• 1
  • 2
2011-02-27, 09:59
Medlem
Midnights avatar
Någon som har en aning om vem det är?
Vad för typ av brott är han känd för tidigare?

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.23...benet-av-polis
Citera
2011-02-27, 10:03
Medlem
bagarn29s avatar
Ur SkD
Citat:
Det var vid två-tiden som mannen ringde SOS från en bostad på Delsjögatan och sade att han skulle ta livet av sig.
Mannen är känd av polisen sedan tidigare och ett stort pådrag sattes in, bland annat en piketbuss.
Ur SDS
Citat:
På lördagsmorgonen förra veckan, 19 februari, kallades polis också till mannens lägenhet.
– Det var samma sak då, men med kniv istället för skjutvapen. Han kom ut och hotade polisen i trappen, polisen backade och mannen gick in igen. När han kom ut ur lägenheten var det utan kniv så då kunde patrullen övermanna honom och överlämna honom till psyket.
– Jag vet inte hur länge han satt där men nu var han uppenbarligen ute igen.
Citera
2011-02-27, 13:01
Bannlyst
Känns lite som ett försök till "Suicide by Cop"
Citera
2011-02-27, 13:10
Bannlyst
Va fan jävla psykfall.... och mes.
Skulle ju tryckt på avtryckaren, tagit med en gris, för att sedan blivit slaktad själv.

Två problem mindre i världen
Citera
2011-02-27, 13:17
Bannlyst
Orättvis värld man lever i, snutejäveln får ta ihjäl folk men en civil får inte det. Jävla äckligt system man lever i där vissa har rätt att döda än andra trots samma värde.
Citera
2011-02-27, 13:20
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Orättvis värld man lever i, snutejäveln får ta ihjäl folk men en civil får inte det. Jävla äckligt system man lever i där vissa har rätt att döda än andra trots samma värde.

Du har ju också rätt att använda dödligt våld om situationen kräver det.
Citera
2011-02-27, 13:39
Medlem
AngelDevils avatar
Jag måste säga att det var modigt av poliserna att skjuta honom i benet. Med tanke på att mannen bar en pistol i varje hand hade en kula i axeln/armen känts tryggare om jag hade varit den polisen som sköt.
Citera
2011-02-27, 13:46
Medlem
Carl Serungs avatar
En labil pundare handlar det om.
Citera
2011-02-27, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Du har ju också rätt att använda dödligt våld om situationen kräver det.
Nej inte om jag har pistol, då åtalas jag för vapenbrott, dråp...
Citera
2011-02-27, 15:44
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Nej inte om jag har pistol, då åtalas jag för vapenbrott, dråp...

Det beror givetvis på omständigheterna och är ingenting man kan säga från fall till fall.
Citera
2011-02-27, 20:22
Medlem
Citat:

Det roliga är att Polisen tidigare för någon månad sedan dödade en man som misstänkes hade dödat sin mamma, han bar på 2 knivar i trappuppgången och det beskrev polisen som "mannen var mycket hotfull och började komma emot oss" här vart det till och med mycket värre men Polisen hade iallafall inte ihjäl honom utan dem sköt han bara i benet, uppenbart att dem andra poliserna bara ljög och ville ha lite kul, dem vet ju att dem ändå inte torskar, dirty pigs!
Citera
2011-02-27, 21:25
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagaren
Det roliga är att Polisen tidigare för någon månad sedan dödade en man som misstänkes hade dödat sin mamma, han bar på 2 knivar i trappuppgången och det beskrev polisen som "mannen var mycket hotfull och började komma emot oss" här vart det till och med mycket värre men Polisen hade iallafall inte ihjäl honom utan dem sköt han bara i benet, uppenbart att dem andra poliserna bara ljög och ville ha lite kul, dem vet ju att dem ändå inte torskar, dirty pigs!

Situationen kanske såg annorlunda ut i den trappen. Närmare till polismännen.

Kan också bero på hur erfarna polismännen är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in