2011-02-26, 17:30
Medlem
Farenheits avatar
Hej alla Flashbackare!

Fr att komma rakt p sak, Jag ger fonder till ett vrde av ~80000 de gr litet upp och ner titt som ttt. De r placerade i Allemansfonden III, pacificfonden och exportfonden inom Swebank. Hgst andelar har jag inom Allemansfonden III. Hur pass skra r dessa om man ser p frndringar inom en snart framtid?

Jag brjar nmligen bli litet nojig nu nr man frutspr att Dollarn kommer g kaputt och hela den vrldsliga ekonomiska marknaden kommer bli hyfsat labil. Jag r inte srskilt insatt men jag undrar, Kommer fonderna jag ger drabbas mycket i och med "The Big Ones" stora valutafrndringar?

Br jag gra som Alex Jones anser och ta ut alla mina pengar, kpa silver, och leva rvare som alla rika mnniskor gjorde under den tidiga -1900 tals krisen? Eller helt enkelt lta dom ligga?

Tacksam fr Svar, Mvh Farenheit
Citera
2011-02-26, 17:33
Medlem
bernankes avatar
Oavsett vad som kommer eller inte kommer hnda p valutamarknaden och "den vrldsliga" ekonomin ska du aldrig ga ngra sopiga Robur-fonder, i synnerhet inte skrp som Allemansfonderna. Slj omedelbart.
Citera
2011-02-26, 17:37
Medlem
Farenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Oavsett vad som kommer eller inte kommer hnda p valutamarknaden och "den vrldsliga" ekonomin ska du aldrig ga ngra sopiga Robur-fonder, i synnerhet inte skrp som Allemansfonderna. Slj omedelbart.

Vilka sorts fonder hade du kpt istllet?
Citera
2011-02-26, 17:42
Medlem
Avanza Zero och valfri hedge- eller rntefond med lg avgift.
Senast redigerad av rockstar82 2011-02-26 kl. 17:49.
Citera
2011-02-26, 17:51
Medlem
Farenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstar82
Avanza Zero och valfri hedge- eller rntefond med lg avgift.

ger du fonder inom Avanza Zero, vad kostar dom stycket?
Citera
2011-02-26, 18:05
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
Vilka sorts fonder hade du kpt istllet?
Inga. Kanske Avanza Zero. Jag hade kpt aktier.
Citera
2011-02-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenheit
ger du fonder inom Avanza Zero, vad kostar dom stycket?

Avanza Zero tillhandahlls av enbart Avanza och r helt utan frvaltningsavgift.
https://www.avanza.se/aza/fonder/fon...erbookId=41567
Nav:et frn fredagens stngning r 120,91sek (Den fljer i stort sett OMX30).
Jmfrde precis utvecklingen av Allemansfonderna och Avanza Zero, jag hade genast gjort mig av med Allemansfonden.
Vill du fortfarande investera i fonder skulle jag kra p rockstar82's linje.
Tnk dock p reavinstskatten och du br ven lsa p mer och frska bilda dig en egen uppfattning om brsens utveckling.
Citera
2011-02-27, 14:52
Medlem
Farenheits avatar
Men, Om man enbart skulle se p fonderna som tillgngar som jag inte har ngot strre intresse att flytta rundor, frlora p och sedan kanske vinna litet p, utan enbart ha som skerhet - kommer Allemansfonderna hlla samma kurs som de gr idag eller kommer de pverkas direkt av dollar nedfall etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in