2011-02-27, 16:34
Medlem
Vet man kan bygga garage själv. Men problemet är att man inte orkar.
p.g.a för mkt idioter som tittar på en då när man själv ska arbeta.

Och jag söker ett billigt ställe där man kan köpa gargare inkl moms och frakt och de monterar, vart finns dem?

Kan lika väl vara en fuskbyggare bara det blir billigt.

tack på för hand
Citera
2011-02-27, 16:58
Medlem
Ephedrines avatar
jag o en polare kan bygga ett åt dej. om du fixar virke.
vi gör de gratis. för skoj skull. du kan bjuda på lunch
Citera
2011-02-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
jag o en polare kan bygga ett åt dej. om du fixar virke.
vi gör de gratis. för skoj skull. du kan bjuda på lunch

virke kan jag fixa, men grejen är ju även den man ska fylla i papper till byggnadsnämnden, beräkna, vilken typ av underlag, o.s.v, det är mkt pappers arbete.
det är den grejen jag grubblar på, sedan är det en som ska godkänna bygget sen.
Citera
2011-02-27, 19:40
Moderator
v50s avatar
Det enklaste är att anlita en byggfirma eller snickare att bygga garaget åt dig men då får du räkna med att det blir dyrt, ett alternativ förutsatt att du är beredd att jobba en del själv med lite hjälp från kompisar är att köpa en byggsats från tex lövångers bygg. Då kommer garaget i sektioner som du snabbt spikar ihop, då ingår takstolar men takplåt och isolering får du fixa själv alternativt välja som tillval.

http://www.lovangersbygg.se
Citera
2011-09-26, 21:14
Medlem
Evil Kneivels avatar
Dubbel garage, ska riva ett gammalt o bygga ut. Mark och el är avklarat. Men finns det nån byggsats, lego eller timmer, man kan köpa? Klart det finns men billigt med takstolar osv. Fixar isolering och sånt själv. Tack i förhand.
Citera
2011-09-27, 01:53
Bannlyst
Kolla på länken ovanför ditt inlägg....
Citera
2011-09-27, 09:03
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
Dubbel garage, ska riva ett gammalt o bygga ut. Mark och el är avklarat. Men finns det nån byggsats, lego eller timmer, man kan köpa? Klart det finns men billigt med takstolar osv. Fixar isolering och sånt själv. Tack i förhand.

Det finns fler tillverkare av modulsystem för garage än lövångers bygg som jag länkade till tidigare i tråden just nu ligger bygga hus forum nere men där ska det finnas någon tråd med länkar till många tillverkare av garage i form av moduler.

Annars kan du kolla på nedanstående länk så kanske du hittar fler tillverkare

http://www.lantbruksnet.se/lantbruks...383&ord=garage

Vad jag har hört så är lövångers bygg bland de billigare när det gäller byggsatser men vill du komma undan så billigt som möjligt så är tydligen ett lösvirkesbygge billigast då kan du även lättare bygga den exakt så den passar på den befintliga plattan vilket kan bli lite knepigt om du köper färdiga moduler. Bygger du i lösvirke så kan du köpa takstolarna färdigbyggda så det bara är att montera dem.
Senast redigerad av v50 2011-09-27 kl. 09:06.
Citera
2011-09-27, 11:06
Medlem
DennisOlofs avatar
skcuskcabhsalf Måste det vara garage ?

Carport är betydligt billigare och duger tycker jag, då slipper man snö och skit på bilen, sedan kör man med motorvärmare så man slipper en helt iskall bil på morgonen. Funkar bra. Man slipper dessutom skrapa rutorna.

Här fanns det några garage också

http://www.carporten.se/

Du kan säkert få hjälp av dem med alla papper om du köper från dem så du får bygglov och allt för garaget. Det är ju viktigt. Eller anlita någon som kan hjälpa dig med ansökningarna, så mycket kostar det inte för det tar inte så lång tid för någon som har vana att hantera sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in