2011-02-26, 19:47
Medlem
Har ett problem, har kommit över en dator som är BitLocker-krypterad och behöver nu hjälp med hur jag tar bort detta på enklaste sätt eller hur jag kan formatera om den.

Det är Windows 7 Pro OA det handlar om.

Behöver ni kompletterande uppgifter så bara skriv så svarar jag.

Stort behov av hjälp och skulle uppskatta svar!
Citera
2011-02-26, 19:52
Medlem
Ultimatrixs avatar
Är det inte bara att formatera?
Citera
2011-02-26, 20:19
Medlem
1. Stoppa i valfri (bootbar)operativsystemskiva.
2. I proceduren tar du bort partitionen från disk samt skapar en ny som du formaterar.
3. Fortsätt installationen
4. ....
5. Success!
Citera
2011-02-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -strife-
1. Stoppa i valfri (bootbar)operativsystemskiva.
2. I proceduren tar du bort partitionen från disk samt skapar en ny som du formaterar.
3. Fortsätt installationen
4. ....
5. Success!

du menar o skapar ny partition?, finns det inga usb lösningar?
Citera
2011-02-28, 18:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ta en kopp kaffe och läs detta, se om det kan hjälpa dig -> http://technet.microsoft.com/en-us/l...8WS.10%29.aspx
Citera
2011-03-01, 17:06
Provade på BitLocker för att se hur det fungerade men vill nu ta bort krypteringen från hårddisken. Hur gör jag som? Ifall jag högerklickar på hårddisken/partitionen och väljer "Manage BitLocker" så får jag bara upp alternativ så som att ändra lösenord, ta bort lösenordet, lägga till ett "smart card" för att låsa upp hårddisken, spara/skriva ut återställningsnyckeln och att automatiskt låsa upp hårddisken osv. Inget av de alternativen hjälper ju mig eftersom jag inte längre vill använda mig av BitLocker.

Ifall någon undrar varför jag vill ta bort BitLocker så är det för att den verkar sno åt sig plats på hårddisken och det är något jag inte kan undvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in