• 1
  • 2
2011-02-27, 01:49
Bannlyst
Min mamma rökte när hon var gravid med mig kan jag ha blivit missbildad då på något sätt? Jag har även ett syskon. Detta var på 70-talet.
Citera
2011-02-27, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Min mamma rökte när hon var gravid med mig kan jag ha blivit missbildad då på något sätt? Jag har även ett syskon. Detta var på 70-talet.
Det är nog ingen fara. Det var först på 90-talet som barn tog skada av rökande mödrar.

Är du missbildad beror det antagligen på att din mamma var över 30 när du föddes. Det var det som gällde på 70-talet.
Citera
2011-02-27, 01:58
Medlem
Min pappa hade troligvis cancer pga rökning när jag tillverkades

Har du räknat tår och fingrar så att antalet på dessa stämmer överrens med vad den genomsnittliga människan brukar ha? Annars lär det väl inte vara några konstigheter om du inte märkt något annat under dina minst 18 år som du levt...
Senast redigerad av wannabesmart 2011-02-27 kl. 02:02.
Citera
2011-02-27, 02:01
Bannlyst
Jag är en rätt konstig människa, men mitt syskon verkar frisk och normal. Men det är klart, ingen är ju perfekt.
Citera
2011-02-27, 02:03
Medlem
Citat:
Jag är en rätt konstig människa, men mitt syskon verkar frisk och normal. Men det är klart, ingen är ju perfekt.

Definiera konstig
Citera
2011-02-27, 02:07
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Det man inte vet har man inte ont av brukar det heta. Så länge du inte har några problem är det väl bara dumt att spekulera om du skulle ha några defekter.. kan ju utveckla hypokondri.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2011-02-27 kl. 02:10.
Citera
2011-02-27, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wannabesmart
Definiera konstig
PCO, svag, autistiska drag...
Citera
2011-02-27, 02:21
Medlem
Citat:
PCO, svag, autistiska drag...

Har inte en blekaste vad PCO är för något, men svag kan väl knappast ses som en missbildninig, om du nu menar vanligt fysisk svag? Vad är dessa autistiska drag då?
Citera
2011-02-27, 02:23
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Barn till rökande mödrar löper högre risk att erhålla lägre födelsevikt. Låg födelsevikt i sin tur är kopplat till en mängd olika handikapp och sjukdomar, immunförsvaret hos barnet är också försämrat vilket leder till en ökad känslighet mot just sjukdomar. Utöver graviditet och förlossningsrisker som ökar i samband med rökning under havandeskap. Studier tyder på en ökad risk för barnet att få koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet (ADHD pga blyhalten) om modern rökte, detsamma gäller andningssvårigheter som astma. Överhuvudtaget är det underligt att medvetet utsätta sitt barn för potentiella risker. Detta gäller förstås mödrar som, med vetskapen om att riskerna existerar, ändå fortsätter sitt beteende. Oerhört underligt.
Citera
2011-02-27, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wannabesmart
Har inte en blekaste vad PCO är för något, men svag kan väl knappast ses som en missbildninig, om du nu menar vanligt fysisk svag? Vad är dessa autistiska drag då?
AS: http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
PCO: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polycystiskt_ovariesyndrom
Sen är nog inte svaghet en sjukdom, jag är bara så lat och undrar ibland om jag har nån slag sjukdom som gör mig så svag.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Detta gäller förstås mödrar som, med vetskapen om att riskerna existerar, ändå fortsätter sitt beteende. Oerhört underligt.
Min mamma är lite konstig. "Folk ute i stugorna" kände väl till riskerna på 70-talet?
Citera
2011-02-27, 02:29
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Barn till rökande mödrar löper högre risk att erhålla lägre födelsevikt. Låg födelsevikt i sin tur är kopplat till en mängd olika handikapp och sjukdomar, immunförsvaret hos barnet är också försämrat vilket leder till en ökad känslighet mot just sjukdomar. Utöver graviditet och förlossningsrisker som ökar i samband med rökning under havandeskap. Studier tyder på en ökad risk för barnet att få koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet (ADHD pga blyhalten) om modern rökte, detsamma gäller andningssvårigheter som astma. Överhuvudtaget är det underligt att medvetet utsätta sitt barn för potentiella risker. Detta gäller förstås mödrar som, med vetskapen om att riskerna existerar, ändå fortsätter sitt beteende. Oerhört underligt.
Vill komplettera med allergier.
Citera
2011-02-27, 02:42
Medlem
vafan, min mamma sträckrökte när hon var gravid med mig, inget fel på mig alls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto