på sin kopia av avtalet... Och då kan din vän vifta med ett äkta avtal när polisen kommer för att reda upp situationen, och om namnet på norskans avtal inte stämmer med namnet på hennes ID-handlingar så kommer i vart fall den akuta krisen nog att lösa sig.
Citera
2012-06-05, 19:28
Medlem
tack sa mycket gerra.
Citera
2012-06-05, 20:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Du kan ju alltid kolla med olika djurrätts folk, finns nog säkert nån som är villig att "rädda" Keyla från helvetet.
Citera
2012-06-05, 21:04
Medlem
Om jag bott nära henne hade jag samlat ihop lite folk väntat tills hon åkt bort... OOPS Inbrott och hundarna hade mystiskt försvunnit
Citera
2012-06-06, 16:54
Medlem
norska nyheter

http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/rocky-ble-mishandlet-med-lighter-i-ansiktet-620651.html
Citera
2012-06-06, 17:52
Medlem
mnmexplorerers avatar
Hur svårt ska det va? ta med dig några vänner o några slagträn o åk o hämta hunden!
Citera
2012-06-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnmexplorerer
Hur svårt ska det va? ta med dig några vänner o några slagträn o åk o hämta hunden!

och sen riskera upp till 2 ars fangelse och att hunden tas tillbaks till psykos karringen i jamtland. NEJ TACK

Man maste gora detta pa ett smidigt satt.
Citera
2012-06-07, 00:40
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
och sen riskera upp till 2 ars fangelse och att hunden tas tillbaks till psykos karringen i jamtland. NEJ TACK

Man maste gora detta pa ett smidigt satt.

ifall ingen är hemma är straffet för ett vanligt villainbrott och stöld av djur blir nog inte fängelse om man är ostraffad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in