• 1
  • 2
2011-02-26, 23:34
Bannlyst
Med matkrisen i åtanke, vad är lämpligaste sättet att själva anskaffa kött på i ett singelhushåll? Kaniner skall vara bland det mest ekonomiska sättet att föda upp mat på som jag förstått. Vd kan man fixa förutom dem? Vad är lämpligast stadsmiljö vs landsbyggd? hur stort näringsvärde finns det att anskaffa i en zoologisk affär? Är hamstrar tex lämpliga att föda upp som mat? kan mat odla fisk i akvarium för att äta? Hur är det med insekter? de äts ju i en stor del av världen, myrägg tex, går det att föda upp insekter för att äta på ett lämpligt sätt?
Citera
2011-02-26, 23:34
Medlem
kungsmeks avatar
Vilken matkris?
Citera
2011-02-26, 23:37
Medlem
Hhaakkaas avatar
Har inget bra svar på dina frågor men kan säga att det kommer lösas på andra sätt, snart klonar man kött i fabrik och dessutom har forskare nyss kommit på att man kan odla kött i provrör utan att föda upp djur.
Citera
2011-02-26, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungsmek
Vilken matkris?
Den matkris som har orsakat revolter/revolutioner i arabvärlden och som nu håller på att sprida sig över världen.
Citera
2011-02-26, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hhaakkaa
Har inget bra svar på dina frågor men kan säga att det kommer lösas på andra sätt, snart klonar man kött i fabrik och dessutom har forskare nyss kommit på att man kan odla kött i provrör utan att föda upp djur.
Snart kan betyda inom fem år, om krisen når Sverige efter sommaren bör man som vanlig svenne kunna ha ett sätt att föda sig redan då.
Citera
2011-02-26, 23:44
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutdurken2011
Den matkris som har orsakat revolter/revolutioner i arabvärlden och som nu håller på att sprida sig över världen.

Menar du den krisen som beror på bristen på bacon och fläskfile månntro?
Citera
2011-02-26, 23:45
Medlem
kungsmeks avatar
Citat:

Då finns det väl en anledning till att vi tagit hit massa invandrare.

OnT: Det enda jag läst om som är möjligt att odla själv i hyfsat liten skala men som ändå ger någon form av mat är kaniner. Sedan kan man ha höns för ägg.
Citera
2011-02-26, 23:56
Bannlyst
Citat:
Då finns det väl en anledning till att vi tagit hit massa invandrare.

OnT: Det enda jag läst om som är möjligt att odla själv i hyfsat liten skala men som ändå ger någon form av mat är kaniner. Sedan kan man ha höns för ägg.
Apropå hönor, går hönsskiten bra att gödsla krukor med som man odlar i?
Citera
2011-02-27, 00:15
Medlem
kungsmeks avatar
Citat:
Apropå hönor, går hönsskiten bra att gödsla krukor med som man odlar i?
Jag antar att det inte ska vara några problem. Man kan odla gräs på en liten plätt på golvet också, bara slänga ut en plastpåse med jord på, sedan kan man ha en get där som man sedan kan mjölka!
Citera
2011-09-05, 16:22
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Jag antar att det inte ska vara några problem. Man kan odla gräs på en liten plätt på golvet också, bara slänga ut en plastpåse med jord på, sedan kan man ha en get där som man sedan kan mjölka!
Är student och bor i delad tre. Ser bilden framför mig med en get i ena rummet, två hönor i andra och grönsaker i tredje .

Kryddor och mindre grönsaker går ju att odla utan problem i en lägenhet. Sen kan ju alla som bor i villa odla precis vad de vill.
Citera
2011-09-05, 16:33
Medlem
nikenboles avatar
Har du hunnit bygga ditt skyddsrum än i din förberedelse för världens undergång?
Citera
2011-09-05, 16:45
Medlem
Kaniner som du säger måste ju vara riktigt lätt. Att ha höns som ger ägg är ju inte heller så svårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in