Vilken inställning ska man ändra på så att den inte gör det? under system och säkerhet -> energialternativ ändrade jag allt till "aldrig" men fortfarande så stänger datorn av sig om man inte rör den på någon minut..
Vilken inställning ska man ändra på så att den inte gör det? under system och säkerhet -> energialternativ ändrade jag allt till "aldrig" men fortfarande så stänger datorn av sig om man inte rör den på någon minut..
Stänger hela datorn av sig, eller det är skärmen som släcks?
Kan vara att den loggar ut kontot vid inaktivitet?
Datorn ska inte stänga av sig oavsett inställningarna i energialternativ.
Den försätts väl bara i strömsparläge då.
Det är en smart funktion som microsoft utvecklat till deras senaste spel, Windows 7.
Det går inte att stänga av denna funktionen då den är så fruktansvärt smart, smartare än utvecklarna hos microsoft till och med!
Nä, men: Kolla att datorn får nog med ström, uppdatera alla drivrutiner från tillverkarna, uppdatera bios. Om det inte funkar, installera om Win7. Om det inte funkar, installera WinXP!
Det låter som inställningarna för strömsparläge...
Gå in där och kolla vad du har ställt in under "Ange när skärmen sak stängas av/Ändra datorinställningarna för strömsparläge) i menyn till vänster.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!