2011-02-26, 22:15
Medlem
JohnTheReapers avatar
Edsbacka krog har ju som ni vet bommat igen. Bistron finns ju men det är inte alls i samma klass.. Kan vi utse en ny restaurang som får flashbacks utmärkelse för bästa restaurang?
Citera
2011-02-26, 22:38
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Jag brukar läsa restaurangguiden som SvD har. Eller, guide och guide, de recenserar restauranger.
Där finns ju en del som fått betyg 6 av 6 (betygen är på skalan 1-6, visuellt presenterade som en tärning, för er som undrar).

Dock finns det ju en del restauranger som, om än de fått 6 av 6, kanske inte riktigt passar vem som helst. T.ex. restaurangen Frantzén/Lindeberg i Stockholm serverar 5- eller 7-rätters middag, för 1395kr, respektive 1595kr. Då blir man sittande där i cirka 3 timmar och får äta en jäkla massa smårätter. Lyx, ja visst. Bra restaurang, ja visst. Passar vem som... Inte alls.

Jag är en sån som helst klarar mig på 2-rätters (vanligtvis förrätt och huvudrätt, men struntar i efterrätt), så jag besöker då hellre en restaurang med traditionellt kök.

Nu återstår ju problemet att jag aldrig besökt någon riktigt fin restaurang, än, så jag har lite dålig insikt i frågan.
Citera
2011-03-02, 11:13
Medlem
Kattolfs avatar
Den här tråden finns ju levande och andande https://www.flashback.org/t201455
Eller försöker du att hitta nomineringar för en senare omröstning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in