2011-02-27, 13:36
Medlem
Funknatics avatar
Vilken inställning ska man ändra på så att den inte gör det? under system och säkerhet -> energialternativ ändrade jag allt till "aldrig" men fortfarande så stänger datorn av sig om man inte rör den på någon minut..
Citera
2011-02-27, 13:41
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic
Vilken inställning ska man ändra på så att den inte gör det? under system och säkerhet -> energialternativ ändrade jag allt till "aldrig" men fortfarande så stänger datorn av sig om man inte rör den på någon minut..

Stänger hela datorn av sig, eller det är skärmen som släcks?
Kan vara att den loggar ut kontot vid inaktivitet?
Datorn ska inte stänga av sig oavsett inställningarna i energialternativ.
Den försätts väl bara i strömsparläge då.
Citera
2011-02-27, 13:42
Medlem
köp en ny.
Citera
2011-02-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funknatic

Det är en smart funktion som microsoft utvecklat till deras senaste spel, Windows 7.

Det går inte att stänga av denna funktionen då den är så fruktansvärt smart, smartare än utvecklarna hos microsoft till och med!

Edit: Har du en laptop btw?
Citera
2011-02-27, 14:25
Medlem
Funknatics avatar
Jo jag har laptop. Skärmen stängs av och blir svart ett tag, datorn är fortfarande då på och sen efter några sekunder stängs hela datorn av.

Sen så måste man starta datorn igen.. Är lite irriterande när man t.ex tankar en film och så stängs datorn av bara..
Citera
2011-02-27, 14:50
Medlem
-ELF-s avatar
Det låter som inställningarna för strömsparläge...
Gå in där och kolla vad du har ställt in under "Ange när skärmen sak stängas av/Ändra datorinställningarna för strömsparläge) i menyn till vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in