2011-02-26, 22:08
Medlem
lääz_kellys avatar
Hej.

Jag har fått ett märkligt problem, nämligen att det känns som om allt ljud spelas upp "för fort", som om det vore en inställning som säger till datorn att spela upp det i 1.1x speed. Detta är grymt irriterande eftersom problemet uppstår i alla program såsom Winamp, Firefox, VLC osv. Det är fortfarande kvar då jag testar olika ljudkort (har Aureon 5.1 PCI och Logitech G35).

Har ni varit med om detta eller vet ni någon lösning? Kan det vara någon codec eller liknande, då det sker över båda ljudkorten?

MVH
Citera
2011-02-27, 19:50
Medlem
TheGrims avatar
För snabb dator?

Testa att kolla ljudinställningar, du kanske har råkat fiffla med något i egenskaper-tabben.

Kontrollpanelen --> Hårdvara och Ljud --> Ljudinställningar --> Din "default" uppspelning --> Advanced.
Det står massor om Khz. Jag tvekar på om det är lösningen men prova att ändra och sedan byta tillbaka ifall det inte funkade?
Citera
2011-02-27, 19:51
Medlem
TheGrims avatar
Googlade fort och hittade det här:

"i was in d same boat as ya. but then i found d answer somewhere else on web. what u have to do is update ur driver for ur audio device. Follow these instructions:
To do so go to control panel, Sounds and multimedia, hardware, choose your audio Device, properties, click on Driver and finally Update Driver. So a Update Device Driver wizard should launch.
Click next and "Search for a suitable ..."
Click next and check only "Microsoft windows update".

This should sort it out!!!! "

Källa: http://www.daniweb.com/forums/thread6216.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in