2011-02-26, 16:00
Medlem
zorb89s avatar
Hej.

Intresserad av en bil men nuvarande blattejävel har "tappat bort" huvudnyckeln med larmlåset.

Undrar nu hur man går till väga och hur mycket det kostar att åtgärda. Behöver alltså ny nyckel
samt lås/låsknapp?. Måste man ha chipnummer och hur får man det m.m.?

Mvh
Citera
2011-02-26, 16:16
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Hej.

Intresserad av en bil men nuvarande blattejävel har "tappat bort" huvudnyckeln med larmlåset.

Undrar nu hur man går till väga och hur mycket det kostar att åtgärda. Behöver alltså ny nyckel
samt lås/låsknapp?. Måste man ha chipnummer och hur får man det m.m.?

Mvh

Fattar inte varför du skriver "nuvarande" blattejävel?
Vad fan menar du? LOL.

Ont. Kontakta företaget som tillverkar bilen, kan kosta allt från 100-2500.
Citera
2011-02-26, 16:31
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Fattar inte varför du skriver "nuvarande" blattejävel?
Vad fan menar du? LOL.

Ont. Kontakta företaget som tillverkar bilen, kan kosta allt från 100-2500.
Oj skulle skriva nuvarande bilägare men blev blattejävel tack vare hatet jag har för de idag.

Men det är inga problem att fixa nytt larmlås? Kommer inte ihåg vilket märke larmet var av.
Citera
2011-02-26, 19:01
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Oj skulle skriva nuvarande bilägare men blev blattejävel tack vare hatet jag har för de idag.

Men det är inga problem att fixa nytt larmlås? Kommer inte ihåg vilket märke larmet var av.

Vad är det för bil och årsmodell?

Det kan bli dyrt eftersom jag antar att du vill att den "borttappade" nyckeln ska spärras och då byts larmboxen samt att du får två nykodade nycklar.
Senast redigerad av Fickludd 2011-02-26 kl. 19:04.
Citera
2011-02-26, 20:29
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vad är det för bil och årsmodell?

Det kan bli dyrt eftersom jag antar att du vill att den "borttappade" nyckeln ska spärras och då byts larmboxen samt att du får två nykodade nycklar.
Golf IV 1.6

Men blev att jag förträngde bilen i huvudet. Blattefan får lura någon annan istället.
Citera
2011-02-26, 21:02
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Golf IV 1.6

Men blev att jag förträngde bilen i huvudet. Blattefan får lura någon annan istället.

Det låter förnuftigt.

Blattefan kan ju ordna det själv, via sitt försäkringsbolag, om nyckeln verkligen är tappad vilket man har lite svårt att tro.
Citera
2011-02-26, 21:43
Medlem
Abughosts avatar
Haha han har nog ingen försäkring plus så ska han sno tillbaka bilen när du köpt den. =)
Citera
2011-02-27, 16:32
Medlem
zorb89s avatar
Ja det är den tanken som slog mig först men skulle bilen försvunnit en dag så vet jag vem vi skulle dödat.

Tror inte försäkringen täcket en borttappad nyckel om de inte påstår att någon snott den. Om jag inte har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in