2011-02-26, 23:50
Medlem
otkurs avatar
Sitter p en Packard Bell Easynote B3705 D och det r heelt att installera ngot os..
Har provat med ett flertal olika versioner av XP och det gr verkligen inte.

Har blst bort allt p C disken vilket var den enda partitionen jag kunde hitta, dock har ngra it-polare sagt till mig att det kan finnas ngon dold partition? Dom har frskt men lyckas inte lngre n vad jag gr...

Fljande meddelande dyker upp nr jag ska installera os:

"An error occurred while setup was updating partition information on:
Den valda partitionen
Setus cannot continue. "

Ngon som kan hjlpa mig med detta?
Citera
2011-02-27, 00:14
Medlem
hasenfrasens avatar
Anvnd en XP med SP3 plagt eller stll in i BIOS att hrddisken skall vara i IDE-compatible mode.
Citera
2011-02-27, 00:16
Medlem
Kaustis avatar
Hur stor gjorde du den nya partitionen?
Citera
2011-02-27, 00:48
Medlem
otkurs avatar
Nu har vi lite nya upptckter, vid uppstart och i bios finns inte kan man inte hitta nnting om att hrddisken existerar. Kan inte ndra Primary/Secondery Master IDE kan dock ndra boot ordning.

Sen nr jag kommer in till installtions-lget d man vljer partition, s kan jag varken skapa ngon ny fr att den anvnds till Windows Xp filer eller vad det stod.
Nr jag frsker radera den gamla partitionen (som fr vrigt r p 73gb) s str det att det inte gr och att jag fr vlja ngon annan i listan...

Ngon som har ngon id eller tanke?
Citera
2011-02-27, 07:27
Medlem
Men du har vl ndrat boot ordningen s att datorn startas frn Windows CD/DVD skivan?
Citera
2011-02-27, 13:26
Medlem
otkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Men du har vl ndrat boot ordningen s att datorn startas frn Windows CD/DVD skivan?

Sjlvklart..
Citera
2011-02-27, 14:58
Medlem
Har du satt i ngra USB prylar/kablar s att den kanske frsker starta frn dom (Tex USB mus/externt tangentbord osv)?

Jag antar att det r en brbar s prva att ta bort all kringutrustning utom strmkabeln innan du startar datorn och frsker igen.
Citera
2011-02-27, 16:12
Medlem
otkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har du satt i ngra USB prylar/kablar s att den kanske frsker starta frn dom (Tex USB mus/externt tangentbord osv)?

Jag antar att det r en brbar s prva att ta bort all kringutrustning utom strmkabeln innan du startar datorn och frsker igen.

Nope, hade endast laddaren i...
Yes r en brbar.
Citera
2011-02-28, 13:01
Medlem
otkurs avatar
Ingen som har ngon lsning?
Citera
2011-03-01, 00:41
Medlem
DiamondDices avatar
Ta bort recovery partitionen med ngot partioneringsprogram.

Detta har jag alltid gjort innan jag installerat ngot OS p mina brbara genom ren.

http://gparted.sourceforge.net/ = gratis programvara som du brnner ut en iso och sedan bootar med.

Kan ocks gras genom windows installationsprogram.

Se till att den nya partitionen r sk primary.

1.Bort med all partitioner
2. Nya Partitioner, frslagsvis 2st, en primary fr OS och en extended fr lagring.
3. Installera OS.

PS. Avaktivera ocks mjligheten att anvnda sk recovery i bios om detta r valbart dr.
Senast redigerad av DiamondDice 2011-03-01 kl. 00:44.
Citera
2011-03-02, 18:11
Medlem
otkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondDice
Ta bort recovery partitionen med ngot partioneringsprogram.

Detta har jag alltid gjort innan jag installerat ngot OS p mina brbara genom ren.

http://gparted.sourceforge.net/ = gratis programvara som du brnner ut en iso och sedan bootar med.

Kan ocks gras genom windows installationsprogram.

Se till att den nya partitionen r sk primary.

1.Bort med all partitioner
2. Nya Partitioner, frslagsvis 2st, en primary fr OS och en extended fr lagring.
3. Installera OS.

PS. Avaktivera ocks mjligheten att anvnda sk recovery i bios om detta r valbart dr.

Lt fr bra fr att vara sant.. Fick det inte till att funka.. Stod att det inte var ngon bootbar skiva?
Citera
2011-03-07, 10:10
Medlem
DiamondDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otkur
Lt fr bra fr att vara sant.. Fick det inte till att funka.. Stod att det inte var ngon bootbar skiva?

D har du gjort ngot fel. Jag har anvnt programmet massa gnger.

Har du varit klantig och inte brnt iso som typ "burn image" och istllet bara brnt isofilen "vanligt" ?

Du mste kra "burn image" (eller liknande beronde p vilket brnnarprogram du har) annars gr det inte att boota med skivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in